2012-02-24, 21:18
Medlem
Inte för att jag bryr mig så mycket, men måste ändå säga att dom kunde ha tagit ett bättre namn än Estelle...
Passar inte nånstans på en svensk drottning i mitt tycke, riktigt dåligt.
Citera
2012-02-24, 21:19
Medlem
RadioGaGas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av diresnire
Inte för att jag bryr mig så mycket, men måste ändå säga att dom kunde ha tagit ett bättre namn än Estelle...
Passar inte nånstans på en svensk drottning i mitt tycke, riktigt dåligt.

Hon är inte en drottning, hon är en prinsessa.
Citera
2012-02-24, 21:21
Medlem
NuLugnarDuNerDigs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RadioGaGa
Hon är inte en drottning, hon är en prinsessa.
Nu ja, när dom flesta av flashbackanvändarna är gubbjävlar dock, då blir hon drottning
Citera
2012-02-24, 21:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av yellowboxfish
De "högborgerliga" och "trista" namnen är traditionsbärande, och tradition är den grund på vilken monarkin vilar. Det är tråkigt att Victoria inte ville ge sin dotter ett namn som dels är förankrat inom familjen och dels i den svenska folksjälen. Den lilla prinsessan fick inte ett enda svenskt namn (á la Ingrid, Eva är hebreiskt), och det är att skjuta sig själv i foten lite grann när man är kronprinsessa av Sverige. Det visar ju bara att Victoria har dålig smak, är obildad och allmänt historielös.

Det konstiga är ju att majoriteten av svenska folket verkar älska kungafamiljen, åtminstone om man ser till Aftonbladets kommentarer och undersökning om namnvalet. Det verkar tydligen vara jävligt roligt att betala miljontals kronor i skattemedel varje år till en familj som snart inte skiljer sig ifrån vilken svennebananfamilj som helst. Näe, när Victoria trotsar traditionerna, då blir hon bara mer populär känns det som. Hon blir bara mer och mer folkkär ju mer vanlig hon framstår som. Som du skriver, man undrar vad vi ska ha kungahuset till om de bara är en vanlig familj förutom att de är omåttligt rika och slipper jobba för brödfödan..?
Citera
2012-02-24, 21:25
Medlem
NuLugnarDuNerDigs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Wildis
Det konstiga är ju att majoriteten av svenska folket verkar älska kungafamiljen, åtminstone om man ser till Aftonbladets kommentarer och undersökning om namnvalet. Det verkar tydligen vara jävligt roligt att betala miljontals kronor i skattemedel varje år till en familj som snart inte skiljer sig ifrån vilken svennebananfamilj som helst. Näe, när Victoria trotsar traditionerna, då blir hon bara mer populär känns det som. Hon blir bara mer och mer folkkär ju mer vanlig hon framstår som. Som du skriver, man undrar vad vi ska ha kungahuset till om de bara är en vanlig familj förutom att de är omåttligt rika och slipper jobba för brödfödan..?
Kunde inte sagt det bättre själv, håller med fullt ut.
Ska vi ha en kungafamilj så ska dom fan bete sig som en kungafamilj för att få våra skattepengar.
Citera
2012-02-24, 21:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DrLECTER
Nä och inte Du heller

Fan, om ens Victoria blir drottning är tveksamt. Ner med skiten för i helvete.
Citera
2012-02-24, 21:32
Medlem
NuLugnarDuNerDigs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DrLECTER
Nä och inte Du heller
Dom flesta av oss visslar nog på sista melodin om 50 år så ja, om monarkin finns kvar om 50 år kan ju vara lite skitsamma kan man tycka
Citera
2012-02-24, 21:34
Medlem
Fyfan.
Sina monarker ska man väl kunna relatera och känna representera Sverige.
Estelle Mary låter inte Svenskt någonstans... Kunde lika gärna ha döpas till Summer lr dyl WT namn.
Citera
2012-02-24, 21:37
Medlem
Absiniss avatar
Stort grattis till Victoria och Daniel till Estelle som jag förövrigt tycker är ett fint namn!
Citera
2012-02-24, 21:42
Medlem
MorbIdas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Senni
Nu hörde jag kungen uttala namnet. Det uttalas tydligen med I; Istell

Prinsessan Tindra låter helt plötsligt inte överdrivet fel i jämförelse.

I stellet för vad då?
Citera
2012-02-24, 21:57
Medlem
PandorasAsks avatar
Fåniga familjen i "lånade kläder":

http://static.iltalehti.fi/ruotsinpi...i2402MN_rp.jpg
Citera
2012-02-24, 22:01
Medlem
DarknessNightmares avatar
Prins Daniel ska ta pappaledigt från vadå ?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in