Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2004-06-15, 16:58
Medlem
Mysonoxens avatar
http://www.aftonbladet.se/vss/nyheter/story/0,2789,492434,00.html
Citera
2004-06-15, 17:06
Awaiting Email Confirmation
CgiBinLadens avatar
Föreslår att du gör följe med dem om vi ska kunna utvisa svenska medborgare från Sverige.

Smart.
Citera
2004-06-15, 17:13
Medlem
Mysonoxens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CgiBinLaden
Föreslår att du gör följe med dem om vi ska kunna utvisa svenska medborgare från Sverige.

Smart.

CgiBinLaden: alltid till terroristernas försvar!

Svenska medborgare som håller på med terrorism ska givetvis fråntas medborgarskap och dömas i de länder där de hållit på med sin brottsliga verksamhet.
Citera
2004-06-15, 17:23
CgiBinLadens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mysonoxen
CgiBinLaden: alltid till terroristernas försvar!
Nej, men jag lever i verkligheten, inte din pojkrumsdröm där man skjuter atomvapen på arabvärlden.

Citat:
Svenska medborgare som håller på med terrorism ska givetvis fråntas medborgarskap och dömas i de länder där de hållit på med sin brottsliga verksamhet.
Jovisst, det är det vi har utlämningsavtal för. Minus det där med att ta ifrån medborgarskapet då förstås, men det viktiga är ju att rättvisa skipas.
Citera
2004-06-15, 17:25
Shejk Linuss avatar
Mysonoxen, stödjer du Indonesien? En muslimsk diktatur som förtrycker kristna.
Citera
2004-06-15, 17:32
Medlem
Mysonoxens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Shejk Linus
Mysonoxen, stödjer du Indonesien? En muslimsk diktatur som förtrycker kristna.

De som gripits är också muslimer, men dessa är skyldiga till terroristdåd och då anser jag att Indonesien har rätt att döma dessa oavsett vilken statsreligion Indonesien har....
Citera
2004-06-15, 17:38
Shejk Linuss avatar
Citat:
De som gripits är också muslimer, men dessa är skyldiga till terroristdåd och då anser jag att Indonesien har rätt att döma dessa oavsett vilken statsreligion Indonesien har....
Så om Nordkorea skulle påstå att några svenskar är terrorister och borde gripas, borde vi gripa dem då?
Citera
2004-06-15, 18:02
CgiBinLadens avatar
Citat:
Så om Nordkorea skulle påstå att några svenskar är terrorister och borde gripas, borde vi gripa dem då?
Exakt. Om vi tar en annan grupp som t ex irakier (under Saddamväldet) eller varför inte alla öststatsmedborgare under kommunisttiden så hade deras respektive regeringar säkerligen inget som helst problem att fabricera alla möjliga bevis för att jävlas.

Eller så kan vi ta exemplet med en (etnisk) svensk. Om han nu begår ett brott utomlands så är väl inte huvudsaken var när och hur han får straff för sitt brott utan att han får det? Jag ser därför inte vikten av att skicka folk över halva jordklotet för rättegångar förutom av praktiska skäl (bevisning, förhör, språk etc.).
Citera
2004-06-15, 19:31
Medlem
Mysonoxens avatar
Citat:

Om det är frågan om terrorister och de kan komma med klara bevis: ja.

I det fall jag åsyftar är det helt klart eftersom de t.o.m. är ledare för terrororganisationen i fråga.
Citera
2004-06-15, 19:33
Medlem
Mysonoxens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CgiBinLaden
Exakt. Om vi tar en annan grupp som t ex irakier (under Saddamväldet) eller varför inte alla öststatsmedborgare under kommunisttiden så hade deras respektive regeringar säkerligen inget som helst problem att fabricera alla möjliga bevis för att jävlas.

Eller så kan vi ta exemplet med en (etnisk) svensk. Om han nu begår ett brott utomlands så är väl inte huvudsaken var när och hur han får straff för sitt brott utan att han får det? Jag ser därför inte vikten av att skicka folk över halva jordklotet för rättegångar förutom av praktiska skäl (bevisning, förhör, språk etc.).

Nu handlar det här ju inte om någon snubbe som fått med sig för mycket röka hem från Thailand. När det gäller kriget mot terrorismen måste speciella undantag göras från gällande rättspraxis. George W. Bush var tidigt inne på den linjen.
Citera
2004-06-15, 20:12
CgiBinLadens avatar
Citat:
När det gäller kriget mot terrorismen måste speciella undantag göras från gällande rättspraxis.
Jaså? Du menar som att hugga huvudet av civila? Jag trodde att sånt var förbjudet?
Citera
2004-06-15, 20:29
Medlem
det är ju lite konstigt att svensk medborgare leder ett krig på andra sidan jorden, detta utan den svenska regeringens medgivande
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in