Resultat: Vem skulle du rösta på i amerikanska valet?
Trump
67,56%
1179 röster
Clinton
15,70%
274 röster
Johnson
3,04%
53 röster
Stein
3,15%
55 röster
Annan
10,54%
184 röster
2016-08-21, 09:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mammacino
Landsförrädare Trump förråder tom sina egna väljare i deras viktigaste(för dom)fråga.
detta bevisar väl att Trump är fullständigt samvetslös!
Tror du ärligt inte att han tappar vita väljare om han lanserar detta?Gör han inte det så har han historiens dummaste väljare!

Sansa dig lite, artikeln från mötet kommer inte från Trumps stab utan tydligen från några av de Latinos som medverkade, så sanningshalten är inte bekräftad.

Det finns alltid olika tolkningar som kommer efter ett möte av denna karraktär, finns säkert vissa delar som Trump kan bekräfta andra delar kommer att visa sig vara osanna eller råda tolkningstvist i. Om protokoll fördes blir det aldrig offentligt.

Den del jag lyfte in i mitt svar till dig tror jag Trump kan ha sagt, meningen tolkar jag som att det finns utrymme för att se över hur detta med processen att utvisa illegala invandrar skall ske, kanske finns fall där dom via sitt konsulat kan få handlingar som gör att vissa kan söka dispans för gästarbete, eller liknande. Trump har sagt att alla 11 miljoner illegala skall deporteras, men de som arbetat o skött sig skall få möjlighet att söka nya tillstånd innan dom eventuellt kan komma in igen - finns möjlighetr att hitta andra legala sätt så kan man väl se över möjligheterna, det tror jag även den största majoriteten av hans väljarstöd inte ser nåt fel i.

Det handlar om logistik och processer kring denna fråga, hoppas dom diskuterar vidare!
2016-08-21, 10:06
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av CalleDussin
Sansa dig lite, artikeln från mötet kommer inte från Trumps stab utan tydligen från några av de Latinos som medverkade, så sanningshalten är inte bekräftad.

Det finns alltid olika tolkningar som kommer efter ett möte av denna karraktär, finns säkert vissa delar som Trump kan bekräfta andra delar kommer att visa sig vara osanna eller råda tolkningstvist i. Om protokoll fördes blir det aldrig offentligt.

Den del jag lyfte in i mitt svar till dig tror jag Trump kan ha sagt, meningen tolkar jag som att det finns utrymme för att se över hur detta med processen att utvisa illegala invandrar skall ske, kanske finns fall där dom via sitt konsulat kan få handlingar som gör att vissa kan söka dispans för gästarbete, eller liknande. Trump har sagt att alla 11 miljoner illegala skall deporteras, men de som arbetat o skött sig skall få möjlighet att söka nya tillstånd innan dom eventuellt kan komma in igen - finns möjlighetr att hitta andra legala sätt så kan man väl se över möjligheterna, det tror jag även den största majoriteten av hans väljarstöd inte ser nåt fel i.

Det handlar om logistik och processer kring denna fråga, hoppas dom diskuterar vidare!
Detta är en kovändning.Det lät hårdare för ett par dagar sedan.
Du kan bara inte säga att detta är taktik.Det är desperation.
Jag undrar om inte Trump fattar att det är kört och försöker skydda sitt varumärke efter förlusten.Han vill inte bli ihågkommen som den största förlorare och populist Amerika har skådat!
Jag blir aldrig riktigt klok på dumskallen Trump men jag tror jag har lite rätt iaf.
2016-08-21, 10:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mammacino
Detta är en kovändning.Det lät hårdare för ett par dagar sedan.
Du kan bara inte säga att detta är taktik.Det är desperation.
Jag undrar om inte Trump fattar att det är kört och försöker skydda sitt varumärke efter förlusten.Han vill inte bli ihågkommen som den största förlorare och populist Amerika har skådat!
Jag blir aldrig riktigt klok på dumskallen Trump men jag tror jag har lite rätt iaf.

Du måste försöka förstå dig på politik, det finns en odefinierad skala säg från vitt till svart, därimellan finns utrymme för tolkningar. Tycker att du i dina inlägg ser det pure svarta hela tiden.

