Resultat: Vem skulle du rösta på i amerikanska valet?
Trump
67,56%
1179 röster
Clinton
15,70%
274 röster
Johnson
3,04%
53 röster
Stein
3,15%
55 röster
Annan
10,54%
184 röster
2016-07-30, 13:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pazuzu80
Jag har hört ett rykte - och vill verkligen poängtera att det är just ett rykte - att Donald Trump och hans kampanjfolk inte för någon diskussion med Clinton-staben om hur debatterna ska läggas upp i höst. Det är vanligtvis något som diskuteras redan före konventen.

Vad har andra hört? Min källa är Keepin' it at 1600.

Från Trump:

Citat:
As usual, Hillary & the Dems are trying to rig the debates so 2 are up against major NFL games. Same as last time w/ Bernie. Unacceptable!
2016-07-30, 13:35
Medlem
Citat:
Ronald Reagan on immigration policy:

http://www.thenewcivilrightsmovement.com/davidbadash/reagan_rather_than_making_mexico_put_up_a_fence_we _should_open_the_borders_both_ways_video

Detta är mannen som Donald Trump tycker sig likna.

Givetvis vet Trump att det är mycket som skiljer de bägge männen åt men eftersom alla republikaner verkar avguda Reagan så spinner bara Trump på det.

Citat:
Jag har hört ett rykte - och vill verkligen poängtera att det är just ett rykte - att Donald Trump och hans kampanjfolk inte för någon diskussion med Clinton-staben om hur debatterna ska läggas upp i höst. Det är vanligtvis något som diskuteras redan före konventen.

Trump behöver inte bestämma/planera hur debatterna ska läggas upp, han behöver bara en tid och plats så dyker han upp för att sätta in nådastöten på Hillary.
2016-07-30, 13:42
Medlem
Fris avatar
Citat:

Så här tänker Trump, efter att DNC enligt hans tweet verkar vilja lägga dem samtidigt med stora idrottsevenemang:
- Can I beat the NFL TV-ratings by debating Hillary? Easily!
Det är upp till NFL att göra eftergifter till Trump för att undvika bli en förlegad bollsport.
Senast redigerad av Fri 2016-07-30 kl. 13:46.
2016-07-30, 13:47
Medlem
As usual, Hillary & the Dems are trying to rig the debates so 2 are up against major NFL games. Same as last time w/ Bernie. Unacceptable!

Såklart!
Det finns ett skäl till att Crooked Hillary aldrig gör presskonferenser eller svarar på kritiska frågor; hon kan inte.
Hon kan inte tala utan teleprompter och det är svårt att debattera när lögnerna riskerar bli ifrågasatta.
2016-07-30, 13:48
Medlem
Tom.Of.Finlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av seeeg321
Ny Arizona poll:

Trump 49%

Clinton 41%

Build that wall

Jösses! Jag som trodde att Clinton skulle öka efter DNC/medan DNC och Trump skulle minska pga ha gjort sig Rysslandsvänlig.

Märks att Amerikanen inte litar på Clinton.
2016-07-30, 14:55
Medlem
Pazuzu80s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tom.Of.Finland
Jösses! Jag som trodde att Clinton skulle öka efter DNC/medan DNC och Trump skulle minska pga ha gjort sig Rysslandsvänlig.

Märks att Amerikanen inte litar på Clinton.

Arizona är lika spännande som Alaska eller Kalifornien.

Detta (Clinton-ledning i MO) var dock överraskande på allvar. Det måste vara nåt lurt.

http://www.stltoday.com/news/local/govt-and-politics/trump-clinton-in-virtual-tie-in-missouri/article_ecbca03a-ea36-5bef-bf8c-fcb817cc7c31.html
2016-07-30, 15:04
Medlem
Jag saknar information om hur Trump tänker göra "America great again".
Har han gett några utförligare besked om politiken han tänker genomföra för att nå dit?
2016-07-30, 15:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Spugge
Har han gett några utförligare besked om politiken han tänker genomföra för att nå dit?

