2010-10-10, 20:23
Medlem
Masingas avatar
Hej, köpte en ny dator för 2v sedan, säkerhetskopierade allt på en gång, alla fabriksinställningar och allt som fanns i datorn som.

Nu har jag fått ett meddelande att kopiera igen, behövs verkligen det? Datorn kopierar filer som jag tankat ner och det behöver jag inte, det viktiga som medföljde i datorn är ju redan kopierat.

La nog denna i fel forumdel, sorry flytta den tack.
Senast redigerad av Masinga 2010-10-10 kl. 20:35.
Citera
2010-10-10, 22:11
Moderator
Falukropps avatar
Övriga OS -> Windows

//mod
Citera
2010-10-10, 22:15
Medlem
Masingas avatar
Nu har jag "avbrutit" den eftersom datorn kopierade filer som jag tankat ner vilket jag inte anser mig behöva göra. Men nu visar en ikon att "kopiering pågår fortfarande" men jag har ingen skiva i den enheten, jag förstår inget. Hur avbryter jag detta?
Citera
2010-10-10, 23:32
Medlem
Masingas avatar
Satte i en skiva igen, varför tar det sån jävla lång tid(flera h) för kopieringen? Har ju inte mer än 10gb på burken utöver programmen.
Senast redigerad av Masinga 2010-10-10 kl. 23:37.
Citera
2010-10-10, 23:45
Medlem
Masingas avatar
Och nu har det stannat vid 45%..
Citera
2010-10-11, 00:08
Medlem
Masingas avatar
Vad fan gör jag om säkerhetskopiering står still vid 45% och det inte går att mata ut skivan?Kan inte göra ngt, avbröt den första kopieringen och startade om datorn. Efter det ser jag att "säkerhetskopiering pågår" fortfarande så jag sätter i en ny skiva och nu står det still vid 45% efter 1,5 h? Skiva har inget ledigt utrymme kvar, varför matas den då inte ut av sig eller varför kan inte jag mata ut skiva. Har försökt men det går inte.
Senast redigerad av Masinga 2010-10-11 kl. 00:15.
Citera
2010-10-12, 02:42
Medlem
Masingas avatar
Räcker det att säkerhetskopiera fabriksinställningar på skiva, på datorn en gång och sedan använda den när man skall ominstallera vid behov eller är det ngt man behöver göra efter varje gång man ominstallerat?
Citera
2010-10-12, 04:32
Medlem
hasenfrasens avatar
Du behöver inte ha någon form av systembackup än regelbunden backup av dina egna viktiga data. Du kan alltid få tag på installationsskivor till din dator på något vis.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in