2010-10-06, 22:10
Medlem
synshadowss avatar
Om man vill föröka utnyttja all möjlig processor kraft för att spelen ska funka, vilka program ska man inte stänga ned i task managern för att datorn fortfarande ska funka som den ska.

Jag brukar stänga ned explorer.exe och random photoshop, apple och typ skrivarprogram och allt man känner igen. Men det körs typ hundra svhost och annat skräp som man inte vågar röra.

Så en lista på det man inte får stänga ned då tack för nån som vet vill inte stänga internetuppkopplingen.
Citera
2010-10-06, 22:19
Medlem
McNords avatar
Citat:
Ursprungligen postat av synshadows
Om man vill föröka utnyttja all möjlig processor kraft för att spelen ska funka, vilka program ska man inte stänga ned i task managern för att datorn fortfarande ska funka som den ska.

Jag brukar stänga ned explorer.exe och random photoshop, apple och typ skrivarprogram och allt man känner igen. Men det körs typ hundra svhost och annat skräp som man inte vågar röra.

Så en lista på det man inte får stänga ned då tack för nån som vet vill inte stänga internetuppkopplingen.
Jag tror att du kan stänga ner alla som det inte står system eller ngt liknande på, en del system kan också stängas av men det kanske bara är en stund sen startar dem igen.
Citera
2010-10-06, 22:21
Medlem
DataSpartas avatar
Citat:

Jag tycker då att du ska använda gamebooster.Det är det jag själv använder.
Gratis här:http://www.iobit.com/gamebooster.html

Sedan är det att trycka på gaming mode, det är ett bra alternativ för den som inte har ett amd. Dem som har amd som jag t.ex. finns AMD FUSION DESKTOP:http://sites.amd.com/us/game/downloa.../overview.aspx

Fast jag tycker Game Booster är mindre krångligare.
Citera
2010-10-06, 22:24
Medlem
2pks avatar
svchost hanterar dll-filer och är inget du bör stänga av enligt mig. Dock kan du ju gå in i msconfig (skriv in msconfig i kör/run) och ta bort en massa skit som startas samtidigt som datorn under "Startup". Tex. adobes äckliga uppdateringsprogram.
Citera
2010-10-06, 22:29
Medlem
synshadowss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 2pk
svchost hanterar dll-filer och är inget du bör stänga av enligt mig. Dock kan du ju gå in i msconfig (skriv in msconfig i kör/run) och ta bort en massa skit som startas samtidigt som datorn under "Startup". Tex. adobes äckliga uppdateringsprogram.

ajustdet, jag har letat ett tag efter hur man tar bort startup program, så hur gör jag exakt för att ta bort upstart program efter det du beskrivit här då??
Citera
2010-10-06, 23:30
Medlem
synshadowss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DataSparta
Jag tycker då att du ska använda gamebooster.Det är det jag själv använder.
Gratis här:http://www.iobit.com/gamebooster.html

Sedan är det att trycka på gaming mode, det är ett bra alternativ för den som inte har ett amd. Dem som har amd som jag t.ex. finns AMD FUSION DESKTOP:http://sites.amd.com/us/game/downloa.../overview.aspx

Fast jag tycker Game Booster är mindre krångligare.

jag funderar på om inte det där game booster är mest hokus pokus, är du säker på att det funkar? känns som den typ hittar på applikationer som skulle vara på eller nåt :/ kan det vara så??
Citera
2010-10-06, 23:46
Medlem
Retardation1337s avatar
Citat:
ajustdet, jag har letat ett tag efter hur man tar bort startup program, så hur gör jag exakt för att ta bort upstart program efter det du beskrivit här då??

Jag antar att du har windows:

Windowstangent + R

skriv msconfig

sen autostart

sen klarar du dig nog
Citera
2010-11-24, 15:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Retardation1337
Jag antar att du har windows:

Windowstangent + R

skriv msconfig

sen autostart
sen klarar du dig nog

Kör en liten "bump" här.

Jag har köpt en ny bärbar med Windows 7. Är inte så kunnig med hur man ändrar och hanterar processer etc..

Så, jag har gjort så som du förklarade: Windowstangent+R, msconfig. Då kommer Fönstret "systemkonfigurationen" upp och då finns alternativen:

(1.) *Normalstart - Läs in alla drivrutiner och tjänster

(2.) *Diagnostikstart - Läser endast in grundläggande drivrutiner och tjänster

(3.) *Selektiv start - "Kryssrutor"

Då undrar jag, är det bara kryssrutan som det står "Läs in Autostart-objekt" som ska va ikryssad då?
Eller någon mer? dvs den med "Systemtjänster" ?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in