Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2010-10-10, 15:12
Medlem
Hellaspriests avatar
Ursäkta ifall det är för kortfattade är bara riktigt arg så jag kan inte riktigt tänka klart.
min dator en Windows 7 64 bit har rullat på bra utan problem i ett par veckor, bestämde mig för att skaffa mig nya civilisation, När jag börjar installera utan steam krasar datorn på grund av att den inte förstår att den ska installera steam. Tänker inte så mycket mer på det. laddar ner steam, och börjar installera civilisatio.. Sen dess ifall jag startar datorn klarar den boota upp bios dock när den kommer till Windows hänger sig datorn 9/10 gånger. först står den då och tuggar på välkomen i evighet sen kan det ske två olika saker: ett det dyker upp en svart skärm dock med rörlig mus. Kan inte göra något förutom trycka ctr alt delete. Då får jag fel meddelande om att den inte går att nu utan ifall jag vill fortsätta ska jag starta om datorn. Den andra är jag kommer till skrivbordet. Dock är det bara en bild kan inte trycka på något förutom var 10 min då jag kan göra ett kommando tills jag behöver vänta 10 min till. Men jag sa att detta händer 9/10, 1/10 fungerar datorn. Under denna tid har jag virus sökt med antivirus och malvare utan att finna något. Försökt att återställa datorn till tidare punkt vilket inte hjälper heller.
Börjar bli galen snälla ge mig tips på saker jag kan försöka göra
Citera
2010-10-10, 15:23
Medlem
hasenfrasens avatar
Ta backup av dina viktiga data och installera om operativet, speciellt om du har använt ful-kopior från någon torrentsajt. Se till att uppdatera Windows (flera gånger i rad) det första du gör innan du börjar surfa nätet. Installera AVAST 5 antivirus (gratis).
Citera
2010-10-10, 15:35
Medlem
Hellaspriests avatar
tack för svaret jo har tänkt att göra det dock hoppas jag på en annan lösning med tanke på det värdelös internet jag innehaver går det inte snabbt med patcher och liknande
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in