Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2010-10-11, 01:46
Medlem
Sempans avatar
Inne på kontrollpanelen kan man ju välja Windows klassiskt läge, och ett par olika "högkontrast-teman", som i princip ser likadant ut som windows-klassiskt temat fast med mörk bakgrund och ljus text(ni kan ju kolla själva).
Jag vet att det kan öka prestandan en aning om man väljer ett tema med mindre effekter etc.. Är dessa "högkontrast-teman" snäppet bättre än windows-klassiskt till och med, när det gäller att öka prestanda?

Vilket leder till fråga två, hur mycket mer prestanda "ger" det att ändra tema till ett med mindre effekter?
Citera
2010-10-11, 01:50
Medlem
Sempans avatar
Vilket leder till fråga tre, vilket är hälsosammast för ögonen? Finns högkontrast-teman där allt är mörkt i bakgrunden(svart tex) och texten ljusare, men även ett där allt är helt vitt, och svart text. Ungefär som allt är som ett stort word-dokument.. Testa, så har vi omröstning på vilket som känns hälsosammast för ögonen! Efter fem koppar dunderröka är jag helt insnöad på detta och det känns väldigt viktigt för mig. Litar på flashback till hundra procent här.
Citera
2010-10-11, 08:20
Medlem
adampoos avatar
Högkontrastteman är endast framtagna så de kan användas till hyss på andras datorer, det är i alla fall min teori.
Citera
2010-10-11, 13:14
Medlem
Sempans avatar
Hur menar du då?
Citera
2010-10-11, 13:38
Medlem
adampoos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sempan
Hur menar du då?

Alltså att man väljer detta högst dryga tema på någon annans dator för att jävlas. Framgick det inte?
Citera
2010-10-11, 14:18
Medlem
Sempans avatar
Nja, jag tolkade det mer som att med högkontrast-temat aktiverat finns det hyss man kan hitta på, som man inte kan med något av de andra teman. Men nu struntar vi i hur jag tolkade det, det måste ju ändå ge någon ökning av prestanda att välja högkontrast-tema? Inne på internet visas ju inte ens sidorna med sina "specialeffekter", utan bara som rutor med text i.. Detta måste väl betyda iallafall något i prestandaökning, am I right? Och ja, är ledig idag och tog precis en monsterkopp, så är fortfarande lika insnöad på detta som igår
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in