Han tänker sänka skatter, göra om Obamacare, göra om skolpolitiken, bygga en mur mot mexiko, kasta ut islam, göra om alla fruktansvärda "trade-deals" som USA gjort med länder världen över, besegra IS, sluta spendera biljoner dollar och massor av amerikanska liv på att leka världspolis, stötta upp polis och militär för att komma tillrätta med den skenande kriminaliteten och våldet i landet, kasta ut politisk korrekthet ur vita huset, sätta "america first" i alla situationer, tala sanning.
Med mera med mera.

Saknar du information beror det troligen på att du letar i svenska medier.
Det är som att söka vatten i öknen, gå till alternativ och helst amerikansk media istället(typ fox news, hannity, o'reilly, eller RSBN m.m)
2016-07-30, 15:13
Medlem
Citat:
Arizona är lika spännande som Alaska eller Kalifornien.

Detta (Clinton-ledning i MO) var dock överraskande på allvar. Det måste vara nåt lurt.

http://www.stltoday.com/news/local/govt-and-politics/trump-clinton-in-virtual-tie-in-missouri/article_ecbca03a-ea36-5bef-bf8c-fcb817cc7c31.html

SurveyUSA som är en A rated pollster hade Trump +10% med 2000 väljare i Missouri en dag innan den du visar.

Så det verkar ha blivit något misstag.
2016-07-30, 15:14
Medlem
Är ju ganska jämt i dagsläget så får Trump fortsätta blamera sig och visa upp sin politiska okunskap och inkompetens så är nog demokraterna seger i hamn. Ett sånt rötägg till karl går ju inte att anförtro USA:s framtid så att han är med i spelet ännu är minst sagt förvånande, så dåligt går ju inte USA att typer som Trump skall kunna armbåga sig fram i politiken kan man tycka.
Kan man rösta på Trump i ren desperation över den stagnation man upplever USA befinner sig i? Ja, troligen, det har skett förr i historien med förödande resultat. Är Trump republikan?,knappast. Är han demokrat?, nej. Så vad är han egentligen? Troligen enda väljaren i Trumps eget påhittade parti.
2016-07-30, 15:14
Medlem
Tom.Of.Finlands avatar
Citat:

Finns mycket. Men notera att Amerikanska val handlar mer om att visa sig duktig och fin, till skillnad från Svenska val som handlar om vem som löser problemet enklast.

Trump har gjort sig lite Svensk igenom att nämna saker som löser radikala problem på enkelt sätt. Men i detta fall så är det hyfsat radikala lösningar då amerikaner inte gillar skatt.

Trump vill kasta ut alla illegala, bygga en mur och få lag och ordning igenom att utöka polisens befogenhet. Detta är hans kärnfrågan.

Sedan när det kommer till allmän politik så är det skattesänkningar för lägre folk. Klassisk republikansk politik.

Men Trump sticker ut med att han anser att sola veteraner ska få gratis sjukvård, som belöning för dem har byggt upp landet.

Här kan vi se att Trump anpassar sin politik efter hans företagsmodell.
2016-07-30, 15:23
Medlem
Fris avatar
Citat:
Varje politiker väljs med fullmakt komplett in blanco. Inte bara amerikanska presidenter, utan även ALLA svenska partiledare. T.ex. har Miljöpartiet alltid svikit sitt partiprogram. Inte minst nu sedan de blivit regeringspampar. MP är som Bernie Sanders lurade idiotgräsrötter. Lär de sig någonsin?

Antingen har man direktdemokrati, som folkomröstning, utan mellanhänder.

Ska man rösta på en mellanhand istället för att fatta ett beslut, då röstar man på en PERSON. Någon som kan ställas till rätta om denne sviker. Precis som ALLA valda till förtroendeuppdrag i föreningar och aktiebolag måste begära ansvarsfrihet av sina väljare när deras valda period går ut.

Varför behöver inte politiker göra det?
Senast redigerad av Fri 2016-07-30 kl. 15:28.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in