Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2010-10-08, 02:41
  #1
Medlem
mr.murmels avatar
Som rubriken säger, utanför Eksjö har jag och några kompisar hittat ett övergivet hus utanför Eksjö. Huset ligger ca. 5km in på en grusväg från väg 40. Gången till huset är helt igenväxt, framför huset ligger två mindre byggnader varav den ena är helt rasad, den andra halvt rasad. Huvudbyggnaden har inrasat tak ovanför köket, golvet till källaren i köket har även rasat in.

Nu till det intressanta, huset är fullt möblerat, tv, radio, toalettartiklar, gamla matvaror, allt finns kvar. Det finns väldigt mycket gamla tidningar här och var i huset, de nyaste är från 1994. En dubbelsäng på övervåningen är bäddad, natten vi var där var det ca. 10 grader ute och ungefär samma i huset, förutom i sovrummet som var varmt... Kläder finns kvar i garderoberna, böcker står i bokhyllorna o.s.v.

I garaget står en Fiat från femtiotalet, diverse verktyg, oljeburkar, färgburkar och andra prylar man förväntar sig finna i ett garage finns kvar.

Nu till de mer intressanta fynden, i vardagsrummet står det en uppstoppad katt på golvet, och i ett av rummen står det en Steinway & Sons flygel! Det står även ett vanligt piano i ett annat rum av okänt märke. Runt flygeln står det travar av gamla svenska uppslagsböcker, tryckta på trettio och femtiotalet, böckerna är obläddrade! I flera av dom hittade jag lappar med skötselråd och liknande, alltså sådana lappar som säkerligen hade försvunnit under de 50-70 år som böckerna har funnits om någon bläddrat i dom.

Bilder: http://img814.imageshack.us/g/img0189ov.jpg/
Jag kommer att lägga upp fler.
__________________
Senast redigerad av mr.murmel 2010-10-08 kl. 03:16.
Citera
2010-10-08, 02:44
  #2
Medlem
Kalender-mannens avatar
Väntar med spänning...
Citera
2010-10-08, 10:01
  #3
Medlem
ojala77s avatar
De lät riktigt intressant mer bilder och mer info om de stället
Citera
2010-10-08, 11:48
  #4
Medlem
fritjofkonkass avatar
Fan vad häftigt! Fler bilder!
Citera
2010-10-08, 12:49
  #5
Medlem
Alversjö?


Isf tror jag att jag har varit där, om det är det huset som ligger bredvid slakteriet,
Citera
2010-10-08, 15:28
  #6
Medlem
mr.murmels avatar
Mer info och bilder kommer, jag ska bara få tag i min gamla telefon där bilderna ligger.

Och ja, huset ligger i Alversjö. Lätt att hitta dit, väl värt ett besök
Citera
2010-10-08, 16:07
  #7
Medlem
fritjofkonkass avatar
Kolla upp i fastighetsregistret vem som äger stället?
Citera
2010-10-08, 20:09
  #8
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mr.murmel
Mer info och bilder kommer, jag ska bara få tag i min gamla telefon där bilderna ligger.

Och ja, huset ligger i Alversjö. Lätt att hitta dit, väl värt ett besök




Då har jag varit där ett gäng gånger då man är från trakterna.
Citera
2010-10-09, 00:31
  #9
Medlem
william123s avatar
Vore grymt att få se huset i dagsljus utifrån så man verkligen få så helheten!!
Citera
2010-10-09, 08:41
  #10
Medlem
släng gärna upp mer bilder!
Citera
2010-10-09, 12:26
  #11
Medlem
mr.murmels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skadeglaedje
Då har jag varit där ett gäng gånger då man är från trakterna.

Vet du något om huset?
Citera
2010-10-09, 14:04
  #12
Avstängd
Gottefars avatar
Flygeln är ju as häftig
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback