Resultat: Vem skulle du rösta på i amerikanska valet?
Trump
67,56%
1179 röster
Clinton
15,70%
274 röster
Johnson
3,04%
53 röster
Stein
3,15%
55 röster
Annan
10,54%
184 röster
2016-10-16, 21:51
Medlem
Från svenskt vänsterhåll/PK-folk var det från början många som ansåg att antingen Bernie Sanders eller the Green Party var det absolut bästa valet. Speciellt i fråga om att slå uppåt mot storbanker, multinationella företag, mot det militärindustriella komplexet, clinton foundation och interventionismen i mellanöstern.

Men trots att Bernie Sanders i princip blev borttvingat av etablissemanget med väldigt fula metoder så har clintonpropagandan fortlöpt så effektivit efteråt att alla dessa röster i Sverige låtit sig bli totalt manipulerade av media att bli 110% clinton-fans.

Är ni medvetna om att det gröna partiets Jill Stein gått ut med att Hillary Clinton är det sämsta valet för fred i världen?

https://youtu.be/XZHBR7w1_o0
2016-10-16, 21:58
Medlem
C.B.G.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av clutchshooter
Jag skulle gissa att det är gratis för att få dit så mycket folk som möjligt och visa att man har ett stort stöd.
Men man skulle kunna ta en avgift som stöd för sin kampanj? Bara spekulerar.

Vet inte hur andra fungerar men om det går en gratisfilm på bio som jag vet är dålig, stannar jag hemma. Jag tycker att publiken verkar väldigt entusiastisk men bedöm själv:

https://www.youtube.com/watch?v=0rRphAnSpBs

Det är viktigt att ha i åtanke att Trumps kampanj har karaktären av en folkrörelse. Människor som ser det gamla USA monteras ned och som desperat klamrar sig fast vid den ende som talar för dem. Det behöver förstås inte betyda att opinionsmätningarna är falska. Bara att Trumps supportrar är mer engagerade än vad som är vanligt i de här sammanhangen.
2016-10-16, 22:18
Medlem
Ondahamsterns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av C.B.G.
Erik Bergin på SvD skriver att Trumps kampanj är nära en kollaps. Tyvärr är artikeln låst. Jag vet dock inte vad han syftar på. Så sent som för tre dagar sedan, talade Trump inför över 20 000 människor i Cincinnati. Han påstod själv under själva talet att det var tusentals människor utanför som inte kom in eftersom allt var slutsålt. Låter inte som en kollaps i mina öron iaf.

Länk: http://www.svd.se/donald-trumps-kampanj-nara-en-total-kollaps/om/kampen-om-vita-huset

Någon som har tillgång till artikeln?

Det är spekluerats på olika håll kring huruvida hans kampanj är nära en kollaps, han övergav kampanjandet i en stat för bara någon vecka sedan och det var i en stat där experter som trump supportrar ansåg att om han bara hade köpt tv reklam så hade han kunnat säkra denna stat (har för mig att det är Iowa men jag kan minnas fel) samt att han har i stort sett senaten emot sig vilket de seriösa i hans läger vet är en katastrof.

Men det ända som skulle få hans kampanj att krascha är om han ser till att göra den instabil och i dagsläget så ser åtminstone inte jag tecken på att den skulle bli så pass instabil att detta skulle komma till o ske
2016-10-16, 22:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ondahamstern
Det är spekluerats på olika håll kring huruvida hans kampanj är nära en kollaps, han övergav kampanjandet i en stat för bara någon vecka sedan och det var i en stat där experter som trump supportrar ansåg att om han bara hade köpt tv reklam så hade han kunnat säkra denna stat (har för mig att det är Iowa men jag kan minnas fel) samt att han har i stort sett senaten emot sig vilket de seriösa i hans läger vet är en katastrof.

Men det ända som skulle få hans kampanj att krascha är om han ser till att göra den instabil och i dagsläget så ser åtminstone inte jag tecken på att den skulle bli så pass instabil att detta skulle komma till o ske

Det var Virginia som han drog sig ur, något som förmodligen är ganska vettigt. Inte värt att spendera pengar på Virginia när stater som Florida, Pennsylvania, North Carolina och Ohio är de faktiskt kritiska staterna. En seger i Virginia hade med all sannolikhet inneburit att han redan vunnit valet och då hade den bara varit en fjäder i hatten.

