Resultat: Vem skulle du rösta på i amerikanska valet?
Trump
67,56%
1179 röster
Clinton
15,70%
274 röster
Johnson
3,04%
53 röster
Stein
3,15%
55 röster
Annan
10,54%
184 röster
2015-07-11, 23:37
Medlem
Ondahamsterns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av experten10
Är Trump svart nu? Detta börjar spåra ur...

Det är ingen som påstår att Trump är svart...eller jo det är det, du påstår det.

Så återigen, bevisa att det enbart är vita som kan vara rasister.

Citat:
Visa mig källan på att inga droger kommer från Mexiko. Måste ha missat den.

Det är du som har påstått att liberala påstår det, så det är du som skall lyfta fram bevis för det.

Citat:
Är du medveten om att det blev en så kallad "skandal" när Trump påpekade att droger kommer från Mexiko till usa. Du verkar ha missat det helt.

Nej, skandalen vart för att han påstod att det var i stort sett bara drogsmugglare, våldtäktsmän och yrkeskriminella som kom in från Mexiko, det är en stor skillnad mellan att dra alla över en kam och att säga att droger kommer in via ett land.

Citat:
Runka vidare till det faktum att lovlighetsåldern är 12 i Mexiko. Så då kan ju ingen mexikan vara våldtäktsman. Trump har fel!

Detta har absolut ingenting med diskussionen att göra förutom att agera som bevis för att du troligen inte är 18 år gammal.
Senast redigerad av Ondahamstern 2015-07-11 kl. 23:48.
2015-07-12, 02:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ondahamstern
Det är ingen som påstår att Trump är svart...eller jo det är det, du påstår det.

Så återigen, bevisa att det enbart är vita som kan vara rasister.

Det är du som har påstått att liberala påstår det, så det är du som skall lyfta fram bevis för det.

Nej, skandalen vart för att han påstod att det var i stort sett bara drogsmugglare, våldtäktsmän och yrkeskriminella som kom in från Mexiko, det är en stor skillnad mellan att dra alla över en kam och att säga att droger kommer in via ett land.

Detta har absolut ingenting med diskussionen att göra förutom att agera som bevis för att du troligen inte är 18 år gammal.

Han drar alla drogsmugglare över en kam. Det låtsas många tycka är hemskt. Jag tror inte på det. Som Trump sade i sitt tal. "Many, but not all, are dishonest people."

Poängen är att droger, mördare och våldtäktsmän kommer illegalt över gränsen. Många vill att detta ska fortsätta av ren illvilja.

Sen påstår man sig bli kränkt över att någon motsätter sig det. Hittar på att han sagt att alla är det.

Vad man dessutom vet är att den linje visavi dessa mördare och knarklangare som du företräder inte är populär. Därav vill man inte att det ska finnas något alternativ till den.

Skulle vilja se dig säga till en familj vars barn mördats av en illegal mexikan att... det här var jättebra för det kom en städerska också som jag betalar svart.

Nej just det.... nej nej.... så mycket enklare att låtsas vara kränkt.

Att anklaga en illegal mexikan för våldtäkt ska du låtsas vara en skandal. Kom igen nu. Visst är de kränkta? 12 - åringen ville ju.
Senast redigerad av experten10 2015-07-12 kl. 02:48.
2015-07-12, 10:50
Medlem
pedrinos avatar
Citat:
Då behöver han vara tydligare om det då det är många Latinos som anser att han pratar om alla Latinos som våldtäktsmän, knarkare och yrkeskriminella.

Från hans tal i Arizona igår:

https://youtu.be/ls3m7NUOqxs?t=6m24s
2015-07-12, 11:40
Medlem
Ondahamsterns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pedrino
Från hans tal i Arizona igår:

https://youtu.be/ls3m7NUOqxs?t=6m24s

Detta har rapporterats, jag har även tagit upp det tidigare, men hans ursprungliga tal löd att det var drogsmugglare, yrkeskriminella och annat drägg som kom från Mexiko men att det även kom några bra därifrån.

