2004-06-15, 07:55
Medlem
Milkfed 2s avatar
Verkar kul. Nån som vet när/om den kommer till Svedala

http://www.apple.com/trailers/fox_searchlight/napoleon_dynamite.html
Citera
2004-09-27, 23:57
Medlem
Såg den nyss, kom ut på dvd-screener för några dagar sedan.
Jag tycker den var jävligt bra, finns några sanlöst roliga scener men nästan varje scen är kul på något sett, bara Napoleon är på bild drar man på smilbanden.
Och dialogerna är i världsklass haha! Den om inte gillar detta har ingen humor.
Citera
2004-09-28, 10:09
Medlem
då har jag absolut ingen humor alls ....

min recention på denna film blev .

Alltså denna film har bara inget existens berättigande ...
den tillför absolut ....inget.... den lämnar inte ens ett spår större än "det var det absolut i särklass sämsta skit jag sett"
Jag skulle tamejfan hellre låta mig lobotomeras och amputeras utan bedövning än att se den igen. Eller klubba sälungar med stelfrusna hundvalpar.

Sugen på mer info ?
http://www.imdb.com/title/tt0374900/

P.s om någon vill ha en kopia så skänker jag gärna bort min .... och jag kan t.o.m tänka mig att skänka med en ica kasse lugnande tabletter ...eller kanske ett rakblad om ni skulle hata er själva så mycket att ni hellre vill dö än erkänna att ni faktiskt sett filmen.
D.s
Citera
2004-09-28, 12:02
Medlem
Haha, du kanske hade andra förväntningar av filmen, jag har sett lite småsnuttar på tv om filmen och visste ungefär hur den skulle vara, den bästa nördfilmen på många år!
Citera
2004-09-28, 16:58
Medlem
Napoleon Dynamite är helt underbar men antagligen är den för smal för att komma till Sverige. Utländska lågbudgetfilmer har ju en tendens att stanna utanför vår landsgräns.

Ett tips är väl att ladda ner den på DC eller Pirate Bay.
Citera
2004-09-28, 17:25
Medlem
Ninjans avatar
"Does the chicken have large talons?"
Fy fan vad gjuten den är! Hela filmen är för övrigt skriven och spelad av mormoner, vilket jag tror bidrar till den märkliga dialogen...
Den får 5 utav 5 möjliga kast-stjärnor av mig!
Citera
2004-09-28, 19:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ninjan
"Does the chicken have large talons?"
Fy fan vad gjuten den är! Hela filmen är för övrigt skriven och spelad av mormoner, vilket jag tror bidrar till den märkliga dialogen...
Den får 5 utav 5 möjliga kast-stjärnor av mig!
Det visste jag inte, jag såg när Jon Heder var med på Jay Leno tror jag det var, det var då jag fick upp ögonen för denna helsköna rulle
"Girls only want boyfriends who have great skills. You know, like nunchuck skills, bowhunting skills, computer hacking skills..."

"Last week, Japanese scientists explaced... placed explosive detonators at the bottom of Lake Lochness to blow Nessy out of the water. Sir Godfrey of the Nessy Alliance summoned the help of Scotland's local wizards to cast a protective spell over the lake and its local residents and all those who seek for the peaceful existence of our underwater ally."
Citera
2005-03-10, 03:56
Medlem
Mack Bolans avatar
Såg denna film ikväll och... fan vad bra den var! Lite av en anti high school-film liksom. Det bästa var helt klart när Napoleons brorsa Kip pimpade upp sig totalt med hjälp av sin flickvän.

"It took me like three hours to finish the shading on your upper lip. It's probably the best drawing I've ever done."
Citera
2005-03-10, 16:32
Medlem
Underbar film! Blir man inte på gott humör efter att ha sett den, ja då vet jag inte.
Sköna karaktärer och underbar dialog!
Citera
2005-03-19, 08:21
Medlem
WSEs avatar
Trevlig film!

Har aldrig skrattat så mycket som när Napoleon ska mata sitt lamadjur med någon sorts
potatisgratäng.
'Tina, you fat lard, come get some DINNER!!!'
Citera
2005-03-21, 15:41
Medlem
JEzuss avatar
-Napoelon, what are you doing today?
-What ever I feel like, GASH

sen kastar han ut en jävla plastgubbe genom fönstret på bussen som har han i en lina!
så jävla klockrent!
Citera
2005-03-21, 17:04
Medlem
Tycker den var ganska trist faktiskt. Hade nog lite för höga förhoppningar efter alla lovord.
Karaktärerna var roliga och Napoleons dans i slutet var jävligt skön.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in