Resultat: Vem skulle du rösta på i amerikanska valet?
Trump
67,56%
1179 röster
Clinton
15,70%
274 röster
Johnson
3,04%
53 röster
Stein
3,15%
55 röster
Annan
10,54%
184 röster
2015-07-17, 20:51
Medlem
Ondahamsterns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Prodelin
Inte seriös? du verkar inte särskilt insatt i Trumps verksamhet, dessutom ska USA drivas som ett företag och om det är någon som kan driva företag framgångsrikt så är det Trump, han är vad USA behöver just nu för att komma på fötter, jag tror det är det sista i hans långa karriär han vill åstadkomma.

Om han blir president kommer det komma nya vindar i hela världen och tack gode gud för PK generationens död som är som en våt filt över många.

Så du menar att det är seriöst att anse att man bör invadera Mexiko, bomba Irak (igen) och dessutom är relativt tydlig om att krig och bomber är det man bör försöka med innan diplomati?

Jag glömmer konstant bort att de absolut mest förståndshandikappade stödjer Donald Trump.

USA är i stort behov av att reparera sitt anseende globalt och att sätta en krigshetsare som aldrig har tjänstgjort kommer enbart att leda till försämrade relationer.

USA bör inte ta efter Ryssland även om det finns de som dyrkar putin.
2015-07-17, 21:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Petronius
Ja, för det vet man ju hur det går när det sitter en Clinton i Vita Huset. Ekonomin blomstrar, budgeten går med överskott, statsskulden sjunker, arbetslösheten är rekordlåg och inga onödiga krig i Mellanöstern. Man ryser ju av blotta tanken.
Av den enda anledningen att hans ryska motsvarighet var en rysk nyliberal och suput. Trots detta lyckades Clinton lägga grunderna för den största ekonomiska krisen på decennier (bankerna tvingades medelst lagstiftning ge huslån till icke kreditvärdiga dvs minoriteter) och ge Al-Qaida en maktbas. Men trevlig typ, visst.
2015-07-17, 22:06
Bannlyst
Tycker att Trump känns pigg och fräsch - vem fan står ut med en tredje Bush?
2015-07-17, 22:24
Medlem
Sveamusselands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fnysington
Av den enda anledningen att hans ryska motsvarighet var en rysk nyliberal och suput. Trots detta lyckades Clinton lägga grunderna för den största ekonomiska krisen på decennier (bankerna tvingades medelst lagstiftning ge huslån till icke kreditvärdiga dvs minoriteter) och ge Al-Qaida en maktbas. Men trevlig typ, visst.
Har du länk på det?
2015-07-17, 23:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fnysington

Nu var det väl George W som ville hjälpa alla att äga sin bostad genom sub prime. Han satte upp utlåningsmål för Fannie Mae och Freddie Mac de statliga utlåningsbolagen. Visserligen har han försökt skylla ifrån sig men det har inte gått så bra.

En artikel från ansedda NY times.

http://www.nytimes.com/2008/12/21/business/21admin.html?pagewanted=all&_r=0

Den allmänna uppfattning i USA är att Bush och republikanerna var det som ställde till det.
Något som missgynnar Jeb Bush och gynnar Hillary Clinton.

Trump är affärsman och republikan så jag tror att han klarar sig utan skuld för finanskrisen.
2015-07-17, 23:25
Medlem
Stadsarkitektens avatar
Trump vinner inom republikanerna och kommer att öka i konkurrensen mot Hillary när de sätts mot varandra en mot en. Dock inte sagt vem som vinner, men jag tror det kan bli ganska jämnt.

När du Sveamusseland uttalar dig om politisk erfarenhet förstår jag faktiskt inte vad du menar? Varför skulle det vara en fördel att ha arbetat inom politik tidigare? I USA (och jag själv) ser man upp till framgångsrika företagsledare och celebriteter på ett annat sätt än i Sverige.

Framgångsrik inom affärer kräver mycket mer kompetens än inom politik då företag lever på en global konkurrensutsatt marknad där du blir utdömd direkt om du inte levererar vad kunden efterfrågar, medan politik är segrörligt och inte har de naturliga marknadsmekanismerna i sin natur då demokrati är en konstruktion vilket skapar utrymme för inkompetens om de bara har tungan rätt i mun och tillmötesgår olika intressegrupper såsom journalister och väljargrupper (exempelvis snickare som fick sitt ROT-avdrag).
2015-07-18, 15:40
Medlem
Ondahamsterns avatar
Nu ger sig Trump även på Bush fast jag vet inte om det är så lyckat då han fortsätter och köra med "dummy" och annat liknande när han beskriver sina motståndare.

(skriver från telefonen så jag ber om ursäkt för konstiga meningar eller ord)
Senast redigerad av Ondahamstern 2015-07-18 kl. 16:28.
2015-07-18, 16:14
Medlem
freeriderXIIs avatar
Why Donald Trump Is Leading the Pack
Senast redigerad av freeriderXII 2015-07-18 kl. 16:49.
2015-07-18, 17:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av freeriderXII

Two Good Reasons Not To Take The Donald Trump ‘Surge’ Seriously
2015-07-18, 17:32
Medlem
Sveamusselands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av freeriderXII
Just det, han ses som den ende som inte riktigt är en vanlig republikan, och republikanerna är inte speciellt populära just nu. "Protestsympatier" är vad han tycks rida på just nu, så här mkt tidigt i kampanjen.
Hur ska det hålla ända in i mål?
2015-07-18, 18:32
Medlem
freeriderXIIs avatar
Ytterligare en bra sak med Trump är att han är protestant. Just nu sitter t.ex. inte en enda WASP (white anglo saxon protestant ) i högsta domstolen/Supreme Court de är alla katoliker och judar.

Trumps påbrå är i huvudsak tyskt men det var ju därifrån anglosaxarna invaderade Storbritannien så han kan nog kvalificera in som en WASP.

En av mina favoriter i högsta domstolen är dock den svarte Justice Thomas.
Senast redigerad av freeriderXII 2015-07-18 kl. 18:40.
2015-07-18, 19:21
Medlem
Ola Schuberts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av htknils
Tycker att Trump känns pigg och fräsch - vem fan står ut med en tredje Bush?

Till och med en tredje Bush är ett bättre alternativ än den impulsiva Trump. Men jag hoppas på Hillary eller ännu hellre, även om det är extremt osannolikt, Bernie Sandres:

https://www.youtube.com/watch?v=6d9poJU6Kiw

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in