Resultat: Vem skulle du rösta på i amerikanska valet?
Trump
67,56%
1179 röster
Clinton
15,70%
274 röster
Johnson
3,04%
53 röster
Stein
3,15%
55 röster
Annan
10,54%
184 röster
2016-01-23, 18:07
Medlem
Baruch.Goldsteins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ondahamstern
Han kan inte heller lita på tokhögern heller då det finns riktigt farliga människor även där. (de som lyssnar på Fox "News" 24/7 och tror på allt de säger)

Sedan när tror alt right (alternative right) på allt Fox News säger? Om något tror det väl knappt på någonting av det som sägs på Fox News.

Jävla idiot
2016-01-23, 18:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AusnahmeMensch
Obama har alltså inte drivit staterna till botten? Och vem ska göra det bättre än Trump, Clinton ?

Nej det har han inte. Han har räddat USA från den tidigare korsfararen som inte visste vad han sysslade med

http://bigthink.com/strange-maps/gog-and-magog-or-dubyas-biblical-mind-map

Citat:
One of Bush’s arguments in particular rubs Chirac the wrong way. War is inevitable, Bush says, because “prophecy is being fulfilled.” Dubya explicitly refers to Gog and Magog, evil empires from the Old Testament. This sends a chill down the French president’s spine. Is this guy for real?

Frågan är hur mycket bibeln styr Trump? Någon som vet?
2016-01-23, 18:14
Medlem
Menveds avatar
Citat:
Han kan inte heller lita på tokhögern heller då det finns riktigt farliga människor även där. (de som lyssnar på Fox "News" 24/7 och tror på allt de säger)
Det som du kallar "toghögern" är just den etablerade högern. Jag spekulerar i om han kunde rekrytera personer ur den alternativa högern.

Problemet är att dessa har haft svårt att göra karriär eftersom om någon fått reda på att de tillhör den alternativa högern så har de fått sparken från sina jobb precis som i Sverige. Men om Trump vill att hans revolution ska vara även efter att han avgått som president så är det precis dessa han måste lyfta fram. Gör "näthatarna" till det nya etablissemanget.
2016-01-23, 18:14
Medlem
Ondahamsterns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Baruch.Goldstein
Sedan när tror alt right (alternative right) på allt Fox News säger? Om något tror det väl knappt på någonting av det som sägs på Fox News.

Vilket var varför jag sa tokhögern.

Citat:
Ursprungligen postat av Baruch.Goldstein
Jävla idiot

Lär dig läsa.
2016-01-23, 18:17
Medlem
Ondahamsterns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Menved
Det som du kallar "toghögern" är just den etablerade högern.

Jag syftar till Teaparty rörelsen och deras drottning Sarah Palin som skyllde sin sons PTSD och självmordhot samt misshandel av flickvän på Obama.

Det är denna höger som många verkar ha fått för sig är gräsrotshögern när de egentligen är relativt verklighetsfrånvarande.

Men om du säger att de inte är den alternativa högern så får du gladligen lyfta fram vilka som är det.

Citat:
Gör "näthatarna" till det nya etablissemanget.

Du menar de som hellre krossar USA än att släppa igenom politiska beslut?

Jag trodde de redan hade prövat den taktiken.
Senast redigerad av Ondahamstern 2016-01-23 kl. 18:19.
2016-01-23, 18:18
Medlem
Ondahamsterns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CounterInsurgency
Frågan är hur mycket bibeln styr Trump? Någon som vet?

Teorin är att han är antingen en agnostiker eller en ateist då hans svar kring frågan om hans favoritkapitel i bibeln var "alla" eller "alla är lika bra" vilket fick många att höja på ögonbrynen.
2016-01-23, 18:24
Medlem
Menveds avatar
Citat:
Jag syftar till Teaparty rörelsen och deras drottning Sarah Palin som skyllde sin sons PTSD och självmordhot samt misshandel av flickvän på Obama.
Men Teaparty rörelsen är inte heller vad jag kallar den alternativa högern. Jag talar om en sådan som Richard Spencer som är så pass marginalierad att du aldrig hört talas om honom. Det finns en intellektuell alternativ icke-tokhöger i USA och i väst som du är helt okunnig om eftersom du bara följer MSM. Men om Trump ska placeras ideologiskt någonstans (om man tror han är mer än en populist) så är det just bland dessa.

