2010-10-11, 10:57
Bannlyst
Först och främst så vill jag ge alla moderatorer en stor klapp på axeln som jobbar febrilt med att få bort diverse tomtar och troll ifrån Sveriges bästa forum, ni gör ett superjobb!

När jag idag var och läste igenom Flashbacks regler så såg jag att man får 2 varningar med tillfälliga avstängningar som straff innan man får den 3:e och sista varningen och blir permanent avstängd

När jag sedan kom ut på forumet så såg jag att en medlem här hade blivit varnad 3 gånger med 1 veckas avstängning som straff, se spoiler nedan.

Så det jag nu undrar, utan att på något som helst sätt säga att moderatorerna gör ett dåligt jobb är ifall om reglerna gäller alla eller om varje användare på FB har en individuell regelbok? För enligt min research så ska denna användare permanent stängas av och inte få en veckas avstängning, eller har jag missat något?

OBS! Är inte ute efter att sätta några moderatorer på nålar eller dyl, vill bara veta hur ni tänkt i just detta fall. Eller kommer jag att få höra; vi behöver inte förklara för dig eller kommer tråden att tas bort måntro för jag tror nog att fler än jag undrar samma sak vad gäller detta.

Med EXTREMT vänlig hälsning!
Citera
2010-10-11, 11:00
Medlem
epost72s avatar
Övrigt-►Om Flashback
/Mod
Citera
2010-10-11, 11:01
Medlem
johanness avatar
skicka ett PM till berörd moderator om du vill ha svar.
Citat:
Ursprungligen postat av Reglerna
0.06. Frågor om låsningar, borttagningar osv. diskuteras med moderator via PM
Frågor om eventuella låsningar, borttagningar osv. diskuteras med berörd moderator via PM. Detta för att hålla en så hög nivå som möjligt på forumet. Skulle PM-dialogen inte fungera med belåtenhet, så kontakta forumets administratörer.

Ifall du inte är nöjd med denna dialog, så är du välkommen att diskutera frågan vidare i avdelningen "Flashback". Observera att inlägg som postas i avdelningen "Flashback" ska vara av intresse även för andra användare.
Citera
2010-10-11, 11:05
Bannlyst
Detta är en allmän fråga och använde dessa varningar som exempel, och fler än jag undrar som sagt var samma sak så då tyckte jag att det passade bättre i forumet än att PM:a 3 olika moderatorer.
Citera
2010-10-11, 11:06
Medlem
epost72s avatar
Du glömde nog att läsa biten
"Den som bryter mot reglerna riskerar en varning, i vissa fall bannlysning.
En varning plockas bort efter 12 månader."
Citera
2010-10-11, 11:07
Medlem
lendrygghs avatar
Du kan läsa på lite mera om detta i fallet Ezzelino: Fyra varningar - klarar sig från banning

Man kan också ansöka om amnesti hos admin sex eller tolv (kommer inte ihåg exakt) månader efter bannlysningen.
Citera
2010-10-11, 11:08
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av epost72
Du glömde nog att läsa biten
"Den som bryter mot reglerna riskerar en varning, i vissa fall bannlysning.
En varning plockas bort efter 12 månader."

Aha, du ser, ja det hade jag missat. Nu är jag nöjd.

Admin/mod: Ni kan radera detta nu
Citera
2010-10-11, 12:28
Medlem
Jeckes avatar
Preskriberingstid på 12 månader gäller även för tillsägelser.

Så det finns en del gamla syndare som har dussintals med tillsägelser och flera varningar, under hela sin historia, men har dem utspridda över tiden så att de har klarat sig från bannlysning.
Citera
2010-10-12, 11:32
Bannlyst
Jo jag har märkt det nu, men då bör dom ju göra att får man 5 varningar under sin tid på FB även om så under 20 år så ska man stängas av permanent, tycker jag
Citera
2010-10-12, 16:23
Medlem
Joomlas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jecke
Preskriberingstid på 12 månader gäller även för tillsägelser.

Så det finns en del gamla syndare som har dussintals med tillsägelser och flera varningar, under hela sin historia, men har dem utspridda över tiden så att de har klarat sig från bannlysning.
Finns det ingen gränns för användare som når typ tio varningar, som avskrivits?
Man kan väl inte hålla på och fucka runt hur länge som helst och dra på sig en hel jävla drös varningar, eller?

Är det bara att köra med 12 månader oavsett vad?
Citera
2010-10-12, 17:00
Medlem
Ett Hunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Joomla
Finns det ingen gränns för användare som når typ tio varningar, som avskrivits?
Man kan väl inte hålla på och fucka runt hur länge som helst och dra på sig en hel jävla drös varningar, eller?

Är det bara att köra med 12 månader oavsett vad?

Nej, en sån gräns finns inte.
Efter ett år så faller varningar och tillsägelser bort helt och hållet.
Senast redigerad av Ett Hund 2010-10-12 kl. 17:05.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in