Citat:
Jag tror INTE att hon har någon begåvningsnedsättning. Däremot att hon under sin anorexibehandling fick lära sig att spela rollen som KRONPRINSESSA och särskilja den från den hon är privat. Men att hon råkar överspela ibland när hon egentligen är trött och då blir det...Lite konstigt och liksom överpräktigt.
Jag är inte säker på att hon någonsin egentligen önskat att få vara kronprinsessa. Som barn verkade hon vara en vaken unge men lite surmulen mot media(till skillnad från Madeleine som busade loss i varenda repotage i Hänt i veckan och gärna övertog showen... Vilket storasyster verkade nöjd med.). Skall bli spännande att följa Estelle som i mångt och mycket påminner om Victoria men verkar så otroligt kavat och positivt, att håller hon den linjen, så kanske hon till och med kommer att tycka att det skall bli skitkul att få vara kronprinsessa...Till skillnad från Victoria som nog bara en gång för alla fick veta att hon SKA vara det och sen fick råd och bildning i att likt vårdpersonal så får hon väl spela teater.
Att hon blev rörd över Sofia kanske handlar om att hon förundras att någon vill, det hon själv förmodligen aldrig sökt sig till. Tur att hon träffade Daniel i alla fall, för han verkar ju så himlabra!!
Jag är inte säker på att hon någonsin egentligen önskat att få vara kronprinsessa. Som barn verkade hon vara en vaken unge men lite surmulen mot media(till skillnad från Madeleine som busade loss i varenda repotage i Hänt i veckan och gärna övertog showen... Vilket storasyster verkade nöjd med.). Skall bli spännande att följa Estelle som i mångt och mycket påminner om Victoria men verkar så otroligt kavat och positivt, att håller hon den linjen, så kanske hon till och med kommer att tycka att det skall bli skitkul att få vara kronprinsessa...Till skillnad från Victoria som nog bara en gång för alla fick veta att hon SKA vara det och sen fick råd och bildning i att likt vårdpersonal så får hon väl spela teater.
Att hon blev rörd över Sofia kanske handlar om att hon förundras att någon vill, det hon själv förmodligen aldrig sökt sig till. Tur att hon träffade Daniel i alla fall, för han verkar ju så himlabra!!

Victoria har sagt massor av dumt genom åren. Hon har svårt att bara formulera en sammanhängande mening. Hon skrattar åt väldigt enkla komiker och deras skämt. Hon läste sin första bok när hon var flera år över 20, och då pratade hon öppet om hur stort det var att hon hade läst en hel bok... Kommer även ihåg när hon var i 20-årsåldern och hon berättade i TV, att hon hade köpt frimärken och postat ett brev alldeles själv... Visst, hon har inte behövt posta sina brev själv, men hon borde ha förstått vilket intryck hennes yttrande skulle ge! Det är tusentals saker, jag känner liksom igen en lågbegåvad person när jag ser den. På samma sätt som jag känner igen en slampa när jag ser den (inte Victoria då)...
Citat:
Jag tror iofs. att kritikerna alltid är dom som skriker högst oavsett ämne, så det är kanske ingen jättebra måttstock.
De som inte bryr sig så mycket rycker nog mer på axlarna och suckar åt kritiken.
Man kan vända det mesta till att passa sina egna åsikter och syften. Det är inte svårt alls. Men man kan åtminstone vara öppen för att man kanske har fel och inte ångvälta fram sin åsikt som en sanning fastän man egentligen inte kan veta hur det faktiskt ligger till.
De som inte bryr sig så mycket rycker nog mer på axlarna och suckar åt kritiken.
Man kan vända det mesta till att passa sina egna åsikter och syften. Det är inte svårt alls. Men man kan åtminstone vara öppen för att man kanske har fel och inte ångvälta fram sin åsikt som en sanning fastän man egentligen inte kan veta hur det faktiskt ligger till.
Nä, men jag tycker att ni som försvarar Sofia så frenetiskt är lika konstiga ni i så fall. Det handlar ju inte om vad man tycker om en privatperson, utan om att hon har manipulerat till sig rollen som Sveriges tredje dam, och att hon ska representera oss både inom och utom landet. Hon kan skada oss - vårt rykte, vår handelsbalans och allting!

Med det får vi nog lämna Sofia så vi inte går alltför off topic i denna tråd.