Citat:
Ursprungligen postat av
SmokeyNegroni
Ja du visade ju redan med din första kommentar att du intar attityden att inte ta någonting seriöst här i världen, och med det kommer det högtravande föraktet mot dina medmänniskor. Så dina omvärldsobservationer blir därefter...
Väldigt lustigt att du påstår att du förstår dig på stand-up-comedy och ändå inte förstår dig på den direkta och interagerande stilen som Trump kör på sina rallys (han anpassar ju f.ö. stilen efter sammanhang). Du föredrar säkert komiker som är som Rubio som graverar in 25-sekunders-snuttar i sina huvuden som de rapar upp som en bandspelare om och om igen, och håller sig strikt inom PK-korridoren.
Ja de progressiva komikerna i USA är naturligtvis jätteglada över Trump.
Komiker i USA är inte roliga längre heller, som de var förr. Jag minns gamla SNL - det var kul! Nu är de självömkande och folkföraktande pissliberaler, politiska propagandister istället för humorister, som mest oroar sig över att alla ska tycka om dem. Men det är ju inte så konstigt. Förruttnelsen började i USA. Komikerna i Sverige har bara lydigt dansat efter.
Och vad roligt jag ska ha åt dessa ynkliga sycofanter när Trump stormar fram. Tack för att du påminde mig om det. De förtjänar verkligen att lida.

Jag tar inte Trump seriöst, det betyder inte att jag inte tar någonting seriöst i världen. Säkerligen är du inte så pass dum att du inte förstår att man kan ta sitt jobb, sin utbildning eller sin familj på allvar samtidigt som man inte gör detsamma med en politiker?
Jag förstår ju den direkta stilen som Trump kör med, inte bara på sina rallys utan även i politiska debatter. Han säger ofta samma sak, väldigt förenklat, flera gånger och pratar sällan om policy. Det är antingen för att han själv inte kan bättre eller så dummar han ner det då hans väljare är på den nivån. Konstigt att du själv inte fattar detta.
Det inte du som avgör vem som är rolig och vem som inte är det, men ja, de progressiva komikerna är väldigt glada över Trump. Jag har börjat kolla på Real Time igen eftersom Bills skits om Trump är enastående.
Vet inte vad du menar med att de förtjänar att lida, men det kommer de verkligen inte att göra.
Citat:
Ursprungligen postat av
greyninja
Mycket märklig är du.
I en annan tråd säger du att Trump skulle vara en ny Hitler, och du pratar om hur ond Hitler var.
Men här skriver du att du vill att Trump ska bli USAs president.
Vad är du för en människa? Du verkar inte ha alla hästar hemma i hönsgården om man säger så.
Nej då, har aldrig sagt det. I den tråden påstod en person att Hitler idag inte ses som en ond person, jag sa att det inte stämmer och att ett av de mest använda argumenten mot Trump är att han är en ny Hitler. Hade Hitler setts som något annat än ond så hade inte Trumps motståndare jämställt dessa två.
Du får jobba på läsförståelsen och återkomma.