Ett exempel, ponera att Trump verkligen sa nåt i stil med som stod i artikeln, vad betyder det?

Det kan betyda (obs, jag säger inte att det betyder) att han kommer att försöka utvisa 99% av de illegala rakt av, han lämnar 1 % möjligheten att via sitt konsulat inkomma med begärda handlingar för visering o arbetstillstånd. Möjlig orsak att kvalificera sig för till denna gräddfil kanske är intygande av myndighetsperson att personen i fråga uppfyller vissa krav på livsstils, samhällsinsatser och längd på uppehälle.

Ser hans kampanj utvecklas ju närmare debatterna o valet vi kommer, han visar dynamik, förmåga att anpassa sig och sätta in kraft där det behövs! Vad gör Hillary?
Senast redigerad av CalleDussin 2016-08-21 kl. 10:33.
2016-08-21, 10:40
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av CalleDussin
Du måste försöka förstå dig på politik, det finns en odefinierad skala säg från vitt till svart, därimellan finns utrymme för tolkningar. Tycker att du i dina inlägg ser det pure svarta hela tiden.

Ett exempel, ponera att Trump vekligen sa nåt i stil med som stod i artikeln, vad betyder det?

Det kan betyda (obs, jag säger inte att det betyder) att han kommer att försöka utvisa 99% av de illegala rakt av, han lämnar 1 % möjligheten att via sitt konsulat inkomma med begärda handlingar för visering o arbetstillstånd. Möjlig orsak att kvalificera sig för till denna gräddfil kanske är intygande av myndighetsperson att personen i fråga uppfyller vissa krav på livsstils, samhällsinsatser och längd på uppehälle.

Ser hans kampanj utvecklas ju närmare debatterna o valet vi kommer, han visar dynamik, förmåga att anpassa sig och sätta in kraft där det behövs! Vad gör Hillary?
Ibland är botten bara nådd.Hoppas iofs att Trump förnedrar sig ännu mer!
Trump är en urusel politiker och får inte bli president!!Han är farlig bara på hur han beter sig!
Jag kunde uppskatta Trump innan han gav sig in i politiken,en skruvad figur helt enkelt!
Trump är hatad.Vinner inte republikanerna detta så är det slutet för partiet.Tacka Trump själv för det.
2016-08-21, 11:08
Medlem
USC Dornsife/LA Times:

Trump 45%

Clinton 43%

Trump drar ut på ledningen.

Trump får fan åka ut till något barncancer sjukhus och mata barnen med en guldsked från sina egna händer. Det här verkar fungera.
2016-08-21, 11:20
Medlem
E.Merckxs avatar
Citat:
seeeg321 skrev

USC Dornsife/LA Times:

Trump 45%

Clinton 43%

Trump drar ut på ledningen.

Trump får fan åka ut till något barncancer sjukhus och mata barnen med en guldsked från sina egna händer. Det här verkar fungera.

Länk: http://cesrusc.org/election/

People's Pundit Daily Tracking Poll hade Häxan +5.9% 8/7.

8/19

Clinton 42.1%
Trump 41.5%
Johnson 7.9%
Stein 3.3%

https://www.peoplespunditdaily.com/latest-polls/election-2016/us-presidential-election-daily-tracking-poll/
2016-08-21, 11:23
Medlem
Hallonet11s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av baggebo1
Univision rapporterar att Trump kommer lägga om hela invandringspolitiken. Det är nog bäst för Trump om detta inte stämmer:

http://www.univision.com/univision-news/politics/trump-now-says-he-plans-to-legalize-some-undocumented-immigrants

Jag skrattar ihjäl mig!! Stämmer detta verkligen?!? Trump har lyckats få ihop sitt väljarstöd främst på grund av 2 saker nämligen hans ståndpunkt vad gäller muren och invandringspolitiken. För några dagar sedan backade han om muren, den var inte hundraprocentig längre, och nu en TOTALVÄNDNING vad gäller invandringen. Det är meningen att han ska försöka attrahera fler väljare om han vill bli POTUS. Inte totalt förolämpa sina befintliga hängivna kärnväljare.

