Resultat: Vem skulle du rösta på i amerikanska valet?
Trump
67,56%
1179 röster
Clinton
15,70%
274 röster
Johnson
3,04%
53 röster
Stein
3,15%
55 röster
Annan
10,54%
184 röster
2017-01-14, 03:06
Medlem
Japhys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av endumbonde
Jag ogillar starkt att Trump gör presidentskapet till ett familjeföretag. Jag tycker att hans familj skulle enbart jobba med att förvalta hans företag och inte ha några roller i politiken. USA mår inte bra av att familjer lägger beslag på presidentposten. Att Hillary Clinton kandiderade var avskyvärt. Likaså med familjen Bush.

Det är inte demokrati när frugan och sönerna också ska bli presidenter (senare).

*skämt*
För övrigt så blir det spännande när Trump upptäcker att det finns en röd knapp. Kommer han att vara olidligt nyfiken på vad som händer om man trycker på knappen och trycka på knappen månntro?
*skämt*

Nu bara någon vecka kvar.
Ja, den där famlijetraditionen som finns i USA är djupt obehaglig. Antar att det har en hel del att göra med de personkulter som etableras i USAs kändisindustri. Det är sorgligt då USA samtidigt har en långvarig tradition av meritokrati. Vet inte om man kan påstå att vi inte har samma problem här i Sverige - våra politiker gifter sig med varandra, skaffar barn med varandra och dessa barn hamnar på samma poster som sina föräldrar. Tror det till stor del handlar om kontaktnät och liknande.

Kanske kan systemet brytas om det införs begränsningar även för andra än presidenten på, säg åtta år, som Trump föreslagit.

När jag läser inlägg som ditt, saknar jag Ron Paul. Satan i gatan om han varit tjugo år yngre. Då hade det kanske varit han som blivit president istället.
2017-01-14, 03:37
Medlem
Swan65s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Japhy
Jag tog siffran från ett oberoende ratingbolag. Du tog din siffra från CNN.

De 77 miljonerna som klickade på CNN den 9 november gjorde det av en speciall anledning. Det var en speciell dag som infaller en gång vart fjärde år. Vem tror du det var som lockade så många? Vad var det för dag?

De har inte några 77 miljoner tittare. Du är bara irrationell och okunnig. De har givetvis inte några 500 miljoner på internet. Är du från vettet?

De ligger på plats 21 i USA vad gäller tittarsiffror. En liten mediaorganisation som går med stora förluster och som tappar tittare för var dag som går.

Kan du inte citera CNN lite mer så vi verkligen kan vara säkra på att de är så enormt stora?

"Meh, du e ju dumm juh. Kolla på min lääänk från CNN. Den säger ju att CNN har 500 miljoner besökare varje dag den 9onde november 2016 juh!!!

Använd nu din lilla förkrympta hjärna.

BRAKING NEWS: CNN states that it is the largest media corporation ever. According to CNN, CNN never publishes fake news. CNN says CNN is the most trustworthy news organisatione ever created. CNN is simply AMAZING, says CNN. And because CNN says so, it MUST BE TRUE!!!

Helt sanslöst hur slut du är , föga förvånande då du tillhör pro-trump sekten. Men bara fatta ditt lilla cp att CNN har över ditt mantra 400.000 tittare bara i norden. Alltså att ens tro att CNN har den tittarsiffran tyder ju på inte bara total verklighetsbubbla. Alltså det iq-befriande fenomen som tydligen de flesta Trump-fans lider av; bara ta del av nyheter som gagnar Trump och hatar clinton&msm. Detta fenomen anser jag vara farligt eftersom okunskap leder till onödigt hat och felaktiga val.
2017-01-14, 03:49
Medlem
taucetis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Swan65
Helt sanslöst hur slut du är , föga förvånande då du tillhör pro-trump sekten. Men bara fatta ditt lilla cp att CNN har över ditt mantra 400.000 tittare bara i norden. Alltså att ens tro att CNN har den tittarsiffran tyder ju på inte bara total verklighetsbubbla. Alltså det iq-befriande fenomen som tydligen de flesta Trump-fans lider av; bara ta del av nyheter som gagnar Trump och hatar clinton&msm. Detta fenomen anser jag vara farligt eftersom okunskap leder till onödigt hat och felaktiga val.
Kan du påvisa en annan källa än CNN själva? Tycker Japhy har en bra poäng. Du skulle givetvis vara lika skeptiskt till info om Putin ifrån Putin, eller hur? Eller Trump för den delen. Men istället för att kontra med en källa som motbevisar hans källa så slåss du istället mot väderkvarnar. Kom igen nu grabbar, vi kan väl försöka att hålla n högre nivå här. Tråden har fan ballat ur på sistone.