Citat:
“I am proud to say that I know many hard-working Mexicans – many of them are working for and with me … and, just like our country, my organization is better for it,” he said. “I have great respect for Mexico and I love their people and their people’s great spirit. The problem is, however, that their leaders are far smarter, more cunning, and better negotiators than ours.”

http://www.theguardian.com/us-news/2015/jul/06/donald-trump-mexican-immigrants-tremendous-infectious-disease

[Tillagt]

Med andra ord så kommer han med samma typ av "lögner" som behövs för att han inte ska bli utpekad som en total idiot och därmed kunna hålla sin rygg relativt fri, vilket faktiskt skall ses som något positivt då det betyder att han inte är helt borta, däremot så behöver han fortfarande öva på sin diplomati och förmåga att kunna ställa upp på intervjuer utan att börja förolämpa reportrar och lägga ut deras privata telefonnummer enbart för att de ber om en intervju.

[Tillagt 2]

Däremot så gillar jag inte att han vill starta krig med Irak (igen) då det inte är Irak som är problemet i mellanöstern utan det är att ISIS kunde få så mycket makt tack vare att USA aldrig hjälpte till och bygga upp landet igen efter Irak kriget vilket har lett till instabilitet och ett hat mot USA.

Citat:
“I’d then get Exxon, I’d then get these great oil companies to go in, they will rebuild them…”

http://www.ifyouonlynews.com/politics/donald-trump-promises-to-bomb-the-hell-out-of-iraq-if-elected-president/

Det stora problemet är dock att det inte är i Irak som ISIS pumpar upp den olja som de säljer utan detta sker i Syrien och skadan är redan skedd, om USA går in i Irak återigen så vet vi inte hur pass allvarligt detta kan skada USA plus västvärlden både långsiktigt och kortsiktigt speciellt med tanke på att mellanöstern alltid brukar ha förmågan att klumpa ihop USAs agerande med hela västvärlden.
Senast redigerad av Ondahamstern 2015-07-12 kl. 11:57.
2015-07-12, 12:41
Medlem
Det är förståeligt att en hel del svenskar stöder Trump i presidentvalskampanjen i USA. Samma svenskar är förmodligen djupt insyltade i pyramidspelssvängen och bli-rik-snabbt.rörelsen. I dessa sammanhang har Donald Trump av någon outgrundlig anledning nämligen blivit Gudalik idol.

Det är faktiskt ganska kul att läsa inläggen om Trump från idoler här i tråden och samtidigt fundera på i vilka ekonomiska scams dessa personer är insyltade. Trumpbeundran är en solklar inkompetensfaktor i ekonomivärlden.
2015-07-12, 12:49
Medlem
Citat:
Detta har rapporterats, jag har även tagit upp det tidigare, men hans ursprungliga tal löd att det var drogsmugglare, yrkeskriminella och annat drägg som kom från Mexiko men att det även kom några bra därifrån.

http://www.theguardian.com/us-news/2015/jul/06/donald-trump-mexican-immigrants-tremendous-infectious-disease

[Tillagt]

Med andra ord så kommer han med samma typ av "lögner" som behövs för att han inte ska bli utpekad som en total idiot och därmed kunna hålla sin rygg relativt fri, vilket faktiskt skall ses som något positivt då det betyder att han inte är helt borta, däremot så behöver han fortfarande öva på sin diplomati och förmåga att kunna ställa upp på intervjuer utan att börja förolämpa reportrar och lägga ut deras privata telefonnummer enbart för att de ber om en intervju.

[Tillagt 2]

Däremot så gillar jag inte att han vill starta krig med Irak (igen) då det inte är Irak som är problemet i mellanöstern utan det är att ISIS kunde få så mycket makt tack vare att USA aldrig hjälpte till och bygga upp landet igen efter Irak kriget vilket har lett till instabilitet och ett hat mot USA.

http://www.ifyouonlynews.com/politics/donald-trump-promises-to-bomb-the-hell-out-of-iraq-if-elected-president/

Det stora problemet är dock att det inte är i Irak som ISIS pumpar upp den olja som de säljer utan detta sker i Syrien och skadan är redan skedd, om USA går in i Irak återigen så vet vi inte hur pass allvarligt detta kan skada USA plus västvärlden både långsiktigt och kortsiktigt speciellt med tanke på att mellanöstern alltid brukar ha förmågan att klumpa ihop USAs agerande med hela västvärlden.

Krig med Irak igen? Är det samma Irak som springer och gömmer sig för IS?

Wow... tuff nöt att knäcka.

Vi ska komma ihåg vad Bushs Irak-krig handlade om: "hearts and minds". Skippa sånt nonsens och då får man inga problem alls.

