2010-10-06, 11:00
Medlem
Applesins avatar
Nu råkar det vara så att mina favo jeans börjat glida ner över arslet, speciellt när man sitter ner (för stora?) och jag undrar ifall det går och göra dem mindre på något sätt, eller måste jag helt enkelt gå ner några storlekar?

Det är ett par levi's 501. Har dessutom kollat in ett par från nudies (Tight Long John), hittils har jag alltid bärt raka men dessa var ju rätt snygga... Frågan är bara ifall man skulle passa i tighta jeans? Har ganska stora lår och putrumpa...

Vad tycker ny flashbackare? Byta trend eller enbart gå ner X storlekar?
Citera
2010-10-06, 11:02
Bannlyst
Om du är kvinna som har stora lår och putrumpa så förstår jag inte problemet.
Citera
2010-10-06, 11:03
Medlem
Caens avatar
Idén att inhandla ett skärp/bälte slog dig aldrig?
Citera
2010-10-06, 11:04
Medlem
ABBORREs avatar
Hängslen
Citera
2010-10-06, 11:14
Medlem
Applesins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SaltyFish
Om du är kvinna som har stora lår och putrumpa så förstår jag inte problemet.

Aldrig vart så förtjust med och visa mitt "feta" arsle

Citat:
Ursprungligen postat av Caen
Idén att inhandla ett skärp/bälte slog dig aldrig?

Jag använde bälten förut men det kändes hela tiden som att jag la på några extra. Själv så föredrar jag jeans som sitter tight över midjan/höfterna. Det jag dock inte förstår är hur pass mycket det börjat glappa på så pass kort tid.
Citera
2010-10-06, 11:29
Medlem
Caens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Applesin

Jag använde bälten förut men det kändes hela tiden som att jag la på några extra. Själv så föredrar jag jeans som sitter tight över midjan/höfterna. Det jag dock inte förstår är hur pass mycket det börjat glappa på så pass kort tid.
Du borde väl vara glad över att du gått ned i vikt?
Citera
2010-10-06, 11:39
Medlem
Svagdrickas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Applesin

Jeans töjer sig. Framför allt de som är slitna och har en "tvätt" redan när du köper dom. I vissa fall upp till två storlekar. 501 brukar dock vara rätt tjocka i tyget och därmed töja sig mindre. Men det är i alla fall min gissning. Köp alltid jeans som är en storlek mindre än vad som känns bekvämt. När du haft dom några timmar så har de töjt sig och sitter bättre.

Tvätta dom inte så ofta heller. Man tvättar lätt sönder ett par jeans vilket gör att de blir slappa och hängiga. Raw denim-jeans ska helst inte tvättas alls utan bara vädras, ungefär som en jacka.
Citera
2010-10-06, 12:30
Medlem
Tonfiskmackas avatar
Nudies, Tight Long John, är stretch och kommer att töja sig rätt rejält över höft och rumpa. Även om de sitter perfekt i butiken, kommer de kännas för stora bara efter två dagars användning. Antingen köper du en storlek som känns för liten, även om det är ganska riskabelt, eller så får du köpa ett skärp. Jag måste använda skärp till mina Long Johns.
Citera
2010-10-09, 11:55
Medlem
Hängslen eller skärp
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här