2010-10-05, 22:09
Medlem
Hej!

Det är så att jag haft en ASUS M41Vr i ungefär 1,5 år nu, och den har fungerat utmärkt utan problem tills i slutet av sommaren, då den med ojämna mellanrum kraschar.

Jag vet att det kan vara otroligt svårt att veta vad det kan bero på, när den väl kraschar stannar allting upp, displayen blir helt pixlig i massa olika färger, helt låst, och om man spelar musik stannar den på en ton och spelar den skithögt.

Jag vet inte riktigt själv vad det kan bero på, och det kan ju självklart vara svårt för någon annan att veta, men vad bör man egentligen göra med en laptop som får dessa "kraschar" lite då och då?

Tack på förhand!
Citera
2010-10-05, 23:05
Medlem
Min kompis hade samma problem.
Vet inte om det löste sig för han, men hanns dator var full av damm och blev överhettad.
Han öppnade den och blåste ut den på damm och köpt en ny.

Sen började han använda en pärm som underlag för att få luft flödet att bli bättre och inte ha den direkt i sängen/soffan då det blir väldigt mycket damm.
Citera
2010-10-06, 00:31
Medlem
Låter som samma problem min laptop hade. Det var moderkortet som hade gett upp då. Gör ett fullständigt test av det interna minnet (min laptop stannade på exakt samma ställe varje gång). Då kan han ju bara lämna in den, är antagligen fortfarande fabriksgaranti.
Citera
2010-10-06, 12:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tremezano
Låter som samma problem min laptop hade. Det var moderkortet som hade gett upp då. Gör ett fullständigt test av det interna minnet (min laptop stannade på exakt samma ställe varje gång). Då kan han ju bara lämna in den, är antagligen fortfarande fabriksgaranti.

Hur gör man ett sådant test? Kan man ladda ned ett program eller?
Citera
2010-10-06, 13:24
Medlem
/Nisse_Hults avatar
Prova att kolla vad som anges i loggboken!!

Ett av de absolut bättre felsökningstipsen är just att kolla i loggboken...

Loggboken startar du genom att köra eventvwr.msc som administratör

Leta efter "Röda X" samt gula utropstecken!
Kolla även i enhetshanteraren efter dito!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in