Citat:
Jag har väl till och från betat ganska mycke krigsfilm, nyligen gick farsan bort och hans filmlager innehöll en box om 3 filmer varav 1 hette The rise of evil, inte mycke krig, men dock en skildring av Adolf, jag blev dock besviken eftersom fodralet utlova från barnsben till dom sista timmarna i bunkern, detta e filmen med Stormare i en nära biroll, dock sluta filmen där presidenten dör, Adolf tar makten och kriget verkligen börjar..
Som sagt detta gjorde mig mycket besviken men filmen i sig är bra, har inte läst eller haft mycket kunskap om hans resa från österike till ledarrollen...
Nutill ärendet, jag vill ha någon typ av fortsättning, hitta något som kan ersätta The rise of evils lovade historia, inte så mycket krig och erövring i gyttjenivå, utan mer en skildring hur han drev tyskland, hur livet under kriget såg ut i tyskland, politiskt tex...
Sista timmarna kan man få i både bunkern, och undergången, men här emellan saknas flera års krig i tysk synvinkel, finnas massvis ur alla andras vinklar, men jag vill se allt ur centrala tyskland... Några tips?
Som sagt detta gjorde mig mycket besviken men filmen i sig är bra, har inte läst eller haft mycket kunskap om hans resa från österike till ledarrollen...
Nutill ärendet, jag vill ha någon typ av fortsättning, hitta något som kan ersätta The rise of evils lovade historia, inte så mycket krig och erövring i gyttjenivå, utan mer en skildring hur han drev tyskland, hur livet under kriget såg ut i tyskland, politiskt tex...
Sista timmarna kan man få i både bunkern, och undergången, men här emellan saknas flera års krig i tysk synvinkel, finnas massvis ur alla andras vinklar, men jag vill se allt ur centrala tyskland... Några tips?
Det skulle jag också vara intresserad av, men det verkar tyvärr vara ont om sådana filmer. Det enda som jag har hittat är Blind Spot Hitler's Secretary från 2002. Det är inte en film, utan en dokumentär om en av Hitlers personliga sekreterare under åren 1942-45. Jag har inte sett den själv än men det låter intressant.
http://www.imdb.com/title/tt0311320/