2010-10-08, 13:49
Medlem
Hej

Jag köpte precis en hdmi kabel, men får de inte att funka, när jag koppla in den så stod de "ingen ingångssignal" (no inputsignal) så testa med vga kablen i oxå å bytte till hdmi i manuelt på skrämen men blev bara svart å man såg ingen, men den gick inte tillbax till vga automatiskt som den brukar göra så den borde ju hittat nått iaf, bara att de va helt svart då.

Någon som vet vad som kan vara fel ? tack i förväg
Citera
2010-10-08, 13:53
Du måste antagligen ställa in mjukvaran att använda TV:n.
Citera
2010-10-08, 14:35
Medlem
hmm ok, vet du vart jag gör de eller om jag har ati radeon 3850, på ati catalyst control center någonstans eller ?
Citera
2010-10-08, 15:19
Medlem
Använd Catalyst Control Center. Byt till Basic läge och följ guiden. Klar.

Starta TV(HDMI) först och sen datorn första gången du ställer in, vill få ljud via TV(HDMI) eller något inte funkar.

Vill du ha ljud och verkligen köpt rätt så går du in i start / kontroll panelen / ljud inställningarna och väljer att du vill ha ljud via HDMI
Senast redigerad av panpo98 2010-10-08 kl. 15:25.
Citera
2010-10-08, 15:55
Medlem
hmm funkade inte, asså de är ingen tv jag har, det är en fullhd dataskärm, å jag fattar inte när den är igång å ikopplad så testa jag med dubbla grejer å kan ha extended å dra över grejer å så till den skärmen men ser de ju inte för är ingen bild, det är bild på den när jag startar datorn å de försvinner efter windowsloggan ?
Citera
2010-10-08, 22:03
Medlem
någon som vet vad som är fel och kan hjälpa mig ?
Citera
2010-10-10, 14:53
Medlem
hallå ? hjälp mig någon ? xD
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här