Resultat: Vem skulle du rösta på i amerikanska valet?
Trump
67,56%
1179 röster
Clinton
15,70%
274 röster
Johnson
3,04%
53 röster
Stein
3,15%
55 röster
Annan
10,54%
184 röster
2016-07-30, 15:24
Medlem
SmokeyNegronis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av baggebo1
Nja, det är lite av en efterhandskonstruktion och skönmålning av dig själv. Två invändningar:

1. Du brydde dig aldrig lika mycket om rådgivarna. Du delar betydligt fler åsikter med dessa än vad jag gör. När vi diskuterade AIPAC-talet, eller andra rådgivarskrivna tal, så var dina kommentarer inte "Trump har koll på det här trots allt" utan "jag gillar vad jag ser, muh Israel".

2. Jag vill minnas att du var 100% mot Pence, helt säker på att Trump aldrig skulle välja honom och att du trodde att det bara var nån sorts skämt eller trolleri när hans namn kom upp. Sen valde han Pence, du tystnade ett tag och kom sedan tillbaka som om inget hade hänt och försvarade valet.

Japp, beträffande Pence så spelade Trumpen bort t.o.m. mig. Detta kommer dock inte att påverka Trump-politiken. Linjen ligger kvar precis som jag beskrivit den från början. Du är dock extremt volatil, och kommer att fortsätta vara så. Ungefär i takt med menscykler så kommer du att fortsätta att flip-floppa om Trump. Du kommer aldrig att kunna bestämma dig för om du gillar Trump. Du kommer att flippa hit och dit, som en vindflöjel, varannan vecka över någon liten detalj, som nu. Nästa gång kommer Trump att hålla ett tal då han gullar med judarna och Israel igen (och hoppar på Iran), och då kommer du att spy galla på honom (igen).

Vad gäller det du skriver i övrigt, så är allting färgat av din skruvade extremism, med sin sjukliga fixering vid judeblod. Så precis allt du skriver blir förvridet pga detta, och har ingenting med verkligheten att göra. Här är vad jag faktiskt skrev om AIPAC-talet: (FB) AIPAC-konferens 21/3-2016
2016-07-30, 15:34
Medlem
SmokeyNegronis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pazuzu80
Ronald Reagan on immigration policy:

http://www.thenewcivilrightsmovement.com/davidbadash/reagan_rather_than_making_mexico_put_up_a_fence_we _should_open_the_borders_both_ways_video

Detta är mannen som Donald Trump tycker sig likna.

Nope. Trump började sin politiska karriär 1987 genom att beskriva Reagan som en mespropp som skötte USA's utrikespolitik utan backbone:

http://www.politico.com/magazine/story/2015/10/donald-trump-ronald-reagan-213288
https://www.buzzfeed.com/ilanbenmeir/that-time-trump-spent-nearly-100000-on-an-ad-criticizing-us?utm_term=.ugy9B0X8Xw#.ljOvx7L4Lk
2016-07-30, 15:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lucas49
Är ju ganska jämt i dagsläget så får Trump fortsätta blamera sig och visa upp sin politiska okunskap och inkompetens så är nog demokraterna seger i hamn. Ett sånt rötägg till karl går ju inte att anförtro USA:s framtid så att han är med i spelet ännu är minst sagt förvånande, så dåligt går ju inte USA att typer som Trump skall kunna armbåga sig fram i politiken kan man tycka.
Kan man rösta på Trump i ren desperation över den stagnation man upplever USA befinner sig i? Ja, troligen, det har skett förr i historien med förödande resultat. Är Trump republikan?,knappast. Är han demokrat?, nej. Så vad är han egentligen? Troligen enda väljaren i Trumps eget påhittade parti.

Ja du kan ju alltid hoppas grinolle. Verkligheten är dock tvärtom, ju längre Trumps kampanj pågår desto bättre går det för honom. Jämför hans opinionssiffror när han började och titta hur de ser ut nu.
2016-07-30, 15:35
Medlem
Pazuzu80s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av seeeg321
SurveyUSA som är en A rated pollster hade Trump +10% med 2000 väljare i Missouri en dag innan den du visar.

Så det verkar ha blivit något misstag.

Håller med, men om det inte beror på ett metodfel utan är en normal slumpmässig outlier så sätter det ändå gränser som är intressanta.
2016-07-30, 15:48
Medlem
fitz-humes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheStriptease
Ja du kan ju alltid hoppas grinolle. Verkligheten är dock tvärtom, ju längre Trumps kampanj pågår desto bättre går det för honom. Jämför hans opinionssiffror när han började och titta hur de ser ut nu.

Från din signatur:
"Stolt fascist, nazist, rasist, antisemit, islamofob samt homofob."
Visar ungefär vad det är för typer som känner sympati för Trump här i Sverige.

Jag tror (och hoppas förstås) att amerikanska folket kommer allt mer till insikt vem Trump egentligen är, vad det är han kan ställa till med, vilket får Trumps popularitet att dala. Trumps popularitet påminner om Front National, UKIP och Brexit - lättlurat folk röstar fram i princip vem som helst som är talför och som lovar dramatiska förändringar, utan att ha helhetsförståelse för konsekvenserna. Vi har sett det förut (tyskt 30-tal). Ryssland och dess Kreml-hackare gör vad de kan för att släppa fram Trump nu, de förstår möjligheterna.
2016-07-30, 15:50
Medlem
Citat:
Är ju ganska jämt i dagsläget så får Trump fortsätta blamera sig och visa upp sin politiska okunskap och inkompetens så är nog demokraterna seger i hamn. Ett sånt rötägg till karl går ju inte att anförtro USA:s framtid så att han är med i spelet ännu är minst sagt förvånande, så dåligt går ju inte USA att typer som Trump skall kunna armbåga sig fram i politiken kan man tycka.
Kan man rösta på Trump i ren desperation över den stagnation man upplever USA befinner sig i? Ja, troligen, det har skett förr i historien med förödande resultat. Är Trump republikan?,knappast. Är han demokrat?, nej. Så vad är han egentligen? Troligen enda väljaren i Trumps eget påhittade parti.

