Citat:
Ursprungligen postat av drutger
Man ska inte ha dåligt samvete för att man plockar russinen ur kakan. Tror inte bankerna ligger sömnlösa för att de skinnar oss nåt kopiöst.
Jag har ett konto i nästan varenda bank. Sen är det ju oftast bara en bank jag är aktiv i men det är smidigt om man skulle behöva göra något ärende som kostar pengar om man inte är kund i banken osv.
Skall man ha en bank bara för bankkortet är det ju dock skönt att ha en bank med faktiskt kontor om man skulle vilja göra en kontantinsättning eller fixa en sådan postväxel vid något köp eller så.
Det lite sura är ju att jag inte vet hur det fungerar när man dör, eller någon annan för den delen. När min pappa dog hade vi ju någon jurist som skulle kolla upp saker men hon frågade vilka konton vi visste om typ och så kollade hon ju bara med dem. Det blev ju ingen undersökning av hela marknaden. Är ju trist om man missar något. Jag vet dock inte vad som är praktis och vad det kostar.
Man borde väl ha sådant där sorgkuvert vad det heter, vitt eller svart eller något, där det står med alla uppgifter som efterlevande kan ha intresse av. Bra mycket enklare. Smidigare vad gäller begravning osv med om folk har olika tankar där.