Citat:
Ursprungligen postat av drutger
Man ska inte ha dligt samvete fr att man plockar russinen ur kakan. Tror inte bankerna ligger smnlsa fr att de skinnar oss nt kopist.
Jag har ett konto i nstan varenda bank. Sen r det ju oftast bara en bank jag r aktiv i men det r smidigt om man skulle behva gra ngot rende som kostar pengar om man inte r kund i banken osv.
Skall man ha en bank bara fr bankkortet r det ju dock sknt att ha en bank med faktiskt kontor om man skulle vilja gra en kontantinsttning eller fixa en sdan postvxel vid ngot kp eller s.
Det lite sura r ju att jag inte vet hur det fungerar nr man dr, eller ngon annan fr den delen. Nr min pappa dog hade vi ju ngon jurist som skulle kolla upp saker men hon frgade vilka konton vi visste om typ och s kollade hon ju bara med dem. Det blev ju ingen underskning av hela marknaden. r ju trist om man missar ngot. Jag vet dock inte vad som r praktis och vad det kostar.
Man borde vl ha sdant dr sorgkuvert vad det heter, vitt eller svart eller ngot, dr det str med alla uppgifter som efterlevande kan ha intresse av. Bra mycket enklare. Smidigare vad gller begravning osv med om folk har olika tankar dr.