Resultat: Vem skulle du rösta på i amerikanska valet?
Trump
67,56%
1179 röster
Clinton
15,70%
274 röster
Johnson
3,04%
53 röster
Stein
3,15%
55 röster
Annan
10,54%
184 röster
2016-11-05, 17:53
Medlem
ThePuppetMasters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av S.Kandal
Just for the record, det finns redan idag en mur/stängsel mot mexikanska gränsen.

Inte längst hela gränsen och det skiljer sig rejält från den mur Trump har tänkt sig.
Om han vill bygga en mur så har han all rätt i världen att göra det, men att tvinga ett annat land betala för det är rent vansinne. Det kommer knappast öka de diplomatiska relationerna mellan USA och Mexico och vad ska han göra när Mexico vägrar betala för muren. Bomba dem, göra en handelsblockad mot dem?

Världen kommer inte bli stabilare om Trump blir president och jag begriper inte varför folk har svårt att tro det.

Tolka inte det som att jag gillar Hillary, för det göt jag inte. Men hon känns som "the lesser of two evils"
2016-11-05, 17:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SvartChili
Skämtar du nu eller lever du i en liten platsbubbla någonstans? Vet du ingenting? Det är för fan inte påståenden det är fakta. Det är hans jävla politik. Vet du inte hur hans politik ser ut? Vet du inte att ecaudor stängde ner Assanges internet för risken att han skulle hjälpa Trump att vinna.
Är du imbecill?

Nu tappar jag tålamodet med dig. Du vet ju uppenbarligen ingenting om Trump. Bara det lilla du har läst i dina högerextrema propaganda-tidningar.
Dig kan man ju inte ta på allvar.

Finns inte ett jävla bevis för att Trump är en rasist som tycker svarta ska åka tillbaka till Afrika. Hade det varit sant så hade hans kampanj varit död för länge sedan. Sen vem fan bryr sig om han är tjenis med äckliga muslimska arabländer, vem fan bryr sig om den jävla hålan? Förutom ni äckliga globalister som ser muslimska världen och dess skräp folk som ett redskap att förstöra europa med. Du tillhör väl själv skräpet eller hur?
2016-11-05, 17:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FranzLisztBlevEj75
Jag tror att många spelare värderar Trumps chanser i FL och NV sämre än 538. Just risken att missa FL får ju stora konsekvenser. Bla pga detta som du får mer betalt på total seger än på PA just nu.

Så kan det absolut vara.

Jag tror inte heller att det finns så stort värde i Nates siffror. Skit in - skit ut, som alltid.

Det vore otroligt skönt med vinst i Michigan och Pennsylvania, så får dom valfuska bäst dom vill i Florida.
2016-11-05, 17:57
Medlem
Deliberatelys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ThePuppetMaster
Inte längst hela gränsen och det skiljer sig rejält från den mur Trump har tänkt sig.
Om han vill bygga en mur så har han all rätt i världen att göra det, men att tvinga ett annat land betala för det är rent vansinne. Det kommer knappast öka de diplomatiska relationerna mellan USA och Mexico och vad ska han göra när Mexico vägrar betala för muren. Bomba dem, göra en handelsblockad mot dem?

Världen kommer inte bli stabilare om Trump blir president och jag begriper inte varför folk har svårt att tro det.

Tolka inte det som att jag gillar Hillary, för det göt jag inte. Men hon känns som "the lesser of two evils"
Hillary vill fortsätta de förödande destabiliserande krigskampanjer som USA fört runtom i världen. Hillary är en rabiat krigshetsare mot Ryssland, vilket innebär hets för ett förödande tredje världskrig. Trump är emot de kaosskapande amerikanska krigen som förts runtom i världen. Trump vill ha sunda relationer med Ryssland. Så nej, Trump är den enda chansen för en stabilare och tryggare värld, Hillary är ett säkert kort för en mer destabiliserad värld. Är det verkligen så svårt att begripa?

