Resultat: Vem skulle du rösta på i amerikanska valet?
Trump
67,56%
1179 röster
Clinton
15,70%
274 röster
Johnson
3,04%
53 röster
Stein
3,15%
55 röster
Annan
10,54%
184 röster
2015-07-17, 03:25
Medlem
Nej. Det han däremot lyckas med är att skapa en debatt om deras obevakade gräns och vad det för med sig. Dessutom tar han upp de inhemska problemen med frihandelsavtal.
2015-07-17, 03:32
Medlem
Tycker hans militära utrikespolitik är riskabel och distabliserande. Särskillt med tanke på att Iran situationen har ljumnat och verkar vara löst tillsvidare.

Det positiva är att han tar upp att det är dags att bevaka gränsen mellan Mexiko, samt frihandel med tredje världen inte enbart är positiv för den inhemska befolkningen. Har fått höra att t.o.m. Milton Freidman i sina senare dar hävdade att frihandelsavtal med tredjevärlden är dålig inrikespolicy, huruvida det är sant eller inte låter jag vara osagt.
Senast redigerad av tago 2015-07-17 kl. 03:41.
2015-07-17, 13:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sveamusseland
Det känns oroande att en man som lyckats skrapa ihop en ansenlig förmögenhet plötsligt får för sig att "varför inte bli president?" och då råkar ha de finansiella musklerna för att 'have a serious go'.
Han har noll erfarenheter från politiken, och måste på ett år bygga upp en landsomfattande supportorganisation från scratch. Hur många känner till Trump?
Finns det något tidigare exempel på någon som lyckats vinna inte bara partiets nominering utan också vinna valet, utan någon som helst tidigare politisk erfarenhet??`
Hans enkla patentlösningar på världsproblemen känns långt ifrån seriösa.

Du föredrar den svenska modellen där enbart politiska broilers kan bli politiker på hög nivå? Trump påpekar gång på gång att han har stor erfarenhet av politik, men inte som politiker.
2015-07-17, 13:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Utlandssvensk
Trump påpekar gång på gång att han har stor erfarenhet av politik, men inte som politiker.

Trump påpekar det ja, men ingen annan.

Har Trump någon militär erfarenhet förresten? Det känns alltid tryggare med presidenter som själva gjort väpnad tjänst eftersom dessa som regel inte lika lättvindigt pratar om att starta krig...
2015-07-17, 13:53
Medlem
Gefundenes Fs avatar
Varför lobbar ni för det hopplösa fallet Trump här på FB? Kan inte tänka mig något mer lönlöst.

Även om jag inte alls gillar Hillery kärringen så är jag säker på att hon vinner.
2015-07-17, 14:15
Medlem
Jagdrauschs avatar
Invandringskritikern Trump leder i opinionen över Jeb Bush. De invandringsliberala judarna går som väntat i taket. Medan storfinansen med Goldman Sachs i spetsen öser kampanjbidragen över Bush går republikanska neocon-judar som Charles Krauthammer och Jonah Goldberg till hysteriska personangrepp mot Trump. Judarna försöker se till att Republikanerna inte återgår till konservativ politik som gynnar vita amerikaner.
2015-07-17, 14:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jagdrausch
Invandringskritikern Trump leder i opinionen över Jeb Bush. De invandringsliberala judarna går som väntat i taket. Medan storfinansen med Goldman Sachs i spetsen öser kampanjbidragen över Bush går republikanska neocon-judar som Charles Krauthammer och Jonah Goldberg till hysteriska personangrepp mot Trump. Judarna försöker se till att Republikanerna inte återgår till konservativ politik som gynnar vita amerikaner.

Nu ska det här inte handla om judetrams. De tillhör ett förlorande etablissemang. Inte svårare än så.

De verkar ha fått för sig att kommande val avgörs i Mexiko. Judar ska vara smarta?
2015-07-17, 14:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gefundenes F
Varför lobbar ni för det hopplösa fallet Trump här på FB? Kan inte tänka mig något mer lönlöst.

Även om jag inte alls gillar Hillery kärringen så är jag säker på att hon vinner.

Du har fått fel uppfattning om den här tråden.

I tråden finns ett antal herrar som sliter sitt hår i förtvivlan över att Trump vinner stöd. Han kommer att vinna.

Vad du ser i denna tråd är en förnekelseprocess som spelas upp. Efter att tag kommer det att skrivas med caps här i tråden i blint raseri.

Efter det: resignation.

Jag rekommenderar att du följer tråden.

Jag kommer att tänka på kontraindikatorn ormen långe som figurerade i tråden tidigare. Han mår inte bra nu.
Senast redigerad av experten10 2015-07-17 kl. 14:48.
2015-07-17, 14:51
Medlem
Sveamusselands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Utlandssvensk
Du föredrar den svenska modellen där enbart politiska broilers kan bli politiker på hög nivå? Trump påpekar gång på gång att han har stor erfarenhet av politik, men inte som politiker.
Jag föredrar den sällsynta modellen med folk som först skaffar sig yrkeserfarenhet på inte alltför låg nivå och sedan tar steget över till politiken.
Att i princip köpa sig presidentämbetet är ingen förtroendingivande modell. Men i USA spelar det ju stor roll hur mkt pengar man kan samla i hop om man vill kandidera, kampanjandet är inget för fattiglappar normalt - såvida man inte lyckas sälja in sig till många och stora donatorer.
Nu verkar det ju också som om det republikanska etablissemanget inte vill ha Trump, extrema kandidater brukar man inte vilja satsa på. F.ö. var han tydligen tidigare demokrat.
Senast redigerad av Sveamusseland 2015-07-17 kl. 14:54.
2015-07-17, 14:58
Medlem
Z.Z.s avatar
Om man är lite cynisk kan man ju glädjas åt att han splittrar den radikala flygeln i (R) mellan honom själv och Rand Paul.

Hade hoppats på Santorum (som f. ö. har ett bra record när det gäller invandring också) eller kanske Ted Cruz men gissar på att det blir Jeb Bush i slutändan i varje fall. Nå väl. Lite väl moderate men långt bättre än Clinton.
2015-07-17, 15:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Z.Z.
Lite väl moderate men långt bättre än Clinton.

Ja, för det vet man ju hur det går när det sitter en Clinton i Vita Huset. Ekonomin blomstrar, budgeten går med överskott, statsskulden sjunker, arbetslösheten är rekordlåg och inga onödiga krig i Mellanöstern. Man ryser ju av blotta tanken.
2015-07-17, 15:35
Medlem
freeriderXIIs avatar
Jeb Bush borde kanske ställa upp i presidentvalet i Mexico eftersom det är där han verkar ha sin lojalitet. (ja jag vet att han inte har mexikanskt medborgarskap)
Senast redigerad av freeriderXII 2015-07-17 kl. 15:57.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in