Resultat: Vem skulle du rösta på i amerikanska valet?
Trump
67,56%
1179 röster
Clinton
15,70%
274 röster
Johnson
3,04%
53 röster
Stein
3,15%
55 röster
Annan
10,54%
184 röster
2017-01-14, 01:39
Medlem
bernad_laws avatar
Detta växer, nu har både republikanerna och demokraterna enats om att man måste utreda Trumps Rysslandskontakter:

Citat:
The Senate Intelligence Committee announced a bipartisan investigation into Russia’s attempts to influence the 2016 elections, including any links with associates of Donald Trump’s presidential campaign.

Citat:
Friday’s announcement marks a concession by Republican Senate leaders because they included Trump’s campaign team -- and the possibility they had contacts with Russia -- within the scope of the probe. They also said they would enforce interview requests by subpoena if necessary.
https://www.bloomberg.com/politics/articles/2017-01-13/senate-panel-to-probe-russia-contacts-with-2016-campaign-teams

Troligen finns det något bakom det här som är relativt allvarligt, annars skulle aldrig republikanerna gå med på detta.
2017-01-14, 01:41
Medlem
Japhys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av klyban
Men om Trump sätter Amerika first, så behöver han inte göra mycket internationellt.
Det är väl bara jaga terrorister som hotar USA.
Så där löse vi den, kanske dra till Ryssland och hälsa på sina polare.
Nu börjar poletten trilla ner. Du har rätt - Trump behöver inte göra så mycket internationellt, får vi hoppas. Det är väl detta som jag oroar mig för, att han ska bryta sina löften om non-interventionism. Är det nåt omvärlden är trött på är det USAs ständiga krigsföring. Obama tog kol på runt miljonen människor. Om Trump tar kol på hälften så många har han betytt oerhört mycket för oerhört många människor.

Hoppas verkligen han "drar till Ryssland och hälsar på sina polare". Om USA avslutar sina sjuka sanktioner, skulle EUs export till Ryssland öka drastiskt. Världshandeln skulle kickstarta och välståndet börja blomstra igen.

De internationella orosmolnen jag ser kommer inte så mycket från Trump som från den republikanska organisationen. Det är här striderna kommer stå. Jag hoppas verkligen att han fortsätter den inslagna vägen på ökat samförstånd med Kuba (här måste jag ge Obama en eloge!) och att han INTE låter GOP starta krig mot Iran.

En riktig dröm vore att han utnyttjade lagstiftningen för att tvinga Facebook och google att dela upp sina bolag i flera konkurrerande entiteter. De har näst intill monopolställning och det är inte bra.

Han kängor mot big pharma som tar på tok för mycket betalt för medicin verkar mycket positivt för folket. Kanske kan han öppna för import från omvärlden här, för att göra vårdkostnaderna rejält mycket billigare.
2017-01-14, 01:47
Medlem
Swan65s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Japhy
nr 21 i USA. De drar runt 500 000 tittare till sina nyheter.

Känns det inte dumt att använda sig av CNN som källa på hur förträffliga de är, när det finns oberoende institut som gör undersökningar?

Edit: Seriöst nu, är du så jävla pantad att du använder CNN som källa på att CNN är en populär nyhetskanal måste det verkligen vara illa ställt med dig. Har du någon somhelst förmåga till kritisk analys? Hur tänkte du?

Jag kan se framför mig hur du satt där framför datorn, frenetiskt googlande efter någon som kunde motsäga mig om CNNs urusla tittarsiffror. Du googlade. Du sökte. Du läste. Och där just DÄR hittade du någon som kunde motsäga mig. Du läste, fick dina fantasier bekräftade. Du tänkte "nu jävlar ska jag ta ner den där muppen Japhy på jorden. Jag har ju en KÄLLA på att han har fel." Du kopierade länkadressen och, fylld av inbillad triumf, postade du den, tänkande att NU har du verkligen satt Japhy på plats.

Och så postar du en länk från CNN!!!

Fy fan vad patetiskt. Ha ha ha ha ha.....!!!!

Nej din lilla kretin, den patetiska här är du. Eftersom du tagit siffran från en random googling och då tror att CNN har tittarsiffran 500K då du sett den på en graf. Men tyvärr är din hjärnkapacitet på tok för låg för att inse hur stora CNN är. Du kallar CNN liten tv-kanal, och förmodligen är du en inavlad från Grums.

