Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2010-10-07, 20:03
Medlem
Dubbelespressos avatar
Har inte hållt mig uppdaterad i "debatten",
är det fortfarande VLC man ska köra om man vill ha en bra mediaspelare? Eller finns det något ännu mindre och smidigare?
Kör Win 7
Citera
2010-10-07, 20:09
Medlem
OggeOJs avatar
Duger fortfarande.
Citera
2010-10-07, 20:52
Medlem
Flytande_argots avatar
Något jag stör mig på är att om man väljer "Visa spellista" så går det inte att spara spellistan från det läget? Känns som en rätt självklar funktion?
Citera
2010-10-07, 20:57
Medlem
rillebancks avatar
Media player classic Home Cinema är enligt mig väldigt bra när det gäller att kolla på full HD via datorn till TVn.
Citera
2010-10-07, 21:04
Medlem
Flytande_argots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rillebanck
Media player classic Home Cinema är enligt mig väldigt bra när det gäller att kolla på full HD via datorn till TVn.

På vilket sätt är den bättre än VLC? Körde MP Classic för några år sedan men då tyckte jag att VLC hade bättre stöd för olika format.
Citera
2010-10-07, 21:30
Medlem
Bledsaters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flytande_argot
På vilket sätt är den bättre än VLC? Körde MP Classic för några år sedan men då tyckte jag att VLC hade bättre stöd för olika format.
Har inte använt VLC på länge nu men MPC HC har en del filter som kan vara bra, stöd för hårdvaruaccelererad HD-film, stöd för fler codecs om man orkar bry sig om sånt. Med mera.
Tror dock jag ska lägga in VLC igen nu..
Citera
2010-10-07, 21:35
Bannlyst
Ni som har haft VLC en längre tid borde ta och ladda ner den senaste versionen också för det kom nyligen en fet update.
Citera
2010-10-07, 22:12
Medlem
crillecrilles avatar
Inte för att jag har testat nåt annat dom senaste åren, men VLC är klockren. Stabil och spelar upp i princip vad som helst samtidigt som den har lite trevliga streaming-möjligheter.
Citera
2010-10-08, 00:22
Bannlyst
Jag använder VLC till allt utom 720p o 1080p, för någon anledning typ.. "Fastnar" bitar av andra scener i dom andra ibland, fan svårt o förklara.. iaf, för 720p o 1080p använder jag WIndows Media Player classic - home cinema (eller liknande) funkar kanon, inget problem med den (Fick en fix härifrån faktiskt) men man behöver codec's då den inte levereras med några.
Citera
2010-10-08, 00:34
Medlem
avazzas avatar
VLC duger men är knappast optimalt. Spelar väll knappt någon roll om du sitter på en bra dator men om du har en sämre rigg och vill maxa din prestanda är MPC definitivt bättre.
Citera
2010-10-08, 01:41
Medlem
dilmordos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rillebanck

håller med!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in