Jätte tråkigt för mig att se användare som jag tidigare har gillat i diverse Politik Utrikestrådar nu sänka sin trovärdighet och objektivitet, då man efter det har valet har tillåtit ens känslor ta över och man inte längre är rationell. Syftar inte på dig Swan.
2017-01-14, 04:01
Medlem
Japhys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Swan65
hah, nej, CNN har inte några 400 000 tittare i Norden. Du är tokig. De har inte heller några 77 miljoner tittare globalt. Men vad spelar det för roll hur många som tittar i Norden? Tror du vi har nåt att säga till om vad gäller amerikansk inrikespolitik?

CNN har, som jag har visat flera gånger, c:a 500 000 tittare i USA. Det är vad som räknas.

Jag länkade till PEW-research, en oberoende organisation som är oerhört pålitilig. Om du hellre vill tro på amsagor får du göra det. Att CNN påstår att de har 77 miljoner tittare är ju skrattretande för de flesta sansade människor.

Du tror på fullaste allvar att CNN har 77 miljoner tittare och den uppgiften har du hämtat från CNN. Siffran gäller valdagen och är givetvis inte något du ska ta på allvar.

Men kör hårt. Det är komiskt när ni gräver ner er i er alternativa verklighet.

Hur var det nu? En halv miljard?

Skärp dig innan du förnedrar dig ännu mer. PEW research är alltså det mest välrenomerade statistikföretaget i världen. Men du menar att de ljuger och CNN har rätt? Okej.
2017-01-14, 04:05
Medlem
Japhys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tauceti
Kan du påvisa en annan källa än CNN själva? Tycker Japhy har en bra poäng. Du skulle givetvis vara lika skeptiskt till info om Putin ifrån Putin, eller hur? Eller Trump för den delen. Men istället för att kontra med en källa som motbevisar hans källa så slåss du istället mot väderkvarnar. Kom igen nu grabbar, vi kan väl försöka att hålla n högre nivå här. Tråden har fan ballat ur på sistone.

Jätte tråkigt för mig att se användare som jag tidigare har gillat i diverse Politik Utrikestrådar nu sänka sin trovärdighet och objektivitet, då man efter det har valet har tillåtit ens känslor ta över och man inte längre är rationell. Syftar inte på dig Swan.
Ja, det är tragiskt att bevittna det totala intellektuella förfallet i denna tråd. Folk hänvisar till CNN för att bekräfta CNNs tittarsiffror och kallar MIG för partisk när jag hänvisar till PEW-research som klart och tydligt redogör för tittarsiffrorna (som faktiskt förvånade mig också, med tanke på att de är så låga som 490 000 personer i USA).

Men det är klart att det är jag som "tror på vad som helst som gagnar Trump", för det är klart att en opartisk person litar på allt som CNN säger om sina egna tittarsiffror. Tanken att de ljuger för att öka sina reklamintäkter är givetvis bara foliehattande. De är ju så seriösa.

Man häpnar över hur lätt vissa har att sälja ut sin integritet och intellektuella kapital.
2017-01-14, 07:09
Medlem
Citat:
Ja, det är tragiskt att bevittna det totala intellektuella förfallet i denna tråd. Folk hänvisar till CNN för att bekräfta CNNs tittarsiffror och kallar MIG för partisk när jag hänvisar till PEW-research som klart och tydligt redogör för tittarsiffrorna (som faktiskt förvånade mig också, med tanke på att de är så låga som 490 000 personer i USA).

Men det är klart att det är jag som "tror på vad som helst som gagnar Trump", för det är klart att en opartisk person litar på allt som CNN säger om sina egna tittarsiffror. Tanken att de ljuger för att öka sina reklamintäkter är givetvis bara foliehattande. De är ju så seriösa.

Man häpnar över hur lätt vissa har att sälja ut sin integritet och intellektuella kapital.

I demografin 25-54 så är Fox News största "nyhetskanal" med 459 000 tittare under prime time.
CNN är näst stört med 399 000 och MSNBC ligger trea med 297 000.
Detta är medel antal unika tittare i USA under prime time i åldersgruppen 25-54år för tredje kvartalet 2016.

Tittarsiffrorna för prime time förra veckan(alla åldrar) var: Fox 2,4miljoner. MSNBC 1miljon. CNN 770 000.
Man skall dock påpeka att MSNBC och CNN kör nyhetsprogram under prime time medan FOX kör nöjesprogram.

Det finns så klart en hel hög med andra kanaler så som ESPN som är överlägset störst, Disney channel och många fler.
Fox, MSNBC och CNN är dock de som räknas som nyhetskanaler och det är extremt generöst att räkna med Fox där eftersom de har mer nöjesprogram än de har faktsika nyhetsprogram.
2017-01-14, 07:43
Medlem
Citat:
Han är en sån hedersknyffel denna Trump. LL Bean har blivit utsatta för en bojkott-kampanj eftersom de stöttat hans presidentvalskampanj. Därför väljer Trump att stötta dem. han backar sina polare, Trump.

