2010-10-09, 21:44
Medlem
Xindaks avatar
Kan jag på något sätt spela in bilden jag har på teven till datorn? Jag har tillgång till följande utgångar på tv respektive bioförstärkare, HDMI, S-Video och den enklaste som ser ut som en RCA kontakt.

Går det på något sätt att få över signalen till datorn? Får jag bara över signalen så är det ju inga problem att spela in sedan.
Citera
2010-10-09, 21:49
Medlem
tzjs avatar
Jag skulle rekommendera EyeTV. En liten antennjävel du smiskar in i USB-porten.

Sedan kan du spela in TV utan att tänka på kablar och annat.
Citera
2010-10-09, 21:52
Medlem
Jag tror (med betoning på "tror" eftersom du inte nämnt vilket tv-märke eller modell du äger) att de "utgångar" du har på din TV egentligen är ingångar för att koppla datorn till TVn, inte tvärtom. Vill du istället på TV på datorn så känner jag bara till EyeTV som är en liten modul, stor som ett usb-minne, som man kopplar in via usb-porten på din mac. Via EyeTV´s mjukvara kan man sedan se på och spela in TV-program. EyeTV finns i olika utföranden för olika syften.

http://www.elgato.com/

Hoppas det kan vara till hjälp

Edit: var visst inte snabb nog med svaret...
Citera
2010-10-09, 21:58
Medlem
Xindaks avatar
Lite otydlig kanske, det är inte tv utsändningar jag vill spela in utan bilden från PS3an eller vad som nu är upp på teve skärmen.

Utgångar finns det gott om på bioförstärkaren, de flesta kontakterna på teven är nog ingångar ja.

Var mest en kul grej så jag kommer inte att lägga några direkta pengar på detta, mer än att skaffa en kabel om det skulle räcka.
Citera
2010-10-09, 22:03
Medlem
tzjs avatar
Då hade jag nog fan monterat en videokamera på ett stativ istället!
Citera
2010-10-09, 22:25
Medlem
Ok, jag rekommenderar fortfarande att du kollar på nån av elgatos moduler. Tror dom ska ha nån variant med RCA-kontakter som du borde kunna använda.

Edit:
Denna kan funka om det går att köra ut analogt från PS3an:
http://www.elgato.com/elgato/int/mai...oduct1.en.html
Citera
2010-10-09, 23:29
Medlem
Xindaks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av horsenils
Ok, jag rekommenderar fortfarande att du kollar på nån av elgatos moduler. Tror dom ska ha nån variant med RCA-kontakter som du borde kunna använda.

Edit:
Denna kan funka om det går att köra ut analogt från PS3an:
http://www.elgato.com/elgato/int/mai...oduct1.en.html

Den där fungerar säkert, synd att den drar ned kvaliteten bara. Kör ju allt i HD numera. Men det verkar som det behövs något liknande mellan dator och teve/PS3 eller vad man nu vill plocka signalen ifrån. Jag får kolla runt lite och se om jag hittar något som stödjer lite modernare format.

Om inte annat så borde Elgato släppa en HDMI variant av den där snart kan man tycka.

Edit:
Fast när jag tänker efter så skulle säkerligen filmbolagen göra allt för att stoppa en sådan produkt, då den skulle göra det väldigt enkelt att kopiera filmer…
Senast redigerad av Xindak 2010-10-09 kl. 23:32.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in