Hursom Trumps enträgna personliga dispyt gentemot CNN bara bevisar hur gärna han egentligen vill ha deras gunst. När 77miljoner mänskor följer hans snedsteg via TV och ytterligare en halv miljard per internet enbart via CNN dagligen så inser alla utom nån dåre kallad Japhy det
2017-01-14, 01:49
Medlem
klybans avatar
Citat:
Nu börjar poletten trilla ner. Du har rätt - Trump behöver inte göra så mycket internationellt, får vi hoppas. Det är väl detta som jag oroar mig för, att han ska bryta sina löften om non-interventionism. Är det nåt omvärlden är trött på är det USAs ständiga krigsföring. Obama tog kol på runt miljonen människor. Om Trump tar kol på hälften så många har han betytt oerhört mycket för oerhört många människor.

Hoppas verkligen han "drar till Ryssland och hälsar på sina polare". Om USA avslutar sina sjuka sanktioner, skulle EUs export till Ryssland öka drastiskt. Världshandeln skulle kickstarta och välståndet börja blomstra igen.

De internationella orosmolnen jag ser kommer inte så mycket från Trump som från den republikanska organisationen. Det är här striderna kommer stå. Jag hoppas verkligen att han fortsätter den inslagna vägen på ökat samförstånd med Kuba (här måste jag ge Obama en eloge!) och att han INTE låter GOP starta krig mot Iran.

En riktig dröm vore att han utnyttjade lagstiftningen för att tvinga Facebook och google att dela upp sina bolag i flera konkurrerande entiteter. De har näst intill monopolställning och det är inte bra.

Han kängor mot big pharma som tar på tok för mycket betalt för medicin verkar mycket positivt för folket. Kanske kan han öppna för import från omvärlden här, för att göra vårdkostnaderna rejält mycket billigare.
Jo, det vet jag om vi ska bara hantera där Amerika är först, så nått som ingen pollett behöver trilla ned för.
Kan inte se att han behöver prata med någon utanför landets gränser speciellt ofta, om han nu ska bara hålla sig till Amerika first.
Men om han måste medla eller förhandla, och motparten har en mycket fast syn i hur de vill ha det och inte ger med sig.
Så kommer det antalen bli pannkaka, och är det ömsesidigt i vad de vill och ger, så är ju det givetvis enklare, då kan tom skicka mig.

Det med Kuba är ju bara så föråldrat, det borde man löst för 20 år sedan typ.

Det att decentralisera makt som enskilda företag har, är ju tokigt men även nödvändigt.
Allt beroende på hur man ser på det, men monopolställning kan det uppstå dumma saker.

Och dra till Ryssland var ju bara så Trump skulle få göra nått utomlands.
2017-01-14, 01:49
Medlem
Swan65s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tauceti
De kan ha 7 miljarder tittare. Det ger de ingen rätt åt att hänge sig åt ryktesspridning och lögner. Ingen bör stå på god fot gentemot människor som har svikit sina löften till yrket och till folket. Om en städare inte längre håller toaletten rent så sparkar man denne och anställer en som utför sitt jobb. När våra medier och journalister inte längre granskar makten objektivt såsom samhällskontraktet är lagt, och istället hoppar i säng med rika och inflytelserika, så bör vi utesluta dem såsom Trump nu gör. Jag gör det med alla svenska medier som jag har ertappat med agendor, och tycker att alla sansade människor borde göra det. För demokratins och fredens skull. Vi kommer exempelvis mycket närmare sanningen här på Flashback med våra öppna diskussioner, än vad nån utav dom större tidningarna gör. Inte alltid, men oftast. Så f**k de journalister som har slutat att gräva efter sanningen och numera spelar det fula politiska spelet.

Såg tex för första gången nu Glenn Greenwald. Där har vi en journalist som utför sitt jobb korrekt.

Samhällena i Väst har blivit alltför polariserade, mycket tack vare de ensidiga rapporterna som vi ser i både Sverige och Usa, ifrån våra större medier. En tråkig utveckling på världens högst stående samhällen som denna planet har bevittnat. Jag vill inte se Väst´s folk och samhällen gå in i inbördeskrig tack vare oprofessionella människor som har nästlat sig in i vad som tidigare ansågs som hedervärda yrken. Du kan väl inte ha missat att våra massmedier numera har väldigt låg förtroende bland folken i Väst.

