Resultat: Vem skulle du rösta på i amerikanska valet?
Trump
67,56%
1179 röster
Clinton
15,70%
274 röster
Johnson
3,04%
53 röster
Stein
3,15%
55 röster
Annan
10,54%
184 röster
2016-11-28, 23:22
Medlem
Ondahamsterns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kristofferG
Hur troligt är det att Mitt Romney väljs som Secretary of State? Det skulle vara ett oförglömligt svek mot hans anhängare.

Tror chansen är ganska liten, chansen är större att han väljer någon som egentligen är ett lika stort svek men som väljarna inte har någon kunskap om precis som med hans utbildningsminister som har mutat sig till sin position.
2016-11-28, 23:27
Medlem
kofotskentas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ondahamstern
Fram med bevis för att illegala invandrare har röstat, påståenden är inte bevis.

Dags att starta en omräkning av VA, NH och CA alltså? Då får vi ju bevis och rätt blir rätt.
Hillary behöver ju inte vara orolig. Eller?

Man bör sedan införa obligatoriskt Voter ID i alla stater för att bli av med alla tvivel, eller hur?
2016-11-28, 23:30
Medlem
Mia-Rovys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kofotskenta
Dags att starta en omräkning av VA, NH och CA alltså? Då får vi ju bevis och rätt blir rätt.

Man bör sedan införa obligatoriskt Voter ID i alla stater för att bli av med alla tvivel, eller hur?
Ja, varför inte? Räkna allt.

Sätt stopp på osäkerheten, misstron och sätt dit eventuella fuskare.

Valet var jämt, folk från båda sidor är skeptiska och säger att det pågått fusk. Jag ser inte hur det kan vara dåligt. Det låter tvärtom väldigt klokt.

Vilka hade egentligen varit emot det? Det hade ju bara sjukt i sig om folk hade emotsatt sig det. Det skadar ingen oskyldig.
Senast redigerad av Mia-Rovy 2016-11-28 kl. 23:44.
2016-11-28, 23:31
Medlem
Ondahamsterns avatar
Citat:

Ska man vara petig så kan man räkna om i alla stater så kan ingen klaga, jag anser att om man nu ska införa obligatorisk voter ID så bör man även sätta in minimum löner så folk bara behöver en fast tjänst och därmed se till att fler lediga tjänster finns så fler kan köpa ID kort.

Alternativt att man inför ett personnummer likt hur vi har här i EU och Sverige så man kan identifiera sig även oavsett vad.

Det ska inte tolkas som att jag är emot ID
2016-11-28, 23:39
Medlem
Snapcounts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kristofferG
Hur troligt är det att Mitt Romney väljs som Secretary of State? Det skulle vara ett oförglömligt svek mot hans anhängare.

Tror det är en låg chans. Syns det går en "röd tråd" med Trump och lojalitet. Den lojaliteten finns inte hos Romney..
2016-11-28, 23:41
Medlem
kofotskentas avatar
Citat:
Ska man vara petig så kan man räkna om i alla stater så kan ingen klaga, jag anser att om man nu ska införa obligatorisk voter ID så bör man även sätta in minimum löner så folk bara behöver en fast tjänst och därmed se till att fler lediga tjänster finns så fler kan köpa ID kort.

Alternativt att man inför ett personnummer likt hur vi har här i EU och Sverige så man kan identifiera sig även oavsett vad.

Det ska inte tolkas som att jag är emot ID

Om man inte har råd med ens ett ID, ska man då få vara med och rösta och få bestämma vad alla skattepengar ska gå till? Det är ju jävligt orättvist mot skattebetalarna faktiskt!
Systemet med personnummer är ju ännu mer orättvist.

Kostnaden kan inte ha ändrats katastrofalt mycket sedan artikeln skrevs:
http://www.thepiratescove.us/2008/04/28/what-does-a-state-id-cost/
2016-11-28, 23:47
Medlem
Ondahamsterns avatar
Citat:
Om man inte har råd med ens ett ID, ska man då få vara med och rösta och få bestämma vad alla skattepengar ska gå till? Det är ju jävligt orättvist mot skattebetalarna faktiskt!
Systemet med personnummer är ju ännu mer orättvist.