Det är det jag påtalat hela tiden, ingen kan lita på honom. Ingen. Mannen är sinnessjuk. Känner jag er rätt i tråden så kommer ni naturligtvis stödja även detta. Det ska bli en synnerligen intressant läsning. Hur ni går från högerextremister till liberala, enbart för att Trump ska skyddas till varje pris.
2016-08-21, 11:28
Medlem
E.Merckxs avatar
Hispanic historien kom från BuzzFeed.

Trumps kampanj kallar den "clickbait journalism" och avfärdar den:

"In a statement, Steven Cheung with the Trump campaign dismissed the BuzzFeed News account of the meeting as “clickbait journalism” and disputed attendees’ claim that he opened the door to legalization behind closed doors.

“Mr. Trump said nothing today that he hasn’t said many times before, including in his convention speech—enforce the laws, uphold the Constitution, be fair and humane while putting American workers first,” Cheung wrote. “Today’s conversation was productive and enlightening, and Mr. Trump looks forward to speaking with these leaders again soon and often.”"

https://www.buzzfeed.com/adriancarrasquillo/in-major-reversal-trump-indicates-to-hispanic-leaders-openne?utm_term=.yvyVmd5B8#.mm1dwLlN5
2016-08-21, 11:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hallonet11
Jag skrattar ihjäl mig!! Stämmer detta verkligen?!? Trump har lyckats få ihop sitt väljarstöd främst på grund av 2 saker nämligen hans ståndpunkt vad gäller muren och invandringspolitiken. För några dagar sedan backade han om muren, den var inte hundraprocentig längre, och nu en TOTALVÄNDNING vad gäller invandringen. Det är meningen att han ska försöka attrahera fler väljare om han vill bli POTUS. Inte totalt förolämpa sina befintliga hängivna kärnväljare.

Det är det jag påtalat hela tiden, ingen kan lita på honom. Ingen. Mannen är sinnessjuk. Känner jag er rätt i tråden så kommer ni naturligtvis stödja även detta. Det ska bli en synnerligen intressant läsning. Hur ni går från högerextremister till liberala, enbart för att Trump ska skyddas till varje pris.

Fast de 11 miljonerna är inte ett så stort problem här de kan få vara kvar i Los Angeles och plocka frukt.

Tar han bort muren då har vi ett problem här , då spelar Trump väldigt farligt här inte bara ho sina väljare men folk som gillar honom här också på flashback .
2016-08-21, 11:43
Bannlyst
Nu expanderar Trump ledningen, handskarna av nu. Hillary verkar vara M.I.A, sover väl. Hon har knappt några rallyn bokade inför nästa månad pga Hälsan. http://graphics.latimes.com/usc-presidential-poll-dashboard/

(Det är ju snällt av libsen att ge honom 2 pt ledning, då måste den verkliga ledningen vara massiv)
Senast redigerad av 89Spartan 2016-08-21 kl. 11:46.
2016-08-21, 12:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 89Spartan
Nu expanderar Trump ledningen, handskarna av nu. Hillary verkar vara M.I.A, sover väl. Hon har knappt några rallyn bokade inför nästa månad pga Hälsan. http://graphics.latimes.com/usc-presidential-poll-dashboard/

(Det är ju snällt av libsen att ge honom 2 pt ledning, då måste den verkliga ledningen vara massiv)

obs "by race", kurvan går rakt upp senaste dagarna, från ca 2% till 12,8% för black......... att ge järnet med riktat budskap hjälper tydligen ( ja, jag vet detta är bara en OP i mängden)
2016-08-21, 12:11
Medlem
Det är rätt dramatiskt detta. Är Trump oberäknelig och plötslig eller är det vad han spelar?

Jag kan tänka mig att han spelat en hel del genom åren och vet vad han får för reaktioner när han ser ut på ett visst sätt, gör vissa gester och har vissa tonfall och använder det nu. Så klart. Det gör de väl alla men jag tror att Trump är de som i sitt liv har använt sig mer av detta än de flesta!

Men det är ju därför man kan känna sig tveksam för man har ingen aning om vad han ska göra och framför allt inte hur.

Och det kan nog vara så att han vinner. Vad som sen händer ???? Hoppas att det inte uppstår ett rent helvete bara!

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in