Förövrigt, vad ser ni andra i tråden för vägar till seger för Trump? Min tanke är att han måste vinna allt Mitt Romney vann(självklart), efter det finns det två vägar som båda grundar sig i att han vinner Ohio och Florida. Den första är helt enkelt att han också plockar hem Pennsylvania och blir då president, den andra är att han går via Iowa-->Nevada-->Colorado och blir president. Vad säger ni? Alla nämnda stater är stater där han har potential att vinna eller redan leder!
Senast redigerad av kattenmatte 2016-10-16 kl. 22:26.
2016-10-16, 22:25
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Reflector
Från svenskt vänsterhåll/PK-folk var det från början många som ansåg att antingen Bernie Sanders eller the Green Party var det absolut bästa valet. Speciellt i fråga om att slå uppåt mot storbanker, multinationella företag, mot det militärindustriella komplexet, clinton foundation och interventionismen i mellanöstern.

Men trots att Bernie Sanders i princip blev borttvingat av etablissemanget med väldigt fula metoder så har clintonpropagandan fortlöpt så effektivit efteråt att alla dessa röster i Sverige låtit sig bli totalt manipulerade av media att bli 110% clinton-fans.

Är ni medvetna om att det gröna partiets Jill Stein gått ut med att Hillary Clinton är det sämsta valet för fred i världen?

Hon säger att Trump är bättre när det handlar om nukes. Rätt, fast tror inte att det ändrar någonting..de flesta har redan bestämt vem dom ska rösta på tror jag.
2016-10-16, 22:27
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Zloth
Snacka om att Trump lär ha en hel del ammunition inför nästa debatt.

Wikileaks fortsätter att leverera.

Imorgon du, håll utkik efter läckta videos på Hillary. :P Jag hoppas Trump är medveten om detta.
2016-10-16, 22:28
Medlem
korvbenkes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 89Spartan
Imorgon du, håll utkik efter läckta videos på Hillary. :P Jag hoppas Trump är medveten om detta.

Det lär han ju vara! om inte han så antagligen några i hans stab som kommer informera honom om det.
2016-10-16, 22:29
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av korvbenke
Det lär han ju vara! om inte han så antagligen några i hans stab som kommer informera honom om det.

Mm, det ska vara riktiga bomber som kommer läcka så går inte att missa. :P

https://twitter.com/JamesOKeefeIII/status/787727315367321600
2016-10-16, 22:31
Medlem
0rganets avatar
Citat:

Om du vill ha lite roligt en kväll så googla på Jill Stein så kommer du se att hon har ännu mer galnare (roliga) idéer än att säga att Donald är bra för trycka på knappen för kärnvapen.
2016-10-16, 22:39
Medlem
C.B.G.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ondahamstern

OK. Då är det i stort samma info som jag läst på amerikanska nyhetskällor. Tack!
2016-10-16, 23:29
Medlem
heiss avatar
Citat:
Från svenskt vänsterhåll/PK-folk var det från början många som ansåg att antingen Bernie Sanders eller the Green Party var det absolut bästa valet. ]
Vad säger du om den vänstern som i stor majoritet tänker som 0rganet, som är mainstream vänster (finns ingen alt).
Högern har kommit ett snäpp framåt i evolutionen, fått en feber och har inte död policy längre(wall-street och militärindustriella komplexet hand i hand med vänstern). Vad tycker du om det?
Citat:
Ursprungligen postat av 0rganet
Om du vill ha lite roligt en kväll så googla på Jill Stein så kommer du se att hon har ännu mer galnare (roliga) idéer än att säga att Donald är bra för trycka på knappen för kärnvapen.
Senast redigerad av heis 2016-10-16 kl. 23:32.
2016-10-16, 23:30
Medlem
Rovdjurskossans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av C.B.G.
Erik Bergin på SvD skriver att Trumps kampanj är nära en kollaps. Tyvärr är artikeln låst. Jag vet dock inte vad han syftar på. Så sent som för tre dagar sedan, talade Trump inför över 20 000 människor i Cincinnati. Han påstod själv under själva talet att det var tusentals människor utanför som inte kom in eftersom allt var slutsålt. Låter inte som en kollaps i mina öron iaf.

Länk: http://www.svd.se/donald-trumps-kampanj-nara-en-total-kollaps/om/kampen-om-vita-huset

Någon som har tillgång till artikeln?

Du blir inte klokare av att läsa om politik via MSM.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in