Citat:
Ursprungligen postat av Pellenez
Prova att ringa, de lär knappast fråga om du är medlem.
Här rings fan inget i onödan! Jag bjuder på det gratis!
Citat:
Ursprungligen postat av Continental Op
vaffan de har gjort det omöjligt för oss som är lite independent att ens få reda på vad de rekade ingångslönerna är numer. Hur kan de tro att nån vill vara med i det där skiten för en förmögenhet alltså? Jag har googlat och hittar inget, deras jävla hemsida har bara en massa inloggningsskit. Finns det nån som har nån länk eller vet hir jag skall få reda på detta så vore jag hemskt tacksam.
Vad är det för löner du vill veta? Där finns listor på Civilekonomer, Systemvetare, Chefer...? Här kommer klippet om nyexaminerade, saxat från Jusek.se.
------sax----
Juseks ingångslönerekommendationer
våren 2004
Juseks ingångslönerekommendationer baseras på vår årliga lönestatistik samt bedömda löneökningar under året. Rekommendationen syftar till att ge dig som söker ditt första jobb efter examen ett riktmärke på vad som är en realistisk lön. Rekommendationen utgår från att man har rätt till övertidsersättning. Om inte bör lönekravet höjas med cirka tio procent.
Den faktiska lönen påverkas av en mängd faktorer som du bör känna till för att kunna ge ett så välgrundat lönekrav som möjligt. Läs om dessa faktorer till höger. Där hittar du också råd och tips om hur du på bästa sätt förbereder dig inför lönediskussionen.
Sök i Juseks lönestatistik och SACO lönesök, för att få en bild av löneläget i olika arbetsmarknadssektorer och arbetsområden.
Om du vill ha personlig rådgivning kring vad som är en rimlig lön för ett specifikt jobb är du välkommen att kontakta Juseks studerandeservice.
Privata sektorn
Jurister, civilekonomer, samhällsvetare och personalvetare 22 500
Systemvetare 24 000
Notariemeriterade jurister 25 500
Statliga sektorn
Jurister, civilekonomer, samhällsvetare och personalvetare 21 000
Systemvetare 22 000
Notariemeriterade jurister 23 500
Kommunala sektorn
Jurister, civilekonomer, samhällsvetare och personalvetare 21 000
Systemvetare 22 000
Notariemeriterade jurister 23 500