2010-10-10, 13:55
Medlem
Förra tråden jag lade upp har mod tagit bort av en okänd anledning. Men jag gör ett nytt försök, behöver verkligen hjälp med detta.

Det är så att jag skulle installera ett nytt OS igår, Windows 7; och jag tänkte inte riktigt på att jag inte hade så mycket hårddisk minne kvar.

Iallafall så installerade jag Windows 7, allt funkade tills 90% utav installationen, sedan får jag ett felmeddelande. Allting tyder på att det är för lite utrymme, men när jag försöker boota Vista igen, så funkar det inte alls. Och jag har inte någon återställnings punkt, säkerhetskopia eller dylikt.

Finns det någonting jag kan göra åt detta? Jag vill gärna inte bli av med alla mina 16 000 bilder som finns på den.

Tack på förhand!

EDIT: Såg att jag postade denna fel, kan en mod flytta denna tråden till Datoranvänding? Tack!
Senast redigerad av Mr.Xen 2010-10-10 kl. 13:59.
2010-10-10, 14:03
Medlem
hishultas avatar
har du inte kvar in vista skiva? Använd isåfall denna
2010-10-10, 14:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hishulta
har du inte kvar in vista skiva? Använd isåfall denna

Jodå, men det fungerar inte, kan inte reparera datorn och eller installera om det PGA lite disk utrymme.
2010-10-10, 14:18
Medlem
odbs avatar
Har du 16 000 bilder som du vill rädda på partitionen som du försökte installera windows7/vista på?

Min första tanke är väl att du kan använda en linux dist som man kan köra på en cd/dvd skiva och mounta din hårddisk med bilderna där och sedan bränna ner det på en skiva sedan omformatera och installera om.
2010-10-10, 14:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av odb
Har du 16 000 bilder som du vill rädda på partitionen som du försökte installera windows7/vista på?

Min första tanke är väl att du kan använda en linux dist som man kan köra på en cd/dvd skiva och mounta din hårddisk med bilderna där och sedan bränna ner det på en skiva sedan omformatera och installera om.

Oj, det där låter komplicerat! s:
Hmm, är ett alternativ att köpa en till hårddisk?
2010-10-10, 17:42
Medlem
hishultas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mr.Xen
Oj, det där låter komplicerat! s:
Hmm, är ett alternativ att köpa en till hårddisk?

Nej, det är inte komplicerat, jag hjälper dig gärna.
http://www.ubuntu.com/desktop/get-ubuntu/download

Be någon kompis att ladda ner den åt dig och bränn ut den på en skiva. Starta sedan datorn med skivan, och så väljer du att "prova ubuntu", tror det står så annars förstår du hur jag menar

Därefter kommer du åt din windows disk och kan kopiera över bilderna på tex ett usb minne.
2010-10-10, 19:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hishulta
Nej, det är inte komplicerat, jag hjälper dig gärna.
http://www.ubuntu.com/desktop/get-ubuntu/download

Be någon kompis att ladda ner den åt dig och bränn ut den på en skiva. Starta sedan datorn med skivan, och så väljer du att "prova ubuntu", tror det står så annars förstår du hur jag menar

Därefter kommer du åt din windows disk och kan kopiera över bilderna på tex ett usb minne.

Tack så mycket för din hjälp! Ska spara denna skiva för framtida bruk, tack åter igen!!
2010-10-12, 19:04
Moderator
rancors avatar
Flyttad från IT-säkerhet till Datoranvändning - Windows
2010-10-12, 20:09
Moderator
Protons avatar
Din tråd blev inte borttagen, den stoppades in där den borde postats från början. Eftersom du inte vet att det finns officiella trådar för ominstallationer och liknande råder jag dej att kika längst upp i windowsforumet där SAMTLIGA officiella trådar finns listade.

När du gjort det kan du kolla här
https://www.flashback.org/p26028994#p26028994

Så kan du fortsätta din diskussion där, med lite tur är det nån som har svarat på hur du ska göra med.

Tråd låst /Mod

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in