Har du ens en aning om vad CNN egentligen publicerade ? Det är Buzzfeed du och Trump ska kasta skit på
2017-01-14, 01:54
Medlem
Japhys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bernad_law
Detta växer, nu har både republikanerna och demokraterna enats om att man måste utreda Trumps Rysslandskontakter:

https://www.bloomberg.com/politics/articles/2017-01-13/senate-panel-to-probe-russia-contacts-with-2016-campaign-teams

Troligen finns det något bakom det här som är relativt allvarligt, annars skulle aldrig republikanerna gå med på detta.
Jag tror du eller Bloomberg missförstår något här. Intelligence comittee utreder inte något annat än CIA och andra intelligence agencies agerande. Det är alltså inte Trump som ska utredas - det är CIA. Det de ska utreda är hur dessa organisationer har agerat i frågan, vilket sannerligen är på sin plats efter deras enorma klavertramp.
Senast redigerad av Japhy 2017-01-14 kl. 02:14.
2017-01-14, 01:55
Medlem
zergrushs avatar
Drain the swamp! Och fyll vita huset med det!
https://www.washingtonpost.com/news/josh-rogin/wp/2017/01/13/trump-looking-to-appoint-investment-executive-to-lead-u-s-navy/?utm_term=.6f6e590ebb22
Citat:
In a sharp turn of events, President-elect Donald Trump is expected to name Philip Bilden, a private equity investment firm executive with no military or government experience, to be his first secretary of the Navy. The appointment would be the latest sign that Trump wants wealthy businessmen rather than military, policy or political leaders to run the military service agencies.
Vilka skulle leda världens mäktigaste militär bättre än några börs-yuppies utan erfarenhet i varken militär eller offentlig verksamhet? Det kommer bli några vilda år det här.

Citat:
Ursprungligen postat av bernad_law

Att mer eller mindre allt som står i rapporten stämmer är så gott som bortom allt rimligt tvivel vid det här laget. Jag är faktiskt förvånad att ingen på IRS läckt hans skatteuppgifter då dessa mer eller mindre skulle förklara allt det här. Men man får hoppas att den där utredningen åtminstone vill ta en titt på deklarationerna ? Om inte alla som ska ingå i den har fått sparken den 22:a. Som den här snubben...
https://www.washingtonpost.com/local/public-safety/commanding-general-of-dc-national-guard-to-be-removed-from-post/2017/01/13/725a0438-d99e-11e6-b8b2-cb5164beba6b_story.html
Citat:
Head of D.C. National Guard to be removed from post in middle of inauguration
Mitt under en av de viktigaste och mest krävande operationer nationalgardet kan vara iblandat i.
2017-01-14, 01:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av klyban
När det komemr till byråkrati, så är inte individers åsikter värda nått.
Utan dom har sitt regelverk att följa.

Och motarbetas han, så görs detta i Washington.
Men inte till stor nytta som det ser ut nu, då de har den majoritet som krävs att göra lite som de vill.

Graham, little Rubio m fl GOP'are gör så Trump inte kan göra som han vill, han kommer att influera fotfolket i leden och på så sätt sprida Trumpismen mha av Flynn, Sessions o andra som är på samma våglängd, vi får se, allt är spekulationer från oss Fb-amatörer!
2017-01-14, 02:02
Medlem
Japhys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Swan65
Nej din lilla kretin, den patetiska här är du. Eftersom du tagit siffran från en random googling och då tror att CNN har tittarsiffran 500K då du sett den på en graf. Men tyvärr är din hjärnkapacitet på tok för låg för att inse hur stora CNN är. Du kallar CNN liten tv-kanal, och förmodligen är du en inavlad från Grums.

Hursom Trumps enträgna personliga dispyt gentemot CNN bara bevisar hur gärna han egentligen vill ha deras gunst. När 77miljoner mänskor följer hans snedsteg via TV och ytterligare en halv miljard per internet enbart via CNN dagligen så inser alla utom nån dåre kallad Japhy det
Jag tog siffran från ett oberoende ratingbolag. Du tog din siffra från CNN.

De 77 miljonerna som klickade på CNN den 9 november gjorde det av en speciall anledning. Det var en speciell dag som infaller en gång vart fjärde år. Vem tror du det var som lockade så många? Vad var det för dag?

