2010-10-06, 20:47
Bannlyst
Ja, frågan i topic.
2010-10-06, 20:50
Medlem
Inget
2010-10-06, 20:51
Medlem
Awesomes avatar
1.03. Hatbrott är förbjudet
Att hota eller medvetet misskreditera en grupp personer med anspelning på etnicitet, religion eller sexuell läggning utifrån påståenden som inte kan styrkas är förbjudet.

Men om du vill diskutera rasbiologi så hänvisar jag dig till Biologi > Rasbiologi.
2010-10-06, 20:53
Medlem
Ettan^s avatar
Menar du här på flashback eller undrar du om det finns andra forum på nätet där det är tillåtet?

2300
2010-10-06, 20:56
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Ettan^
Menar du här på flashback eller undrar du om det finns andra forum på nätet där det är tillåtet?

2300
Vad tror du?
2010-10-06, 20:57
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Awesome
1.03. Hatbrott är förbjudet
Att hota eller medvetet misskreditera en grupp personer med anspelning på etnicitet, religion eller sexuell läggning utifrån påståenden som inte kan styrkas är förbjudet.

Men om du vill diskutera rasbiologi så hänvisar jag dig till Biologi > Rasbiologi.
Varför är inte Ezzelino, Ivanlendl osv, osv bannade då?
2010-10-06, 21:03
Medlem
Ezzelinos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Slimebucket
Varför är inte Ezzelino, Ivanlendl osv, osv bannade då?

Av den enkla anledningen, herr jude, att vi är kloka nog att inte bryta mot regel 1.03. Och vet du varför vi väljer att inte göra det? Jo, därför att vi älskar yttrandefrihet och öppna diskussioner där folk ska våga säga vad de verkligen tycker och tänker, på ett så informativt och konstruktivt sätt som möjligt.
2010-10-06, 21:07
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Ezzelino
Av den enkla anledningen, herr jude, att vi är kloka nog att inte bryta mot regel 1.03. Och vet du varför vi väljer att inte göra det? Jo, därför att vi älskar yttrandefrihet och öppna diskussioner där folk ska våga säga vad de verkligen tycker och tänker, på ett så informativt och konstruktivt sätt som möjligt.
Herr Jude?
Har jag skrivit någonting om att jag bryr mig om vad du skriver? Jag skiter i vad du skriver, men jag förstår inte regeln och har aldrig sett den i drift.

Den enda anledningen att jag tog upp dig som exempel är för att alla känner till dig och ivanlendl.
2010-10-06, 21:23
Medlem
micaeles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Slimebucket
... men jag förstår inte regeln och har aldrig sett den i drift.
Den har dock fått en del medlemmar varnade och avstängda, så nog är den i drift alltid: https://www.flashback.org/sok/1+03?f=123
2010-10-06, 23:55
Medlem
Dreamslayer.s avatar
Får jag fråga om man tycker att alla folkgrupper räknas, eller tar man lagen Hets mot folkgrupp? där inga hets mot den svenska folkgruppen(ja eller vita hur juridiken räknas) inte kan förekomma enligt lagstiftning?

Med andra ord:Kan flashback sätta regler där även hets mot svenskar räknas som hets mot folkgrupp? alltså "ni svennehoror måste dö för att ni inte fattar vad vi säger!"

Jag har också märkt ett visst hat mot folk som har nordisk tro som sin religion, även om det är indirekt. Räknas hets mot grupp? är den lagligt och juridiskt en tro bör den väl räknas här för dom som har den? Även om jag inte själv har den bör den också respekteras.
2010-10-07, 02:31
Medlem
Inne på I&I får du snacka hur mycket skit du vill så länge du är etnisk svensk. Är du moderator för den avdelning eller en väldkänd rasistledare för rassehorden där inne så kommer du i princip undan med allting.
2010-10-07, 14:44
Medlem
aceblacks avatar
De som åker fast för 1.03 är typ i 60% av fallet Balkanfolk som skriver hela inlägg där de bara snackar skit om andra balkanfolk, som oftast är andra användare. I de övriga 40% av fallen är det Syrianer och Kurder som bråkar. Men deras inlägg ser oftast ut något i stil med "Jävla muslimhora, åck tillbaka till kurdistan ect"

Ezzelino skriver ju väldigt politiskt inkorrekta saker som säkert skulle ha fått honom dömd om han stod och skrek ut det på ett torg, men det är ju oftast ändå ganska välskrivet och diskuterande.

Sen kan jag iofs tycka att det är många svenskar som kommer undan för lätt med att skriva dumma rasistiska inlägg och sedan blir RPade för OT istället för 1.03.
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in