• 1
  • 2
2010-10-08, 12:02
Helt fel ute kan jag ju inte vara, eftersom det är ju en cannabinoid som är pulver från början, fast dom har extraherat det i någon form av rökelse.
Citera
2010-10-11, 16:39
Medlem
pickadulvermans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Shpongo
Nej, du är ute och cyklar. Det är pulver/kristallform men det ger ingen effekt eftersom det är fettlösligt.

Nej det är inte fettlösligt.

Det är inte heller vidare lösligt i vatten.
Att lösa det i alkohol borde fungera bättre.
Citera
2010-10-11, 16:43
Medlem
pickadulvermans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ruttenfimp
Helt fel ute kan jag ju inte vara, eftersom det är ju en cannabinoid som är pulver från början, fast dom har extraherat det i någon form av rökelse.
Begin "Operation Märka ord":
Nej den är inte extraherad i något. Du kan extrahera jwh från en mix (om du vill och orkar)... :-)
Citera
2010-10-11, 22:14
Medlem
korvsmulas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pickadulverman
Nej det är inte fettlösligt.

Det är inte heller vidare lösligt i vatten.
Att lösa det i alkohol borde fungera bättre.

Det beror på vilken cannabinoid vi pratar om.
Dock är alla grymt hydrofoba och är därav inte nämnbart lösliga i vatten.

Alkohol funkar väl ganska bra, aceton fungerar bättre, och DMSO ännu bättre, i allmänhet. Dock har ju de sistnämnda nackdelen att de kanske inte är supernyttiga att förtära.
Citera
2010-10-12, 13:45
Medlem
pickadulvermans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av korvsmula
Det beror på vilken cannabinoid vi pratar om.
Dock är alla grymt hydrofoba och är därav inte nämnbart lösliga i vatten.

Alkohol funkar väl ganska bra, aceton fungerar bättre, och DMSO ännu bättre, i allmänhet. Dock har ju de sistnämnda nackdelen att de kanske inte är supernyttiga att förtära.

DMSO är jag lite intresserad av eftersom den kan tas upp genom huden
Nackdelen är väll att det skall svida och ge en dålig smak i munnen.... (tydligen).

Någon som vet hur hög alkolholhalt som behövs för att lösa upp jwh-XXX ordentligt, eller skiljer det sig från olika sorter.
Citera
2010-10-17, 04:50
Medlem
Bolliwollis avatar
Skulle aldrig äta en rökmix.
Känns nog onyttigt och röka den.
Men äta den? Där går fan min gräns vad gäller rökmixar.
Bara äckliga kemikalier och skit
Citera
2010-10-17, 12:56
Medlem
pickadulvermans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bolliwolli
Skulle aldrig äta en rökmix.
Känns nog onyttigt och röka den.
Men äta den? Där går fan min gräns vad gäller rökmixar.
Bara äckliga kemikalier och skit

Såååå, vad är skillnaden tror du på att få i sig dessa äckliga "kemikalier" via magen eller lungorna???
Citera
2010-10-18, 16:37
Medlem
Bolliwollis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pickadulverman
Såååå, vad är skillnaden tror du på att få i sig dessa äckliga "kemikalier" via magen eller lungorna???

Känns nyttigare. Det som räknas.
Citera
2010-10-18, 18:31
Medlem
Det fungerade bra för mig.. Jag la ca 0.5g SKUNK ANBOW på en rostad långfranska med lite smör på och efter ca 1-2 timmar så rockade det på ganska bra..

Hur det är med dem nya mixarna kan jag inte svara på.

Peace
Citera
2010-10-18, 20:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bolliwolli
Känns nyttigare. Det som räknas.

På vilket sätt känns det nyttigare att röka än att äta? Personligen föredrar jag nog växter i magsäcken framför tjära i lungorna.

Denna tråd vore jävligt intressant om folk som faktiskt provat skrev lite, tyvärr är vi väl ganska få till antalet. Själv har jag inte ätit rökmix men jag har tagit JWH-250 oralt utan att det gav någon märkbar effekt, provade även nasalt och som väntat var det ingen hit.

Hur många konkreta exempel på människor som ätit rökmixar finns egentligen, de flesta pratar ju trots allt om alla andra som testat och vad jag minns har det i stort sett alltid varit så, med några få undantag.
Citera
2010-11-10, 05:08
Medlem
bakade brownies på rökmixen kush för någon dag sedan, blev lite snurrig av det men förutom det kännde jag inte allt för mycket så rökte lite av det istället, min tjej kännde nog mer, hon skrattade ganska gott, och blev väldigt intreserad av mig
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in