Men jag fortsätter inte denna debatt. Frågan är allt för tidigt väckt. Han har ju inte ens vunnit Iowa ännu.
2016-01-23, 18:43
Medlem
Citat:
Teorin är att han är antingen en agnostiker eller en ateist då hans svar kring frågan om hans favoritkapitel i bibeln var "alla" eller "alla är lika bra" vilket fick många att höja på ögonbrynen.

Nej han sa att han helt enkelt inte ville säga vilka specifika verser som står honom närmast. Han sa aldrig "alla" eller "alla är lika bra".
2016-01-23, 18:52
Medlem
Ondahamsterns avatar
Citat:
Men Teaparty rörelsen är inte heller vad jag kallar den alternativa högern. Jag talar om en sådan som Richard Spencer som är så pass marginalierad att du aldrig hört talas om honom.

Nej okej, då vet jag att du inte tillhör många av de som torrrunkar över Trump i denna tråd som hyllade Palin.

Citat:
Det finns en intellektuell alternativ icke-tokhöger i USA och i väst som du är helt okunnig om eftersom du bara följer MSM.

Fint antagande men jag följer inte MSM rakt av vilket borde vara tydligt då jag inte är ett fan av Clinton.
2016-01-23, 19:08
Medlem
E.Merckxs avatar
Citat:
Ondahamstern skrev

Fast i slutändan så hade någon som Kelsey Grammer smällt högre då han inte är en reality stjärna utan är en "riktig" skådespelare som är välkänd och som är republikan.

Det som Donald Trump vill ha är så klart Sheldon Adelsons "endorsment", inte helt omöjligt att han får det.

Sheldon Adelson Endorsing Donald Trump? Republican Megadonor May Sit Out Some Primaries To See How Trump Performs

"Billionaire Republican megadonor Sheldon Adelson may sit out a few early nominating states to see how fellow billionaire Donald Trump fares once votes are cast. Adelson, who was the top contributor to political campaigns during the 2012 presidential election, has been courted heavily by many of Trump’s opponents but has resisted an official endorsement so far."

"Adelson said that he was impressed with Trump’s staying power at the top of the GOP field and that he has only increased his standing with Republican voters over the past several months."
http://www.ibtimes.com/sheldon-adelson-endorsing-donald-trump-republican-megadonor-may-sit-out-some-2232509

Skulle han få hans "endorsment" så skulle det vara en otrolig framgång.
2016-01-23, 19:10
Medlem
E.Merckxs avatar
Citat:
Ondahamstern skrev

Han kan inte heller lita på tokhögern heller då det finns riktigt farliga människor även där.

Ted Cruz.
2016-01-23, 19:19
Medlem
Baruch.Goldsteins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av E.Merckx
Det som Donald Trump vill ha är så klart Sheldon Adelsons "endorsment", inte helt omöjligt att han får det.

Sheldon Adelson Endorsing Donald Trump? Republican Megadonor May Sit Out Some Primaries To See How Trump Performs

"Billionaire Republican megadonor Sheldon Adelson may sit out a few early nominating states to see how fellow billionaire Donald Trump fares once votes are cast. Adelson, who was the top contributor to political campaigns during the 2012 presidential election, has been courted heavily by many of Trump’s opponents but has resisted an official endorsement so far."

"Adelson said that he was impressed with Trump’s staying power at the top of the GOP field and that he has only increased his standing with Republican voters over the past several months."
http://www.ibtimes.com/sheldon-adelson-endorsing-donald-trump-republican-megadonor-may-sit-out-some-2232509

Skulle han få hans "endorsment" så skulle det vara en otrolig framgång.

Vart i den texten framgår det att Trump skulle vara ute efter Adelsons stöd? Trump har för övrigt redan sagt till Adelson vad han redan har sagt till hans andra stamfränder som har försökt muta honom, att han inte vill ha hans judiska pengar.

Donald Trump: I’ve spoken with Sheldon Adelson, but I don’t want his money

Han har även hånat Rubio just för att han är Adelsons lilla marionett: https://twitter.com/realDonaldTrump/status/653884577300267008?ref_src=twsrc%5Etfw
Senast redigerad av Baruch.Goldstein 2016-01-23 kl. 19:36.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in