Trump = mot destabiliserande krigskampanjer, för bra relationer med Ryssland
Hillary = för destabiliserande krigskampanjer, mot bra relationer med Ryssland

Kan du begripa att en som propagerar för destabiliserande krigsäventyr skapar en instabilare värld, än en som inte vill det?
Senast redigerad av Deliberately 2016-11-05 kl. 18:01.
2016-11-05, 18:00
Medlem
tcfmogs avatar
Här kan kan man jämföra de olika kandidaternas utrikespolitik. Utrikespolitiken är det presidenten har störst inflytande över.

http://www.cfr.org/campaign2016/
2016-11-05, 18:02
Medlem
ThePuppetMasters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Deliberately
Hillary vill fortsätta de förödande destabiliserande krigskampanjer som USA fört runtom i världen. Hillary är en rabiat krigshetsare mot Ryssland, vilket innebär hets för ett förödande tredje världskrig. Trump är emot de kaosskapande amerikanska krigen som förts runtom i världen. Trump vill ha sunda relationer med Ryssland. Så nej, Trump är den enda chansen för en stabilare och tryggare värld, Hillary är ett säkert kort för en mer destabiliserad värld.

Det där är konspiratorisk dynga. Jag kan garantera dig att tredje världskriget kommer inte bryta ut varesig Trump eller Clinton blir president.
2016-11-05, 18:03
Medlem
Citat:

HAhaha. Det är så jävla löjligt när såna som du låtsas missförstå Trumpo. Du fattar att han inte ska tvinga Mexiko och säga - Hörru ni betalar annars bombar jag sönder er!
Han låter mexiko betala på andra sätt genom skatter och handelsavtal, pucko.
Men det är väl bara svarta länder, latiamerikanska, arabiska och övrika asiatiska länder som får se till sitt eget folk. Så fort länder grundade av vita som agerar utifrån ett eget intresse så är det fel! hur fan ska usas svarta kunna slapa sig ett bättre liv om det fortsätter invandra latinos som är berädda att arbeta för hur låg lön som helst.
2016-11-05, 18:04
Moderator
sm910difs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pazuzu80
Vi kanske skriver förbi varandra och använder olika termer för samma saker. Jag blir hur som helst förvirrad eftersom domaren som a judge of law och juryn som a judge of fact är en så grundläggande dikotomi i alla amerikanska jurisdiktioner jag kan påminna mig.

Jag har skrivit fram och tillbaka ett tag nu och förstår nu att du med "nullifiering" antagligen avser ett engångs-beslut utan någon i sig prejudicerande verkan för kommande domstolar att tillämpa. Inte sant?

Ok.

1. Vad menar du med delstaternas domstolars jurisdiktion i förhållande till "federala ärenden"? Avser du alla typer av processer inom ramen för federal lagstiftning med stöd av Art. I tillsammans med den jurisdiktion som följer av Art III, §2 och delegerad jurisdiktion med stöd av samma Art III, §2? Eller följer det av state eller federal common law? Eller handlar det bara om brottmål? Den skrivna federala civilprocessrätten - i sig en act of congress alltså - påminner om rätten till juryrättegångar i federala tvistemål. Minns inte hur det är med förvaltningsmål etc.

2. När vi nu är i en county district court och domaren instruerar juryn i vad som oftast lär vara ett brottmål, gör hen det då på grundval av en tvingande delstatslag eller handlar det om nån konstig NH Supreme Court Opinion? Du säger att den här rätten skulle vara inbyggd i jurysystemet - vilket jurysystem avser du då? Om det stammar från federal common or statute law, varför är det bara NH som grävt fram den?

Jag associerar till Jim Crow-södern där jurys friade whities för lynchningar som i och för sig var tillförlitligen styrkta men som en grupp med peers tyckte var ok av vilken orsak som helst.

Vad menar du med dödsstraff för Clinton? Att någon från New Hampshire skulle mörda henne - i New Hampshire får jag anta - med ett underförstått löfte om "nullifiering" av det formella åtalet mot mördaren? Det låter inte lite ironiskt med tanke på vad man menar att Comey gjort.
Du överanalyser. Vi pratar givetvis jurynullifikation och inte en nullifiering från delstaternas sida av federal lag. Saken är inte svårare än följande, NH har lagstiftat om att på försvarets begäran inkludera en passage i sin - delstatsdomstolarnas - juryinstruktion vid brottmål m.m. om att juryn inte bara ska ta ställning till sakomständigheterna men också lagens tillämpande. Juryns begränsning till enbart det förra är vad man än tycker om det aldrig absolut såtillvida att vi aldrig kan veta och aldrig kan stoppa en jury från att meddela sitt utslag baserat vad de anser om lagen som sådan snarare än sakomständigheterna.

