Resultat: Vem skulle du rösta på i amerikanska valet?
Trump
67,56%
1179 röster
Clinton
15,70%
274 röster
Johnson
3,04%
53 röster
Stein
3,15%
55 röster
Annan
10,54%
184 röster
2016-03-19, 06:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CalleDussin
Det är så man för fram ett budskap, att upprepa! inte fasen skall han ändra på ett vinnande koncept, t o m du lyssnar ju på han, varför? lockar han? inte skulle jag lyssna speciellt på Cruz t ex, det räckte med 5 min nu i Arizona. Hellre lyssnar jag på Trump, allt har med åsikter att göra, eller hur?

Men när jag hör en hjärntvättad rasse åsikt för 5:e gången ryggar jag tillbaka. Första gången lyssnade jag och funderade på varför vågar han säga det ingen annan vågar. Andra gången funderar jag lite till. ... 5:e gången vet jag att mannen inte har något annat att komma med
2016-03-19, 06:31
Medlem
E.Merckxs avatar
Ny nationell poll, efter Rubio droppade ut, Morning Consult 3/16-3/18:

Donald Trump 43% +1 Sedan Morning Consults senaste mätning 3/11 - 3/13

Ted Cruz 27% +3

John Kasich 14% +5

https://morningconsult.com/2016/03/cruz-edges-closer-to-trump-new-presidential-poll/?utm_content=31597007&utm_medium=social&utm_source =twitter
2016-03-19, 06:32
Medlem
E.Merckxs avatar
Donald J. Trump ‏@realDonaldTrump 9 tim

Failed presidential candidate Mitt Romney, the man who "choked" and let us all down, is now endorsing Lyin' Ted Cruz. This is good for me!

2016-03-19, 06:49
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av E.Merckx
Ny nationell poll, efter Rubio droppade ut, Morning Consult 3/16-3/18:

Donald Trump 43% +1 Sedan Morning Consults senaste mätning 3/11 - 3/13

Ted Cruz 27% +3

John Kasich 14% +5

https://morningconsult.com/2016/03/cruz-edges-closer-to-trump-new-presidential-poll/?utm_content=31597007&utm_medium=social&utm_source =twitter

trump bara ökar i pollsen..senaste från reuters också..18 mars..fast marco rubio är fortfarande med i den här..hmm.

http://polling.reuters.com/#!poll/TR130/type/smallest/filters/PARTY_ID_:2/dates/20160101-20160318/collapsed/false/spotlight/1

uppåt trend sen februari
2016-03-19, 08:46
Avstängd
Här en kul lista på Trumps "framgångsrika" affärskarriär:
http://gawker.com/a-complete-list-of-donald-trump-s-business-disasters-1764151188
2016-03-19, 09:07
Medlem
Aegishjalmrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Xenonen
Här en kul lista på Trumps "framgångsrika" affärskarriär:
http://gawker.com/a-complete-list-of-donald-trump-s-business-disasters-1764151188

Det finns miljarder anledningar till att kritik mot Trumps affärs-CV faller platt till marken. Man ser också att kritiken kokats ihop av folk som själva aldrig ägnat sig åt affärer och tagit risker.
2016-03-19, 09:14
Medlem
E.Merckxs avatar
Citat:
M1s4n7hr0p3 skrev

då börjar nedräkningen till cruz självförstörelse.

Det är ju så underligt, Mitt Romney är ju ute och kampanjar med John Kasich. Utah har 55% mormoner. Utah borde vara säkert för Lying Ted Cruz. Idaho har 19%.

Donald Trump igår:

"Do I love the Mormons? I have many friends that live in Salt Lake City -- and by the way, Mitt Romney is not one of them," Trump said to applause. "Are you sure he's a Mormon? Are we sure?"

2016-03-19, 09:26
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Aegishjalmr
Det finns miljarder anledningar till att kritik mot Trumps affärs-CV faller platt till marken.
Men du väljer att inte ta upp ett enda... Grunden är, antar jag, att Trumps supporters inte bryr sig. De TROR på Trump och sen skall inga fakta komma och störa.
2016-03-19, 09:46
Medlem
Aegishjalmrs avatar
Citat:
Men du väljer att inte ta upp ett enda... Grunden är, antar jag, att Trumps supporters inte bryr sig. De TROR på Trump och sen skall inga fakta komma och störa.

Du är lite trög i bollen alltså. Jag avsåg Trumps förmögenhet. Han är dollarmiljardär. Det är helt obegripligt varför din sida envisas med den här kritiken mot Trump. Ungefär som att påstå att Messi är en dålig fotbollsspelare genom att hänvisa till alla målchanser han sumpat under sin karriär.
2016-03-19, 09:47
Medlem
E.Merckxs avatar
Sheriff Joe Arpaio ger sitt endorsement till Donald Trump:

Arizona, a flashpoint in the immigration debate, holds its presidential primary Tuesday. And Donald Trump, who will hold a rally there Saturday, has a big endorsement from the state: the famous hard-line anti-immigration sheriff Joe Arpaio.

http://www.npr.org/2016/03/18/470925848/trump-picks-up-anti-immigration-endorsement-before-arizona-primary

Han skall också ta hand om säkerheten vid ett av rallyna i Arizona:

“Here I’m gonna be kinda wearing two hats — in charge of the security there in the town and also participating, I would imagine, with Trump in the rally, so it makes it interesting,” Arpaio told Politico. It “is going to be a lot of fun taking care of business there.”

I Torsdags:

Sanders Blasts Arizona Sheriff Joe Arpaio: He 'Ambushed' My Wife

After Jane Sanders engaged Arizona sheriff Joe Arpaio in an unplanned debate over immigration, Sen. Bernie Sanders (I-VT) took on the sheriff during a rally in Flagstaff, Arizona on Thursday.

Sanders described Arpaio as "un-American" and told rally attendees that the sheriff had "ambushed" his wife on Wednesday, according to the New York Times.
2016-03-19, 10:01
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Aegishjalmr
Du är lite trög i bollen alltså. Jag avsåg Trumps förmögenhet. Han är dollarmiljardär.
Exakt hur mycket hans nettoförmögenhet är tycks vara väldigt oklart:"my net worth fluctuates, and it goes up and down with markets and with attitudes and with feelings—even my own feelings"

Du kanske sen missat hur mycket pengar han ärvde? Han kunde satt in dem i en indexfond och varit minst lika rik som han är idag. Och då utan et antal konkurser där andra fått betala för hans dåliga affärer.
2016-03-19, 10:17
Medlem
Aegishjalmrs avatar
Citat:
Exakt hur mycket hans nettoförmögenhet är tycks vara väldigt oklart:"my net worth fluctuates, and it goes up and down with markets and with attitudes and with feelings—even my own feelings"

Du kanske sen missat hur mycket pengar han ärvde? Han kunde satt in dem i en indexfond och varit minst lika rik som han är idag. Och då utan et antal konkurser där andra fått betala för hans dåliga affärer.

Han är i alla fall god för miljarder dollar vilket ger mitt argument validitet oavsett.

Trump skapade sin förmögenhet innan han fick ärva. Du kan inte jämföra indexfonder med fastighetsverksamhet. Det är olika riskklasser som har olika betavärden. Men det är som jag skrev tidigare, att det är okunniga människor som kokat ihop kritiken mot Trumps affärs-CV.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in