2008-05-25, 21:39
Medlem
Fred Friendlys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av smash-
Har nog aldrig stört mig så mycket som när jag såg denna värdelösa film! Humorn är den sämsta jag varit med om. Bara småungar som ser något roligt i den filmen.
Fast småungar kräver mer eller mindre action och relativt högt tempo för att se klart, annars är filmen "värdelös". Underbar film!
Citera
2008-05-25, 23:37
Medlem
Jammys avatar
Hade verkligen inte förväntat mig att gilla denna film, men den var otroligt bra. Känder verkligen som min humor. Så gillade jag även karaktärerna. Måste nog se om den, var ett tag sen sist.
Citera
2008-05-25, 23:52
Medlem
Ralph Wiggums avatar
Redan fem minuter in i filmen visste jag att jag skulle älska den (scenen där han kastar ut plastgubben). Lätt en av de absolut bästa filmer jag har sett. 10/10
Citera
2009-03-13, 02:51
Medlem
Arbetarbroders avatar
Detta är den film som gjort mig mest besviken någonsin. Kanske var mina förväntningar för höga, jag vet inte. Men när filmen kom ut, 2004, så bodde jag med några kompisar i en lägenhet och alla älskade den här filmen.
Vi hade en vägg som hade texten "VOTE FOR PEDRO" med exakt typsnitt och allting, väldigt proffsigt gjort.

Jag trodde ju givetvis att detta var en film utöver det vanliga, att hajpen om den inte var falsk, så jag inväntade rätt läge att se den. Så gick åren och nu är det 2009, så en sketen grå mars-dag så laddade jag hem den och såg den, och FYFAN vilken dålig film!!
Var är humorn?? Att killen är en nörd eller? Filmen känns ofräsch, som den är inspelad på 70-talet. Jag är osäker på om det ens är en komedi. Nu orkade jag inte se klart den, men även om den exploderar i förstklassig komik i slutet av filmen så är den inte värd all tid fram tills dess, och jag är satans tveksam till att den blir rolig de sista 10-20 minuterna.

Napoleon Dynamite är den film som gjort mig mest besviken av alla jävla filmer. Pedro och Napoleon kan dra åt helvete!!
Citera
2009-04-15, 19:22
Medlem
Aleizohiets avatar
Vackert, graciöst. Sjukt bra nördfilm där man ska lägga märke till ordval och repliker ist för att glo pa hur smala nördar försöker impa pa coola collagebrudar. Den är, konstnärlig! Äslkar den, läste traden och vill se den igen och igen!

Jag har ocksa märkt att folk som har fatt den rekomenderad av mig, kollat lite skumt pa mig och fragat om jag är cp i huvet som tycker att det är roligt.
Citera
2009-04-15, 21:47
Medlem
Rockmebabys avatar
Har jag allt om bakfoten om det inte var så att denna film gjordes genom en tävling som gick ut på att man skulle göra en så bra film som möjligt med så lite pengar som möjligt?

Förutom tycker jag den är bra fast kan bli lite segdragen och inte en "jag skrattar högt film". Utan mer man njuter av de sega personerna och de klockrent tråkiga kommentarerna

Gillar när han behöver sitt (cerat?!) "real bad" med väldigt klen röst.
Citera
2009-04-15, 22:04
Medlem
DeathHorses avatar
Jag dör lite inombords när jag tänker på scenen där hans farbror är ute på ett fält och filmar sig själv, kastandes med en amerikansk fotboll. Tragiskt.
Underbar film i övrigt!
Citera
2009-04-15, 23:51
Medlem
dirsps avatar
detta var en sån här klockren rulle som får mig att precis efter att ha sett den köpa den, vilket jag även gjorde
Citera
2010-08-24, 13:16
Medlem
GolgeJacobssons avatar
Överskattad film. Den är ju inte garvkomedi utan mer en film om en socialt handikappad, på gränsen på retarderad snubbe som gömmer potatis i fickorna.
Citera
2010-08-24, 16:47
Medlem
morkfromorks avatar
Måste helt instämma med arbetarbroder, jag har sett den i otaliga humorsträngar och hade också höga förväntningar - här skulle det garvas

men... jag fann en synnerligen plågsam rulle, Mera tragikomisk än komisk, typ.
Citera
2010-08-24, 16:49
Medlem
Somligadars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DeathHorse
Jag dör lite inombords när jag tänker på scenen där hans farbror är ute på ett fält och filmar sig själv, kastandes med en amerikansk fotboll. Tragiskt.
Underbar film i övrigt!

Haha helt underbar scen!
Citera
2010-08-24, 17:49
Medlem
Skogswalds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Somligadar
Haha helt underbar scen!
Briljant scen. Briljant film f.ö.
Borde göras mer sådant. Iofs svårslaget original.

http://www.youtube.com/watch?v=7NXiyCGaY8c

Pedro for president!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in