Att NH valt att synliggöra den möjligheten för juryn får ses som utslag av en anti-auktoritär, anti-etablissemangskultur i delstaten - vilket kan vara värt att lyfta fram när man diskuterar att de i publiken där ropat efter avrättning av Clinton. Inte för att spekulera i hur det juridiska efterspelet till ett mord på Clinton i NH skulle se ut, utan för att en sådan kultur gör att man kan förvänta sig den typen av publikrop allt annat lika i högre grad där än i t.ex. Kalifornien.

Edit: För att vara extra tydliga, vi pratar alltså inte vad som är direkt kriminaliserat under federal lag och ska höras i en federal domstol. Jag tror jag nöjer mig här ändå, poängen är inte hur NHs rättssystem är utformat i detalj - hur intressant man kan tycka att det är - utan att deras framhållande av jurynullifiering tyder på en kultur som kan i någon begränsad mån delförklara varför man just där skriker efter Clintons avrättning.
Senast redigerad av sm910dif 2016-11-05 kl. 18:22.
2016-11-05, 18:07
Medlem
Deliberatelys avatar
Citat:
Det där är konspiratorisk dynga. Jag kan garantera dig att tredje världskriget kommer inte bryta ut varesig Trump eller Clinton blir president.
Hillary hetsar extremt mycket mot Ryssland hela tiden. Hon är otroligt aggressiv och fientlig mot Ryssland. Hon beskyller Ryssland för i stort sett vadsomhelst utan minsta bevis, och pratar hela tiden om bestraffningar mot Ryssland. Är det svårt att begripa att detta leder till en instabilare och farligare värld?
2016-11-05, 18:09
Medlem
Daniel501s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Deliberately
Hillary hetsar extremt mycket mot Ryssland hela tiden. Hon är otroligt aggressiv och fientlig mot Ryssland. Hon beskyller Ryssland för i stort sett vadsomhelst utan minsta bevis, och pratar hela tiden om bestraffningar mot Ryssland. Är det svårt att begripa att detta leder till en instabilare och farligare värld?

https://www.rt.com/news/365423-russia-us-hacker-grid/

Det har redan börjat lite smått!
2016-11-05, 18:12
Medlem
ThePuppetMasters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av botolf
HAhaha. Det är så jävla löjligt när såna som du låtsas missförstå Trumpo. Du fattar att han inte ska tvinga Mexiko och säga - Hörru ni betalar annars bombar jag sönder er!
Han låter mexiko betala på andra sätt genom skatter och handelsavtal, pucko.
Men det är väl bara svarta länder, latiamerikanska, arabiska och övrika asiatiska länder som får se till sitt eget folk. Så fort länder grundade av vita som agerar utifrån ett eget intresse så är det fel! hur fan ska usas svarta kunna slapa sig ett bättre liv om det fortsätter invandra latinos som är berädda att arbeta för hur låg lön som helst.

Det här är ett dokument från Trumps officiella hemsida

https://assets.donaldjtrump.com/Pay_for_the_Wall.pdf

Jag vet att han inte kommer bomba Mexico om de vägrar betala för muren, vilket de kommer, men andra åtgärder kommer sättas i bruk. Inget av desa kommer öka de diplomatiska relationerna mellan USA och MExico.
2016-11-05, 18:14
Medlem
zergrushs avatar
https://twitter.com/PeterAlexander/status/794939448383459329
Citat:
NEW: Michigan is Trump campaign's latest priority for surpassing 270 electoral votes, per aide. Trump wins WH with FL NC IA OH GA & MI.
https://twitter.com/ElizLanders/status/794935851721572352
Citat:
NEW: @mike_pence scheduled to campaign in Minnesota on Monday, per aide- "The map is expanding." Trump headed there tomorrow, too.
Minnesota har varit blått sedan 1992. Det finns ingenting som tyder på att det ens kommer bli jämnt där.

Citat:
Ursprungligen postat av SvartChili
Skämtar du nu eller lever du i en liten platsbubbla någonstans? Vet du ingenting? Det är för fan inte påståenden det är fakta. Det är hans jävla politik. Vet du inte hur hans politik ser ut? Vet du inte att ecaudor stängde ner Assanges internet för risken att han skulle hjälpa Trump att vinna.
Är du imbecill?
Fakta och påvisade belägg är kryptonit för trumpnissarna, vettu.

Det spelar ingen roll att man redogör för hur verkligheten ser ut, detta är ändå bara en sammansvärjning från judarna/feminazisterna/illuminatin/lizard people.

Conservatism can never fail, it can only be failed.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in