Först och främst så vill jag ge alla moderatorer en stor klapp på axeln som jobbar febrilt med att få bort diverse tomtar och troll ifrån Sveriges bästa forum, ni gör ett superjobb! 
När jag idag var och läste igenom Flashbacks regler så såg jag att man får 2 varningar med tillfälliga avstängningar som straff innan man får den 3:e och sista varningen och blir permanent avstängd
När jag sedan kom ut på forumet så såg jag att en medlem här hade blivit varnad 3 gånger med 1 veckas avstängning som straff, se spoiler nedan.
Så det jag nu undrar, utan att på något som helst sätt säga att moderatorerna gör ett dåligt jobb är ifall om reglerna gäller alla eller om varje användare på FB har en individuell regelbok? För enligt min research så ska denna användare permanent stängas av och inte få en veckas avstängning, eller har jag missat något?
OBS! Är inte ute efter att sätta några moderatorer på nålar eller dyl, vill bara veta hur ni tänkt i just detta fall.
Eller kommer jag att få höra; vi behöver inte förklara för dig eller kommer tråden att tas bort måntro för jag tror nog att fler än jag undrar samma sak vad gäller detta.
Med EXTREMT vänlig hälsning!
När jag idag var och läste igenom Flashbacks regler så såg jag att man får 2 varningar med tillfälliga avstängningar som straff innan man får den 3:e och sista varningen och blir permanent avstängd
En varning = Avstängd från forumet i en vecka.
Två varningar = Avstängd från forumet i en månad.
Tre varningar = Permanent avstängd från forumet.
Två varningar = Avstängd från forumet i en månad.
Tre varningar = Permanent avstängd från forumet.
[2009] *** -1.01:
Användaren *** tilldelas en varning för att ha lagt ut en köpeannons i forumet.
Detta är användarens första varning och påföljden blir därmed en veckas avstängning.
[2009] *** -0.05:
*** har upprepade gånger brutit mot regel 0.05, och detta har lett till en omröstning som har resulterat i en varning.
Följden av varningen blir en månads avstängning från forumet, då användaren vid ett tidigare tillfälle har fått sin första varning.
[2010] *** -1.06:
*** har vid omröstning i Outlaw bedömts ha brutit mot regel 1.06 - medlemmar har rätt till anonymitet och tilldelas därför en varning med en veckas avstängning.
Användaren *** tilldelas en varning för att ha lagt ut en köpeannons i forumet.
Detta är användarens första varning och påföljden blir därmed en veckas avstängning.
[2009] *** -0.05:
*** har upprepade gånger brutit mot regel 0.05, och detta har lett till en omröstning som har resulterat i en varning.
Följden av varningen blir en månads avstängning från forumet, då användaren vid ett tidigare tillfälle har fått sin första varning.
[2010] *** -1.06:
*** har vid omröstning i Outlaw bedömts ha brutit mot regel 1.06 - medlemmar har rätt till anonymitet och tilldelas därför en varning med en veckas avstängning.
OBS! Är inte ute efter att sätta några moderatorer på nålar eller dyl, vill bara veta hur ni tänkt i just detta fall.
Eller kommer jag att få höra; vi behöver inte förklara för dig eller kommer tråden att tas bort måntro för jag tror nog att fler än jag undrar samma sak vad gäller detta.
Med EXTREMT vänlig hälsning!
Nu är jag nöjd.