Det är väl det som är grejen att han är varken extrem republikan eller Democrat? Du är precis lika korkad som Aftonbladet och resten av msm... Men jag antar att du trollar? Förstår att du har svårt för någon som inte pratar PK-språk och lungt så att inte någon blir kränkt
2016-07-30, 15:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fitz-hume
Från din signatur:

Jag tror (och hoppas förstås) att amerikanska folket kommer allt mer till insikt vem Trump egentligen är, vad det är han kan ställa till med, vilket får Trumps popularitet att dala. Trumps popularitet påminner om Front National, UKIP och Brexit - lättlurat folk röstar fram i princip vem som helst som är talför och som lovar dramatiska förändringar, utan att ha helhetsförståelse för konsekvenserna. Vi har sett det förut (tyskt 30-tal). Ryssland och dess Kreml-hackare gör vad de kan för att släppa fram Trump nu, de förstår möjligheterna.

Vad röstar du på då? Du är kommunist antar jag?
2016-07-30, 15:51
Medlem
Tom.Of.Finlands avatar
Citat:
Från din signatur:

Varför måste vi ha byråkrati? Byråkratin kommer garanterat att minska i EU om Trump vinner.

Trump är inte EU vänlig, vilket Ryssen ser positivt på.
2016-07-30, 15:55
Medlem
Tom.Of.Finlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Patobranco
Vad röstar du på då? Du är kommunist antar jag?

Troligtvis är anti-trump personer typ individer som kan lätt sälja bort sina röster, acceptera att världen blir som ett Starkt Wars med sky hög hierarki och massmedia bestämmer vad folket ska tycka och tänka. Allt för att inte låta folk som har sagt något fult, komma till makten.

2000 jubileums idioter är folk som röstar på George Soros i tro på att han är omtänksam.

Därför är dem anti-trump för Trump vill ta bort denna överstatlighet och lägga ned striden med Ryssland.
2016-07-30, 15:58
Medlem
Citat:
Från din signatur:

Låt höra, vad tror du kommer hända när Trump kommer till makten? Ett tredje världskrig? Utrotning av alla negrer och judar? Jag väntar med spänning på att få höra alla dina orealistiska förslag.
2016-07-30, 15:58
Medlem
Citat:
Vad är blamera? Vad betyder det?
2016-07-30, 16:03
Medlem
baggebo1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SmokeyNegroni
Japp, beträffande Pence så spelade Trumpen bort t.o.m. mig. Detta kommer dock inte att påverka Trump-politiken. Linjen ligger kvar precis som jag beskrivit den från början. Du är dock extremt volatil, och kommer att fortsätta vara så. Ungefär i takt med menscykler så kommer du att fortsätta att flip-floppa om Trump. Du kommer aldrig att kunna bestämma dig för om du gillar Trump. Du kommer att flippa hit och dit, som en vindflöjel, varannan vecka över någon liten detalj, som nu. Nästa gång kommer Trump att hålla ett tal då han gullar med judarna och Israel igen (och hoppar på Iran), och då kommer du att spy galla på honom (igen).

Vad gäller det du skriver i övrigt, så är allting färgat av din skruvade extremism, med sin sjukliga fixering vid judeblod. Så precis allt du skriver blir förvridet pga detta, och har ingenting med verkligheten att göra. Här är vad jag faktiskt skrev om AIPAC-talet: (FB) AIPAC-konferens 21/3-2016
Så här skrev du:
Citat:
Mike Pence liksom... Kommer ni inte ihåg honom? Han som berömde Trump men endorsade Cruz. Jag kan inte säga att han gjorde något fantastiskt intryck.

Det finns ingen kortlista. Det är bara ett mediespektakel. Trump kör detta på samma sätt som han körde The Apprentice. Han tjänar på detta på en massa sätt: han får en massa medietid, verkar klok, fjäskar med vissa delstater osv.

Det finns bara två som alls är aktuella, och så har det varit hela tiden, och det är Jeff Sessions och Newt Gingrich, och om man läser the wink-wink mellan raderna från Trump, så blir det Newt.
(FB) Stora tråden om Donald Trump (mod)

Du hade jättefel. Trump tänkte inte alls som du trodde att han tänkte. Nu sitter du och säger att du alltid haft rätt i din beskrivning av hur Trump fungerar. Blir lite löjligt. När han valde Pence:
Citat:
Mike Pence alltså. Daddy vet bäst..
(FB) Stora tråden om Donald Trump (mod)

Det är fanboyism och billig "Heja Jimmie"-idioti. Jag däremot, har reagerat på de olika signalerna eftersom jag ser hur Trump slits mellan sitt rätta jag och det rådgivarjag människor kring honom vill skapa. Din förklaring är alltid "Daddy vet bäst". Min är att Trump inte alltid bestämmer. Trump gör oftast kloka saker men det här är en match mellan Trumps germanska instinkter och de judiska rådgivarnas agenda. Jag kommer att fortsätta följa matchen, se det som positivt när Trump gör bra saker, negativt när det verkar som rådgivarna styr. Du får stå och dumhojta "Heja Donald" vad han än gör, som människor som du alltid gör när ni hittar en ny idol.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in