Citat:
Ursprungligen postat av
MrSkargard
Källa?
Rörande muren så finns detta
Citat:
On Wednesday, just a day after Trump won the White House, congressional aides told Reuters that they plan on discussing a less costly option to Trump’s grand — and expensive — wall.
Their plan includes more border fencing and increased patrol via federal agents, many of whom are a part of a labor union which backed Trump’s bid for the presidency.
A double-layered fence would hypothetically be laid across the nearly 2,000-mile border. This contrasts Trump’s vision of a tall, impenetrable, brick-and-mortar wall.
A House Republican aide and an official from the Department of Homeland Security maintained that a wall is not practical, for it would reduce visibility for those patrolling the border, and it would have to be erected on rough terrain, even bodies of water and private land.
http://www.nydailynews.com/news/politics/donald-trump-big-beautiful-wall-fence-article-1.2867648
Och rörande att han har med riktigt korrupta jävlar att göra räcker med att titta på hans VP som sedan år 2000 har sagt att rökning inte är så dödlig som man tidigare har sagt (det är även från samma år som han började ha tobaksbolagen som donator)
Men annars har du figurer som John Bolton (en en av det största om inte den största krigshetsaren i det repbulikanska partiet), Bob Corker (som är villig att starta ett krig om hans donatorer (Finansindustrin) vill ha ett krig precis som fokuset kan bli fred om de vill det) så jo, jag vågar gissa på att det inte blir allt för stora förändringar, men jag reserverar för att jag har fel och han magiskt får dem alla att sluta ta emot mutor och sluta vilja ha krig.