Kostnaden kan inte ha ändrats katastrofalt mycket sedan artikeln skrevs:
http://www.thepiratescove.us/2008/04/28/what-does-a-state-id-cost/

Självklart att alla medborgare skall få vara med och bestämma, eller menar du att medborgare som måste fokusera på att köpa mat, betala räkningar och dylikt skall straffas?

Hur kan personnummer vara orättvist?

Du får ett nummer när du föds, det numret identifierar dig som en död eller levande människa som har alla rättigheter och skyldigheter inom det landets gränser, det handlar endast om möjligheten att identifiera sig och innan du säger något så anser jag att även fängelsekunder skall få rösta men däremot så anser jag att dömda brottslingar inte skall få arbeta politiskt.
2016-11-28, 23:49
Medlem
Mia-Rovys avatar
Citat:
Självklart att alla medborgare skall få vara med och bestämma, eller menar du att medborgare som måste fokusera på att köpa mat, betala räkningar och dylikt skall straffas?

Hur kan personnummer vara orättvist?

Du får ett nummer när du föds, det numret identifierar dig som en död eller levande människa som har alla rättigheter och skyldigheter inom det landets gränser, det handlar endast om möjligheten att identifiera sig och innan du säger något så anser jag att även fängelsekunder skall få rösta men däremot så anser jag att dömda brottslingar inte skall få arbeta politiskt.
Han försöker bara få dig in på ett sidospår...

Nyss så diskuterade ni (den enligt båda kloka idén) att man borde räkna om rösterna.
2016-11-28, 23:50
Medlem
Ondahamsterns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mia-Rovy
Han försöker bara få dig in på ett sidospår... Nyss så diskuterade ni den enligt båda kloka iden att man borde räkna om rösterna.

Grejen är den att det inte behövs räknas om, det finns inget bevis för att illegala invandrare har röstat 2016, åtminstone inte flera miljoner sådana, försöker bara se hur han tänker.
2016-11-28, 23:50
Medlem
kofotskentas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mia-Rovy
SvD presenterar 4 stora falska nyheter som florerade under valet:
http://www.svd.se/fejknyheter-nadde-miljoner-infor-valet-i-usa

En del unga disinformatörer från t.ex. Georgien och Makedonien som stod bakom hundratals sajter har kommit fram och berättat att det för deras egna del primärt rörde sig om att tjäna snabba cash från annonsintäkter.

Kommer att tänka på det här klippet när jag läser den där artikeln om "fejknyheter":
https://youtu.be/7DcATG9Qy_A

"That's dangerous there, goy, we will take care of it. Don't you worry"
2016-11-28, 23:51
Medlem
Citat:
Bra då vet vi att kanadensare, tyskar, engelsmän, ryssar och många andra som är vita tydligen går och röstar då 44% av de som tesen påstår röstar och som saknar amerikanskt medborgarskap är vita medan latinos består av 26.6% samt en rad andra allt från svarta, asiater och mixed osv, osv.

Tyskar röstar i USA? Går vart? Till USA:s ambassad i Berlin utan identifikation...??????

Herregud, Hamstern....

Citat:
Den pekar dock inte ut att det skulle vara flera miljoner illegala invandrare som har röstat på Clinton 2016, speciellt inte då tesen du hänvisar till visar hur en rapportering såg ut 2014.

Ingen väsentlig skillnad föreligger åren mellan.
2016-11-28, 23:52
Medlem
Mia-Rovys avatar
Citat:
Grejen är den att det inte behövs räknas om, det finns inget bevis för att illegala invandrare har röstat 2016, åtminstone inte flera miljoner sådana, försöker bara se hur han tänker.
Det råder osäkerhet från båda läger. Valet var jämnt. Båda läger hävdar fusk.

Självklart bör det ske en noggrannare omräkning och genomgång. Det är både rättvist och stärkande för samhället.

Det spelar faktiskt ingen roll om det finns bevis eller inte i nuläget. De starka misstankarna räcker. Folk/samhället både vill och behöver detta.
Senast redigerad av Mia-Rovy 2016-11-29 kl. 00:01.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in