• 1
  • 2
2010-10-09, 18:34
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av horsenils
Svenskar som är skadade får väl inte socialbidrag? Dom går väl till försäkringskassan och plockar ut? Det är två skilda saker.
Fast socialbidragen till invandrare ökar

inte kan arbeta offras åt invandrings kalaset.

Staten har inte råd att ge svenskar pengar från försäkringskassan eftersom invandrarna prioriteras före med sina socialbidrag.

Hoppas du förstår, för du gjorde ju inte det innan.
Citera
2010-10-09, 19:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Uncle-Ben
Fast socialbidragen till invandrare ökar

inte kan arbeta offras åt invandrings kalaset.

Staten har inte råd att ge svenskar pengar från försäkringskassan eftersom invandrarna prioriteras före med sina socialbidrag.

Hoppas du förstår, för du gjorde ju inte det innan.
Som sagt är detta två skilda saker.
Även om invandringen skulle stoppas helt så betyder det inte att pengarna per automatik skjuts in försäkringskassan. Tyvärr fungerar inte politik eller ekonomi så enkelt även om jag håller med om att det skulle vara mer praktiskt.
Dessutom har inte invandringen något att göra med att svenskar inte får pengar från försäkringskassan. Det har att göra med att moderaterna vill stimulera marknaden genom att tvinga ut fler i arbete och på så sätt få in större skatteinkomster för att kunna sänka skatterna.
Fler som jobbar leder till att vi har råd med sänkta skatter sa dom innan valet. Moderaterna vill också komma åt de som bidrags-fuskar på försäkringskassan.

Hoppas att du lär dig sluta med särskrivning för du kan det inte nu
Senast redigerad av horsenils 2010-10-09 kl. 20:06.
Citera
2010-10-09, 20:14
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av FnurrHa
Jag har följt Moderaternas politik länge, speciellt nu på senaste Fredrik Reinfeldt.

Enligt av det jag läst och hört om han så vill han ta bort välfärdens skyddsnät, på lång sikt...

Stora saker påstår du FnurrHa... vore det inte bra med lite bevis... eller går du efter skvaller du hört... eller helt enkelt S/SD-propaganda...?
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in