2010-10-11, 13:37
Medlem
Hej!

Jag undrar om ni tycker att manlig eller kvinnlig gynekolog känns "bekvämast". Baserat på mina egna erfarenheter så tycker jag nog trots allt att manliga känns bättre pga att dom ja haft som varit manliga har varit lite mera varsamma med mina kroppsöppningar. Varsamhet i sånna situationer uppskattas!
Citera
2010-10-11, 13:52
Bannlyst
Jag skulle definitivt kunna tänka mig att män vid gyn-undersökningar är lite mer försiktiga. Men jag kan ochså förstå att det kan vara jobbigt för en kvinna som måste "lägga upp sig".

Oj, jag kanske borde säga att jag är kille, och att få snoppen inspekterad av en tjej är heller inte så enormt roligt. Fast det gick bra det ochså.

Fast det är ju yrkesmänniskor, när allt kommer ikring!
Senast redigerad av krigsmat 2010-10-11 kl. 14:05.
Citera
2010-10-11, 14:17
Medlem
Benshies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av krigsmat
Jag skulle definitivt kunna tänka mig att män vid gyn-undersökningar är lite mer försiktiga. Men jag kan ochså förstå att det kan vara jobbigt för en kvinna som måste "lägga upp sig".

Oj, jag kanske borde säga att jag är kille, och att få snoppen inspekterad av en tjej är heller inte så enormt roligt. Fast det gick bra det ochså.

Fast det är ju yrkesmänniskor, när allt kommer ikring!

Jag hade en het polska som satt på knä när jag stod framför henne när hon undersökte min pung (ljumskbrock som flyttat sig ner till pungen) enormt jobbigt att hon skulle försöka massera ner det när jag stod upp och låg ner

Men iof, hade hellre fått ståkuk framför en tjej än en man som försökte massera ner ett brock
Citera
2010-10-11, 14:26
Medlem
Blablablablablos avatar
Finns det något skäl till att manliga gynekologer är varsammare? eller är det av slump? Jag som kille skulle tycka det vore bekvämare med en tjej/tant som undersökte mig där nere, vill inte att nån gubbe ska klämma runt där helst.

Däremot skulle jag inte uppskatta ifall min flickvän gått till en manlig gynekolog.
Citera
2010-10-11, 14:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Blablablablablo
Finns det något skäl till att manliga gynekologer är varsammare? eller är det av slump? Jag som kille skulle tycka det vore bekvämare med en tjej/tant som undersökte mig där nere, vill inte att nån gubbe ska klämma runt där helst.

Däremot skulle jag inte uppskatta ifall min flickvän gått till en manlig gynekolog.

Men hallå! Det är bara killar som svarat på min fråga ännu. O killar går inte till en gynekolog. Kan ingen som har lite mera egna erfarenheter av ämnet svara?
Citera
2010-10-11, 14:44
Medlem
Verdess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av solrosan123
Men hallå! Det är bara killar som svarat på min fråga ännu. O killar går inte till en gynekolog. Kan ingen som har lite mera egna erfarenheter av ämnet svara?

Killar har väl också kön som behövs klämmas och kännas på ibland? haha inget illa menat eller så.. Men för att roa dig kan jag säga att mitt ex helt ville ha en kvinna där, av ekvämlighetsskäl.
Citera
2010-10-11, 14:58
Medlem
Ja, jag har haft båda och jo, manliga gynekologer är nog generellt "snällare" på handen.

För mig spelar det inte nån roll vem som tittar "där nere" men känner väl att tjejer är trevligare att prata med ? Jag menar, de förstår sånt där som mens, svamp och annat äckel

Jag fattar inte det där med att killar inte vill att flickvännen ska ha manlig gynekolog ?! Vad spelar det för roll ? Framför allt vad spelar det dig som kille för roll ? Jag som tjej har inga synpunkter på om min pojkvän går till manlig eller kvinnlig läkare. De är ju yrkesmänniskor ?
Citera
2010-10-11, 15:50
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Benshie
Jag hade en het polska som satt på knä när jag stod framför henne när hon undersökte min pung (ljumskbrock som flyttat sig ner till pungen) enormt jobbigt att hon skulle försöka massera ner det när jag stod upp och låg ner

Men iof, hade hellre fått ståkuk framför en tjej än en man som försökte massera ner ett brock

Hon satt på knät framför dig, och du med en präktig ståkuk framför hennes polska gapande mun. Är det så jag ska tolka det?

Jag vet att det inte är var så, men man får ju ha fina bilder innombords!
Senast redigerad av krigsmat 2010-10-11 kl. 15:55.
Citera
2010-10-11, 15:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Blablablablablo

Shit du är skruvad! Vad tror du tjejen gör med gynekologen? Knullar lite?
Citera
2010-10-11, 16:33
Medlem
Benshies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av krigsmat
Hon satt på knät framför dig, och du med en präktig ståkuk framför hennes polska gapande mun. Är det så jag ska tolka det?

Jag vet att det inte är var så, men man får ju ha fina bilder innombords!

Haha nej, som tur är så blev den aldrig så stor. Eller ja, stor är den alltid, vi hänger på FB trots allt, men fick aldrig stånd.. Drog en tarzan i förebyggande syfte innan jag stack dit

Men för att förtydliga allt så skulle jag som man uppskatta att en kvinnlig doktor / skötare tog hand om mitt underliv.
Citera
2010-10-12, 10:43
Medlem
Karma77s avatar
Jag har haft både manliga och kvinnliga gynekologer.
Anser fortfarande att den manlige var utav toppklass. En äldre man över 60 år som hade varit yrkesverksam i en jäkla massa år.
I slutet av hans karriär (gick i pension) så kunde jag stå halvnäck och diskutera USA:s utrikespolitik utan att vara generad.
Men för att återgå till ursprungsfrågan...
Han var väldigt mjuk på handen och berättade hela tiden vad han gjorde och varför. Han var mkt proffesionell och trevlig. En kanonläkare.

Nu har jag en kvinnlig gynekolog som tyvärr oftast är stressad och därmed blir undersökningarna lite därefter. Jag får fråga om det mesta för hon berättar inte så mkt spontant. Dock vet jag det mesta redan efter alla turer hos gynekologer genonom åren så det spelar egentligen inte stå stor roll.
Men hon är lätt på handen och det är inte obehagligt...

Men om jag får välja fritt så blir det manlig gynekolog baserat på mina erfarenheter.
Citera
2011-03-23, 08:51
Medlem
Vivvis avatar
Jag vill nog helst ha en kvinnlig gynekolog. Har iofs. aldrig varit hos en manlig, men i mitt huvud så finns bara tanken att "en man är en man"..han kommer alltid att tänka på en enda sak om det kommer in en kvinna som ser hyfsat bra ut.
Ja jag vet att det kanske inte är vettigt att tänka så, men så känns det i alla fall.
Den kvinnliga som jag har gått till har varit jättebra. Hon förklarar vad hon ska göra och gör och är alltid lugn i rösten och känner man sig illa till mods så avbryter hon för en stund.
Jag tycker inte om gynekologen
Men det hade varit 7 resor värre om det varit en man !
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in