Resultat: Vem skulle du rösta på i amerikanska valet?
Trump
67,56%
1179 röster
Clinton
15,70%
274 röster
Johnson
3,04%
53 röster
Stein
3,15%
55 röster
Annan
10,54%
184 röster
2016-08-21, 00:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mammacino
Har Trump nämnt något om sin utrikespolitik?Tänker främst på Ryssland och Putin och om han har ändrat sig!
Varför skulle han ändra sig i frågan? I 500+ tal, rallys mm har han sagt att att: "Skulle det inte vara bra om vi kom sams med Ryssland? Om vi kom sams och slog ut ISIS?"
2016-08-21, 00:37
Medlem
0rganets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av seeeg321
Snälla människa han är demokrat.:

Som vi såg så var människorna glada över att Trump kom vissa grät till och med.

Trump gav ut grejer värda 75.000 dollar och alla var nöjda. Ganska säker på att Trump har mer makt än en Guvernör för tillfället.
Mer makt! Så om handlingkraften från delstaten inte är bra så kan vi ställa Donald som ansvarig! Du är ju helt utanför detta.
Angående de 75000$ så vet ingen om detta: #WhatIsHeHiding
2016-08-21, 00:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fitz-hume
http://www.abc.net.au/news/2016-08-21/donald-trumps-companies-owe-650-million-reports/7769774

Companies belonging to Donald Trump have at least $US650 million in debt, more than twice the amount shown in public filings made by his presidential campaign, the New York Times reports. In addition to the $US650 million ($852 million) liabilities, "a substantial portion of his wealth is tied up in three passive partnerships that owe an additional $US2 billion to a string of lenders", the newspaper said about debt that could significantly affect Mr Trump's wealth.

Och Trumps verkliga agenda. Han vill sätta dit långivarna och därmed göra sig skuldfri:
As president, the Times said, Mr Trump would be able to make decisions that would have a major influence on his business empire and net worth.

Trump är en pajas, men också en affärsman.

Det är löjligt billigt att låna pengar nuförtiden. Han har lånat och investerat. Jag utgår från att intäkterna från investeringarna vida överstiger räntan på det han lånat till alla sina bolag.

Hillary Clinton verkar å andra sidan vara en skön mix av en psykopat, orm och en som vill plocka fram kärnvapnen för att bomba alla andra länder hon ogillar.

Om jag inte missförstått Trump vill han låna pengar och investera i infrastruktur i USA. 'Make America great again.'

För en hel del husägare i avfolkningsbygder är det billigare att riva sitt hus och flytta, om de nu inte redan har gjort det, än att betala fastighetsskatt. Asfalt rivs bort från vägar för att 'dirt roads' är billigare än att lägga ny asfalt. Listan kan göras lång på hur saker och ting förstörs bara för att det är billigare att göra det ur skattesynpunkt.
2016-08-21, 00:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 0rganet
Mer makt! Så om handlingkraften från delstaten inte är bra så kan vi ställa Donald som ansvarig! Du är ju helt utanför detta.
Angående de 75000$ så vet ingen om detta: #WhatIsHeHiding
Alla som nångång varit och handlat leksaker vet hur dyr en leksakslastbil är, lr en barbie docka.
Att värdet på det utdelade är 75,000USD betvivlar jag inte ett dugg.
2016-08-21, 01:03
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Jagarbara
Alla som nångång varit och handlat leksaker vet hur dyr en leksakslastbil är, lr en barbie docka.
Trump var ju värd 5 miljarder så om det stämmer är det snålt.
Han borde ju sett till att bli bäst genom att ge mest.Han brukar ju skryta om det sopan Trump!
2016-08-21, 01:09
Medlem
0rganets avatar
Citat:
Jo! Men kommer det från Donald, kommer det ens överhuvudtaget utdelas mer en en enstaka?
Alla presidentkandidater och vice presidentkandidater har lämnat ut sin deklaration till allmänheten i modern tid utom Donald!
Donald har dokumenterat tidigare lovat donationer men inte gjort detta förrän efter förfrågningar från msn lämnat detta och då under protest.
#WhatIsHeHiding
2016-08-21, 01:17
Medlem
Ondahamsterns avatar
Citat:
Trump har en skuld på 500 MILJ Dollar!

Vad han har i skuld spelar ingen roll i detta fall dock.

Citat:
Ja mindre donationer tar Trump emot. Snitt var 60 dollar ungefär sist jag hörde.

Jo men det visar på att det inte är en helt självförsörjd kampanj, men i slutändan så stör jag mig endast på att man tydligen inte kan avbryta donationerna och hoppas att de har fixat så de som donerar faktiskt kan få ångra sig.
2016-08-21, 01:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ondahamstern
Vad han har i skuld spelar ingen roll i detta fall dock.

Jo men det visar på att det inte är en helt självförsörjd kampanj, men i slutändan så stör jag mig endast på att man tydligen inte kan avbryta donationerna och hoppas att de har fixat så de som donerar faktiskt kan få ångra sig.
Den som donerat 60 usd har ju som svårt att ställa särkrav..

Den som donerar miljonbelopp vill nog i högre omfattning ha genomslag för just sitt intresse...
2016-08-21, 01:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 0rganet
Jo! Men kommer det från Donald, kommer det ens överhuvudtaget utdelas mer en en enstaka?
Alla presidentkandidater och vice presidentkandidater har lämnat ut sin deklaration till allmänheten i modern tid utom Donald!
Donald har dokumenterat tidigare lovat donationer men inte gjort detta förrän efter förfrågningar från msn lämnat detta och då under protest.
#WhatIsHeHiding

Du tror att man lasta tillbaka sakerna på lastbilen/arna och retunerade till inköpsstället eller vad menar du egentligen????
2016-08-21, 02:12
Medlem
Ondahamsterns avatar
Citat:
Den som donerat 60 usd har ju som svårt att ställa särkrav..

Den som donerar miljonbelopp vill nog i högre omfattning ha genomslag för just sitt intresse...

Och det ursäktar att en som donerar pengar inte kan avbryta det utan tvingas att fortsätta och donera pengar varje månad även om den inte har råd att göra det en viss månad?
2016-08-21, 02:20
Medlem
Citat:
Trump har en skuld på 500 MILJ Dollar!

Och tillgångar på 5.000 MILJ Dollar!

Varför utelämnar du det?
2016-08-21, 02:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hallonet11
Till alla er som hyllade Trumps fantastiskt godhjärtade insats i Louisiana. Guvernörens i Louisiana hade uttryckligen bett att Trump INTE skulle komma dit med ett kamera team, utan bidra på andra sätt. För att han inte bla skulle röstfiska på katastrofen eller störa i räddningsarbetet. Vad gör han sätter sig på ett plan med ett kamerateam. Mannen är så patetisk att jag saknar ord.

"Governor Edwards has also publicly requested that President Obama stay away as well, saying “It is a major ordeal. I’d ask him to wait if he would for another couple weeks. Unlike Trump, Obama has agreed to stay away until first responders get a better handle on the situation. The president is mindful of the impact that his travel has on first responders and wants to ensure that his presence does not interfere with ongoing recovery efforts.”

http://usuncut.com/news/trump-disobeys-louisiana-governor-bravely-deliver-play-doh-flood-victims-video/

Governor Edwards är Demokrat och Obama lojal.

Hade Obama dykt upp och inte Trump hade han sagt tvärtom.
Bra spelat av Guvernören och Obama, synd bara att dem utnyttjar katastrofen.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in