Resultat: Vem skulle du rösta på i amerikanska valet?
Trump
67,56%
1179 röster
Clinton
15,70%
274 röster
Johnson
3,04%
53 röster
Stein
3,15%
55 röster
Annan
10,54%
184 röster
2016-02-26, 20:11
Medlem
Y2Ws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Menved
Till och med etablissemanget här i Sverige är rasande över Christies svek.

http://www.svd.se/en-man-utan-moral

Japp, den förrädaren svek etablissemanget för folken.

Värsta sorten.
2016-02-26, 20:11
Medlem
gato12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NixYO
Det är väl inget som hindrar John Kasich från att backa upp Donald Trump?
Det skulle smaka fågel. Jag menade mer som VP.
2016-02-26, 20:14
Medlem
Hogdals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NixYO
Det är väl inget som hindrar John Kasich från att backa upp Donald Trump?
Inte direkt, men om Christie redan blivit utlovad VP-posten så har han begränsade taktiska incitament att göra det. Kanske en finansministerpost skulle kunna få med honom på tåget?

Rent sakpolitiskt är det däremot tämligen ologiskt.
2016-02-26, 20:15
Medlem
Menveds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hogdal
Kan inte läsa artikeln (har läst för många SVD-artiklar tydligen), men får upp en vad jag tror är rätt god bild av vad den går ut på. I botten en applicering av svensk föreningslivsmodell av hur politik ska bedrivas på den amerikanska modellen, en spelad eller verklig förvåning över att de inte alls överensstämmer, och en avrundning om hur fel det amerikanska systemet är..?
http://unvis.it/http://www.svd.se/en-man-utan-moral
Det stod inte mer än så. Han var troligtvis för besviken för att skriva mer.

Tror det här kan bli rätt så avgörande. Är bara att gå in på Huffington Post så ser man hur chockat etablissemanget är.

Ändå är det inte särskilt förvånande. Han är ju front runner för tusan, och Rubio hade i praktiken redan förlorat innan det här. GOP har ju själva lovat att sluta upp bakom segraren och Trump var ju i praktiken redan klar så jag förstår inte reaktionerna.
2016-02-26, 20:16
Medlem
baggebo1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bernad_law
Jag håller med om mycket av detta, men Trump kan inte göra allt för galna saker med honom ombord. Det vore otänkbart för Christie att hoppa på Trumps kampanj om de inte delade ståndpunkt i viktiga frågor, och jag finner det mycket mera troligt att Trump försöker lura till sig the cockoo vote än att han försöker lura Christie att bli VP i en antisemitisk, prorysk regim.

Ja precis, det är mycket utmärkt och ett tydligt tecken på att Trump är mer intresserad av posten som president för sitt eget egos skull än någon absurd prorysk hållning. Jag börjar kunna acceptera Trump som president med Christíe som VP.
Det troligaste är nog att Christie har varit ganska ointresserad av utrikespolitik utan fått sina åsikter av de rika donatorer han äskat pengar av. En äkta neokonservativ skulle inte stödja en person som upprepade gånger har sagt att han vill ha bra relationer med Ryssland. En äkta neokonservativ skulle inte gå med på att sänka de neokonservativas favoritkandidat till fördel för den de hatar mest.
Senast redigerad av baggebo1 2016-02-26 kl. 20:26.
2016-02-26, 20:20
Medlem
Y2Ws avatar
Rubrik längst upp Expressens startsida:

Citat:
Trump får oväntat stöd.

"Oväntat"? Behöver man inte ha några politiska förkunskaper för att bli politisk journalist på denna drake?
2016-02-26, 20:23
Medlem
Y2Ws avatar
Citat:
Inte direkt, men om Christie redan blivit utlovad VP-posten så har han begränsade taktiska incitament att göra det. Kanske en finansministerpost skulle kunna få med honom på tåget?

Jag tror inte ens att Trump-lägret diskuterar VP än. Det är så långt kvar och om Tåget fortsätter så är det så många fler kända politiker som kommer att vilja stödja honom.

Framgång ger vänner!
2016-02-26, 20:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av freeriderXII
Pat Buchanan om Trump

Buchanan vore en klockren vp kandidat. Det finns de som kan innebära fler röster men inte bättre substans. Han sa mycket av det Trump säger nu redan 1992.

Ja han är gammal men han behöver ju inte sitta i 4 år han kan vara ett vallokomotiv 2016.

Du har sagt det förut och du har fortfarande lika fel.

Jag kan inte se något som han kan tillföra. Att han sagt det Trump säger för 20+ år sedan ser jag inte hur det ska bidra med något. Det är snarare ett argument för att det ska vara meningslöst. Trump i sig själv är vallokomotivet.

Med det sagt så är det inte det galnaste förslaget. Jesse Ventura insisterar Elias Alucard på. Utan anledning.
2016-02-26, 20:25
Medlem
Hogdals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av baggebo1
Det troligaste är nog att Christie har varit ganska ointresserad av utrikespolitik utan fått sina åsikter av de rika donatorer han äskat pengar av. En äkta neokonservativ skulle inte stödja en person som upprepade gånger har sagt att han vill ha bra relationer med Ryssland.

Ja, utrikespolitiken är inte där Christie har sin edge, han har burrat in isg i en trygg mittfåra och fokuserat på politisk administration och gjort det hyggligt.

Jag tror inte att Trump kommer att ta allt för stora utrikespolitiska intryck av sin VP-kandidat vem det än må bliva, men kanske i ännu mindre utsträckning om det är en politiker av typen Christie.

Jag tror inte man bör tänka för politiskt i denna fråga. VP-valet ser jag som taktik mer än något annat. Både Trump och Christie har en rygg som kliar, och har incitament att utbyta tjänster därvidlag.
2016-02-26, 20:25
Medlem
Citat:

En poäng Trump upprepar gång på gång är att han ska ta in "the best people". Jag har mycket svårt att se hur Kasich platsar där.
2016-02-26, 20:29
Medlem
The best ppl - var det Mcnamara som var president på Ford innan han blev krigshetsare i Washington, det kan bli riktigt riktigt svettigt med enskilda galningar med för stor makt.

https://sv.wikipedia.org/wiki/Robert_McNamara
Senast redigerad av Grobil 2016-02-26 kl. 20:33.
2016-02-26, 20:31
Medlem
freeriderXIIs avatar
Buchanan är en independent numera (sedan 2000) vilket kanske kan locka deras röster.

Dessutom kan han vara en livförsäkring för Trump, mördas Donald så får eliten en ännu enligt dem värre kandidat i knät.

Senast redigerad av freeriderXII 2016-02-26 kl. 20:36.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in