2010-10-06, 21:59
Bannlyst
allt tyder ju på att det kommer att gå skit. du går in på FB och frågar om hjälp. just detta du skriver här ska du säga till din pojkvän. kan du inte vara helt ärlig och säga EXAKT vad som helst till honom så har ni ingen riktig relation.
Citera
2010-10-06, 22:04
Medlem
Citat:
Ontopic: Ni har varit ihop i 4 år men först de 2 senaste månaderna har det börjat "gå utför" (Ja till viss del) då. Du har ingen gissning om varför det skett nu på den senaste tiden?

Dessvärre inte.. Vet inte om det kan ha något samspel med att hans arbete har försämrats. Han klagar ofta över det - speciellt nya chefen. Missnöjd med sin tillvaro kanske? Dessutom har han börjat arbeta natt så det kanske också är en inverkan.. ?
Citera
2010-10-06, 22:10
Medlem
MrJackssons avatar
Övertala honom att börja ta Concerta.
Citera
2010-10-06, 22:19
Medlem
Cregers avatar
ADHD är väl ett temperament som naturligt sett finns hos människor men är skapligt missanpassat till kontorssamhället? att säga att det är felande gener är som att säga det är felande gener som ligger bakom att folk har muskler som innebär de kan lyfta mer vikter än vad som behövs för att sitta framför datorn?

EY WOMAN, YOUZ NEEDZ TO GETZ URSLEF A REAL MAN YO! din grabb är en vuxen unge, att han beter sig sådär har ingenting med någon diagnos att göra utan det är att han är omogen och oansvarig - kräv av han att han ska växa upp eller skit i han.
Citera
2010-10-06, 22:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrJacksson
Övertala honom att börja ta Concerta.

Hur?
När han säger att han får hjärtklappning å tappar aptiten?
Vad ska jag ha för argument. Vill inte hålla på och hota med att jag ska dra, jag ville bara ha argument som är tillräckligt starka för honom för att han ska börja ta den... så att han själv känner att han mår bättre av dem.. En gång i tiden åt han concerta, och det första han sa när han började med den var att han äntligen har fått en vardag han alltid velat ha. Vet inte vad som gick fel sen..:/
Citera
2010-10-06, 22:20
Medlem
Enkelt.

1. Står du ut som det är?
Om Nej se 2.
Om Ja se 4.

2. Kräv att han äter medicin.
Om han vägrar se 3.
Om han går med på det se 4.

3. Gör slut nu.
se 4.

4. Problemet löst.
Senast redigerad av Senjinone 2010-10-06 kl. 22:22.
Citera
2010-10-06, 22:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Creger
EY WOMAN, YOUZ NEEDZ TO GETZ URSLEF A REAL MAN YO! din grabb är en vuxen unge, att han beter sig sådär har ingenting med någon diagnos att göra utan det är att han är omogen och oansvarig - kräv av han att han ska växa upp eller skit i han.

Eller hur, visst är det fan så. Tack!
Citera
2010-10-06, 22:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Senjinone
Enkelt.

1. Står du ut som det är?
Om Nej se 2.
Om Ja se 4.

2. Kräv att han äter medicin.
Om han vägrar se 3.
Om han går med på det se 4.

3. Gör slut nu.
se 4.

4. Problemet löst.

je, thanks.
Citera
2010-10-06, 22:41
Medlem
0dens avatar
...och jag förstår inte varför man inte destruerar felande individer, men nog om det.

OnT, dumpa eller döda din så kallade pojkvän. Vad du än gör, skaffa inte barn med honom, han skall INTE sprida vidare sina defekta gener.
Citera
2010-10-06, 22:43
Medlem
Stickss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Leonessa
Hur?
När han säger att han får hjärtklappning å tappar aptiten?
Vad ska jag ha för argument. Vill inte hålla på och hota med att jag ska dra, jag ville bara ha argument som är tillräckligt starka för honom för att han ska börja ta den... så att han själv känner att han mår bättre av dem.. En gång i tiden åt han concerta, och det första han sa när han började med den var att han äntligen har fått en vardag han alltid velat ha. Vet inte vad som gick fel sen..:/

Du kan inte tvinga honom till någonting. men han behöver hjälp av sin läkare att anpassa dosen eller få en annan medicin. Tappa aptiten gör man men det gäller ju då att införa rutin på att äta.
I ditt ursprungsinlägg beskriver du adhd men du kallar honom lat, glömsk och dum...
Man kan bli sämre av stress så du kanske ska lätta lite på trycket.

Sen har jag tyvärr aldrig sett så många underbegåvade människor i en och samma tråd... hittepåsjukdom... jodå... tappade din mamma dig väldigt ofta när du var liten?
Citera
2010-10-06, 23:07
Medlem
senapslamms avatar
Kära flicka,

Det har gått troll och inflation i alla dessa "diagnoser". Förr i världen hade din så kallade karl blivit kallad för vad han är; en sillmjölke, drönare, latoxe. Sedan hade han, som alla andra jobbare, blivit utskickad på fältet som dräng för hårt kroppsarbete.
Citera
2010-10-06, 23:26
Medlem
resads avatar
De där med aptiten går över efter ett tag om man tvingar sig att äta normalt .
Sen kanske han inte vill ta sin medecin ? Jag tar inte min medecin hatar den jag blir inåtvänd och känner mig som ett mongo , visst jag kan koncentrera mig bättre men de är inte värt att må dåligt bara för att jag ska koncentrera mig . Då lever jag hellre med att vara hyper,impulsiv och att folk tycker jag är lite för mycket ibland . Tycker om att vara lite dampig och de har sina fördelar .

Vissa tjejer står inte ut med mig efter ett tag har jag märkt men då tycker jag att dom lika gärna kan slippa mig .

Jag vet ju inte hur grov adhd han har men så jävla avvikande är man ju inte så man blir helt handikappad ? Verkar nästan som de som du beskriver de
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in