2010-10-09, 14:04
Medlem
DenLedes avatar
När jag ska kolla på någon webb-sändning av något tv-program stannar klippet, för att inte gå igång igen. Den står bara och laddar.
Händer varje gång jag försöker kolla på något program.

Har senaste versionen av flashplayer. Kör Windows 7 på en relativt bra dator. Fattar fan inte vad som kan vara fel?

Är så jävla jobbigt att uppdatera sidan hela tiden och tvingas kolla igenom reklamen flera gånger för att kunna se ett helt tv-program.

Någon som har liknande erfarenheter och kanske en lösning?
Citera
2010-10-09, 15:00
Medlem
kattrumpas avatar
Testa pausa klippet precis i början och låt det streamas klart? Brukar fungera för mig
Citera
2010-10-09, 16:34
Medlem
JagSkrevs avatar
Vad har du för internet? Tankar du mycket när du ska kolla? Testa det som kattrumpa skriver, kommer troligen gå bättre för dig då
Citera
2010-10-09, 17:04
Medlem
DenLedes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JagSkrev
Vad har du för internet? Tankar du mycket när du ska kolla? Testa det som kattrumpa skriver, kommer troligen gå bättre för dig då
Är inte det som är felet. Spelar ingen roll om jag tankar något eller ej. Att pausa gör heller ingen skillnad.
Problemet är det att jag kan kolla en bra stund innan det slutar fungera.
Citera
2010-10-09, 17:39
Medlem
JagSkrevs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DenLede
Är inte det som är felet. Spelar ingen roll om jag tankar något eller ej. Att pausa gör heller ingen skillnad.
Problemet är det att jag kan kolla en bra stund innan det slutar fungera.
Vad använder du för webbläsare? Har du testat med andra? Är den uppdaterad?
Citera
2010-10-09, 18:33
Medlem
DenLedes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JagSkrev
Vad använder du för webbläsare? Har du testat med andra? Är den uppdaterad?
Har testat med Firefox, Google Chrome, Explorer samt Explorer 64-bitars. Alla är uppdaterade och det blir samma sak ändå.

Youtube funkar bra. Webb-sända tv-program funkar på sin höjd 10 minuter innan jag måste uppdatera sidan och leta mig tillbaka där det slutade. Aftonbladets tv-klipp står mest och laddar hela tiden utan att det händer något. Dock funkar reklamen alltid ypperligt på samtliga.
Citera
2010-10-09, 21:34
Medlem
bluemoons avatar
Så går det när man har uppringt modem
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in