2010-10-09, 16:06
Medlem
kames avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Headshrinker
Beror givetvis på skick men jag hade nog köpt den nyare om den inte är uppborrad för då känns det som att det är en acke gura du har på axeln. En les paul ska vara tung och det ska kännas att den väger.

En uppborrad väger väll endå ganska mycket? Jag menar den får inte väga FÖR mycket.

Den äldre har ju charmen i sig och syns att den har varit med ett tag.
Citera
2010-10-09, 21:05
Medlem
Headshrinkers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kame
En uppborrad väger väll endå ganska mycket? Jag menar den får inte väga FÖR mycket.

Den äldre har ju charmen i sig och syns att den har varit med ett tag.

Jag tycker inte den kändes speciellt tung alls. En ej uppborrad väger inte FÖR mycket, skulle det vara ett problem för dig får du väl köpa ett fläskigt axelband. Du kan ju gå till en musikaffär och hänga på dig en uppborrad standard och en icke uppborrad traditional för att få känna hur det känns.
Senast redigerad av Headshrinker 2010-10-09 kl. 21:12.
Citera
2010-10-10, 04:07
Medlem
kames avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Headshrinker
Jag tycker inte den kändes speciellt tung alls. En ej uppborrad väger inte FÖR mycket, skulle det vara ett problem för dig får du väl köpa ett fläskigt axelband. Du kan ju gå till en musikaffär och hänga på dig en uppborrad standard och en icke uppborrad traditional för att få känna hur det känns.

När började dom borra då? Vilket årtal? Tror jag satsar på den från 90-talet. Fräsch lack osv.
Citera
2011-05-20, 13:34
Medlem
Jag skulle nog köra på den gamla. Men dom från 08 är "ihåliga" eller vad man ska säga, alltså dom är mycket lättare, då är det Gibson Les Paul Standard -08 dom heter. Om inte mitt minne sviker så väger dom som har original vikten 4,5 kilo =)
Och som tidigare nämnt, en gammal gitarr kommer vara värd mer än den nya ifall du ska till att sälja den nån gång i tiden. Men om det inte är för långt att åka och titta på den gamla så ska du göra det imo. Det handlar ju mest om vad du tycker känns bäst att spela på. Du ska inte hänga upp dig på saker som utseende imo. kör på den som känns bäst!
Senast redigerad av endex 2011-05-20 kl. 13:37.
Citera
2011-05-20, 16:01
Medlem
Du verkar tro att det är en orgel du ska bära på axelbandet. Så tung är inte gitarren. Den väger inte mycket mer än en strata. Om du tycker att det blir tungt får du köpa ett brett axelband bara.
Citera
2011-05-20, 19:40
Medlem
diemydarlings avatar
Vem är mongot som borrar i en Gibson? Den är ju fan balanserad in till minsta stämskruv så det tror jag inte är nån bra ide.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in