De har inte några 77 miljoner tittare. Du är bara irrationell och okunnig. De har givetvis inte några 500 miljoner på internet. Är du från vettet?

De ligger på plats 21 i USA vad gäller tittarsiffror. En liten mediaorganisation som går med stora förluster och som tappar tittare för var dag som går.

Kan du inte citera CNN lite mer så vi verkligen kan vara säkra på att de är så enormt stora?

"Meh, du e ju dumm juh. Kolla på min lääänk från CNN. Den säger ju att CNN har 500 miljoner besökare varje dag den 9onde november 2016 juh!!!

Använd nu din lilla förkrympta hjärna.

BRAKING NEWS: CNN states that it is the largest media corporation ever. According to CNN, CNN never publishes fake news. CNN says CNN is the most trustworthy news organisatione ever created. CNN is simply AMAZING, says CNN. And because CNN says so, it MUST BE TRUE!!!
2017-01-14, 02:04
Medlem
bernad_laws avatar
Citat:
Jag tror du eller Bloomberg missförstår något här. Intelligence comittee utreder inte något annat än CIA och andra intelligence agencies agernade. Det är alltså inte Trump som ska utredas - det är CIA. Det de ska utreda är hur dessa organisationer har agerat i frågan, vilket sannerligen är på sin plats efter deras enorma klavertramp.

Du kan läsa deras fullständiga uttalandet här:

Citat:
The scope of the Committee’s inquiry will include, but is not limited to:

A review of the intelligence that informed the Intelligence Community Assessment “Russian Activities and Intentions in Recent US Elections;”

Counterintelligence concerns related to Russia and the 2016 U.S. election, including any intelligence regarding links between Russia and individuals associated with political campaigns;

Russian cyber activity and other “active measures” directed against the U.S., both as it regards the 2016 election and more broadly.
http://www.burr.senate.gov/press/releases/joint-statement-on-committee-inquiry-into-russian-intelligence-activities

Man kommer utreda kontakter mellan individer och Ryssland.
2017-01-14, 02:09
Medlem
taucetis avatar
Citat:
Har du ens en aning om vad CNN egentligen publicerade ? Det är Buzzfeed du och Trump ska kasta skit på
Du måste väl ha förstått att jag syftar på det stora hela, och inte bara på denna specifika händelse. Du kan väl inte ha missat hur pass partiska CNN har varit under hela presidentkampanjen. Och även långt innan det. Inte bara CNN ska tilläggas. Det här med lögner är inget nytt påfund ifrån våra medier och journalister. Men förstår varför du svarade som du gjorde.

Vill du skydda journalister som inte är hedersamma så fine. Jag ställer dock högre krav på våra medier och journalister. Vill du låtsas som att CNN är ett tillförlitligt bolag så fine, låt det fortsätta regna över dig. Jag tänker dock inte infinna mig i det. Att CNN fick "nyheten" innan Trump säger mycket om agendan och tanken bakom offentliggörandet. De gör det de har gjort under hela kampanjen. Inte vad jag anser är god journalistik. Visserligen ett privat bolag men det tar inte bort smutsen som de har på händerna. Usa är så pass polariserat idag mycket tack vare medierna.

Du missade helt min poäng med mitt inlägg.
2017-01-14, 02:13
Medlem
Japhys avatar
Citat:

Jag ska vara så snäll att jag ska hjälpa dig. Du verkar vara ganska godtrogen. CNN har c:a 500 000 tittare i genomsnitt under ett dygn. Inte några 77 miljoner. De har heller inte en halv miljard besökare på sin hemsida. När det är valdag får de lite fler views, men du måste väl förstå att bara en idiot hämtar info om CNNs tittarantal från CNN, eller?

Citat:
The total average viewership over a 24-hour period for Fox News, CNN and MSNBC combined increased 7% in 2015 to an average of 1.9 million. For CNN, that meant 23% growth to 490,000; for MSNBC, 2% growth to 352,000; and for Fox News, 3% growth to 1.1 million viewers.

Du förstår att dina fantastiska siffror om 77 miljoner bara är fake news från en fake news agency, va?

Måste var ajobbigt att leva i en drömvärld.

http://www.journalism.org/2016/06/15/cable-news-fact-sheet/

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in