Textilindustrin flyttar tillbaks så snart det blir ekonomiskt föredelaktigt för den att så göra. Det förstår du nog att det varit svårt att driva tillverkningsindustri i USA när Obama inte fattar ekonomiska realiteter.

Han betalar dem med lite reklamtid på internet. Bra!
2017-01-14, 12:05
Medlem
Gas price hikes of some 20 percent imposed on Jan. 1 may have sparked the demonstrations but they are about much more than the cost of refueling a car or cooking a meal.

Mexiko tvingas höja bensinpriset så att staten ska klara av Trump, lär nog bli ont med pengar till staten när Trump tillträder.

Ett av de bästa knepen är att höja priset på bensin för att råna folket.

Jag ger det 1 vecka och Mexiko har betalat muren, fått ut sina olagliga människor i USA för att få Trump på gladare humör.
2017-01-14, 12:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av klyban
Svårt och diskutera nått när vi har motparter som gör allt för att få dit hotellet.
Och jag som är pajasen
Jag vet inte om Trump klarar av att stöta på motstånd och andra viljor som har en helt annan idé.
Han får ju damp på gamla obetydliga sköhetsmissar, hur ska det då gå när han träffar på skärpta politiker med en agenda som de vägrar släppa.
Min gissning är inte så bra.

Jag brydde mig inte ett skit om Obamas fredspris och aldrig brytt mig om fredspriset.

Självklart gör han det. Du är inte ärlig när du håller på så här. Trump har varit aktiv i många många år och har garanterat lärt sig att hantera alla typer av personligheter. Vi kan vänta och se vem som har rätt men hittills kan man ju säga att anti-trumpare som dig har haft ungefär noll rätt på era ofantligt många löjliga gissningar.

Gamla obetydliga skönhetsmissar? Hoppas inte du menar miss Piggy storyn som är bullshit och blivit debunked.
2017-01-14, 12:35
Medlem
Japhys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CounterInsurgency
Det Trump missar är att CNN möjligen kan tappa en och annan tittare i USA men CNN vinner troligen miljoner antal tittare runt om i världen om de avslöjar dolda sanningar om Trump. Den matematiken gäller även på youtube och alla som kan håna eller avslölja vinner massor med synlighet just för att majoriteten av alla världens tittare befinner utanför USA och där är Trump inte alls älskad av ens någon.

Trumpen själv lär väl inte förstå det här men kanske hans stab. Trumps reaktion lär nog bli något i stil med -"You are fake world. Only US is real!"
Mitt intryck av Trump är att han förstår media på ett ypperligt sätt och att han hanterar dem exemplariskt. Hans mediastrategi kommer läras ut på universitet över hela världen. Varför tror du Trump bryr sig om hur utländska hatare ser på honom? Tror du han bryr sig om att han är avskydd i Mexiko, t.ex. Varför tycker du han borde bry sig om det?
2017-01-14, 12:36
Medlem
bernad_laws avatar
Nu är det nog med CNN. /Mod
2017-01-14, 12:52
Medlem
Citat:
Det är ett väldigt underligt beteende detta att du ställer samma fråga gång på gång på gång trots att du fått svar flera gånger. Vad tror du ska hända bara för att du tjatar och upprepar dig? Att CNN plötligt ska växa till en enorm nyhetsknala med stort inflytande? Att Trumps ska trycka upp massa anonaser där han ödmjukt ber CNN om ursäkt? Du är en tragisk stackare som inte klarar av att förstå någning. Därför ställer du samma jävla fråga om och om igen. Fast i samma gamla hjulspår. Du beter dig som en stackars handikappad autist.

Nästa gång och gången därpå och så vidare,s om du ställer samma fråga, kan du ju copy pastea mitt svar:

Det tog Trump 5 sekunder att avfärda CNN. Trump tycker sånt är kul. Trump ogillar lögnmedia. CNN är obetydliga med sina 490 000 tittare. De ligger på plats 21 i USA av nyhetskanalerna.

Plats 21 av samtliga kabel-kanaler om man räknar prime time, plats 10-15 om man räknar hela dagen. Plats 2 när det gäller nyhetskanaler.

CNN är inte på något sätt obetydliga utan tvärt om en av de största nyhetskanalerna i världen.
När det gäller t.ex nyheter och debatter så hade CNN till och med fler tittare än Fox news fler gånger under 2016.

EDIT
Ops, sry MOD. Skrev under tiden som du postade.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in