Irak mår bäst som koloni. Britter eller amerikaner spelar ingen roll. Det kan dessutom sätta agendan. Syrien mår också bäst som koloni liksom Libyen.
2015-07-12, 12:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Petronius
Det är förståeligt att en hel del svenskar stöder Trump i presidentvalskampanjen i USA. Samma svenskar är förmodligen djupt insyltade i pyramidspelssvängen och bli-rik-snabbt.rörelsen. I dessa sammanhang har Donald Trump av någon outgrundlig anledning nämligen blivit Gudalik idol.

Det är faktiskt ganska kul att läsa inläggen om Trump från idoler här i tråden och samtidigt fundera på i vilka ekonomiska scams dessa personer är insyltade. Trumpbeundran är en solklar inkompetensfaktor i ekonomivärlden.

Du talar av egen erfarenhet förstår jag. Det var inte The Donalds fel att det gick dåligt för dig.
2015-07-12, 12:54
Medlem
Citat:
Du talar av egen erfarenhet förstår jag. Det var inte The Donalds fel att det gick dåligt för dig.

Jag har aldrig ägnat mig åt annat än sunda investeringar i aktier och fastigheter. Däremot har jag studerat den scam-rörelse du alldeles uppenbart är en del av från sidan av. Du visade just prov på standardmotargument 1A inom MLM- och scamrörelsen: gå till personligt motangrepp och anklaga motdebattören för att vara bitter, misslyckad och negativ.
2015-07-12, 12:57
Medlem
Vindpinads avatar
Jag gillar inte denne Trump. Jag har följt några tal och intervjuer med honom på sistone och hans kunskaper om omvärlden är skrämmande låg på vissa områden. Men han har en del positiva sidor också. Han verkar vara en man med pondus och kraft. När Trump talar håller andra käften.

Trump ser sig själv som en aggressiv förhandlare som aldrig förlorar ett lukrativt kontrakt. Han lovar att deala till sig stora förmåner för USA för att få igång ekonomin igen. Han tycker att andra länder har på bekostnad av den rådande okunskapen under Obamas ledning lurat USA på mångmiljardbelopp. Detta ska Trump ändra på. Han nämner ofta Mexiko, Japan och Kina som exempel på länder han vill ha ekonomiska omförhandlingar med. Trump vill styra landet som han styr sitt eget företag. Trump är en tvättäkta businessman som inte tar några fångar. Detta går hem hos många amerikaner.

En bra sak dock är att han vill ta $100 000 betalt av Mexiko för varje illegal som skickas över gränsen. Trump vet att Mexiko skickar alla migranter som de själva borde ta hand om till USA istället, för att slippa ta kostnaderna. Mexiko tar inget "solidariskt" ansvar själva. Det är inte bara mexikaner som väller över den södra gränsen till USA. Nästan alla illegala migranter från hela världen kommer denna väg. Om Trump skulle få igenom detta skulle massinvandringen över Mexikos gräns upphöra omgående - Och det här gillar amerikanerna mest av allt.

Dessutom hatar han Iran och älskar Israel. Men det gör iofs de flesta amerikanska politiker. Om en amerikansk politiker ska ha en chans att bli vald som president måste denne dyrka Israel, annars är det totalkört.
2015-07-12, 13:04
Medlem
Sunrise01s avatar
Har han somnat i solarium? Gubben ser ut som en apelsin.
2015-07-12, 13:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Petronius
Jag har aldrig ägnat mig åt annat än sunda investeringar i aktier och fastigheter. Däremot har jag studerat den scam-rörelse du alldeles uppenbart är en del av från sidan av. Du visade just prov på standardmotargument 1A inom MLM- och scamrörelsen: gå till personligt motangrepp och anklaga motdebattören för att vara bitter, misslyckad och negativ.

Sidan av. Just det. Mlm? Bara du vet vad det är.

Det är lustigt med desperationen man ser i den här tråden. Trump är pank! Iraks mäktiga armé!
2015-07-12, 13:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sunrise01
Har han somnat i solarium? Gubben ser ut som en apelsin.

Nämn inte hans comb over-frisyr. Anhängarna blir rasande då. Gubben är naturligtvis inte alls flintis.

Minns ni förresten den där Lyxfällandeltagaren från TV3? Hon som senare knivhögg sin partner. Hennes stora idol var Donald Trump och hon ägnade en del tid i programmet Lyxfällan åt att beskriva hur Donald Trump var hennes personliga ekonomiska rådgivare. Det är den typen av personligheter Trump attraherar.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in