Resultat: Vem skulle du rösta på i amerikanska valet?
Trump
67,56%
1179 röster
Clinton
15,70%
274 röster
Johnson
3,04%
53 röster
Stein
3,15%
55 röster
Annan
10,54%
184 röster
2016-07-15, 11:01
Medlem
baggebo1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Radiopsykologen
Sen ogillar han Iran, det stämmer, varför vet jag inte riktigt, och inte du heller.
Tala för fan inte för mig. Projicera inte din egen okunnighet på mig.

Jag vet exakt varför han pratar om Iran. Det är för att det har varit de judiska folkmordiska jävla kräkens agenda i 20 år att få till ett krig mellan Iran och USA. Gingrich är en neokonservativ förrädare. Trots att de vet att Iran inte har något med sunniterrorn att göra så försöker de blanda ihop de korten för att skapa ytterligare krig.

Det är inte bra att Flynn, Gingrich och t.o.m. Trump själv har gått på det här. Risken att Trumps isolationism istället utvecklas till ett nytt storkrig där USA allierar sig med Saudiarabien och Israel mot Iran är inte försumbar. Snacket om Iran från alla i närheten av Trump är jävligt oroväckande.
2016-07-15, 11:02
Medlem
baggebo1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Savoy
Men inte ens Trump själv är ju Iran-vänlig, vad förväntar ni er? Obama är mycket mer Iran-vänlig än vad Trump är.
Trump påstår sig vilja minska USA:s engagemang i MÖ.
2016-07-15, 11:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av baggebo1
Märkte du hur han sa "trying to deal with the iranian government, and other sources of terror". Iran ligger inte bakom terror. Iran bekämpar terror. I Syrien, I Irak. Många är inte tillräckligt sofistikerade för att lägga märke till såna småsaker men jag ser det. Gingrich är en bluff. Om han ljuger om vilka som ligger bakom terrorn så visar det att han inte är intresserad av att bekämpa den.

Vi måste "get smart", som Trump säger. De flesta i den här tråden är inte tillräckligt smarta. Gingrich är smart - men ond.

Iran ligger bakom mycket av tidigare terror, är väl stämplat som terrorstat av USA fortfarande. Att nu IS m fl Sunniterrorister får blomma ut gör inte Iran godare.
2016-07-15, 11:08
Medlem
baggebo1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CalleDussin
Iran ligger bakom mycket av tidigare terror, är väl stämplat som terrorstat av USA fortfarande. Att nu IS m fl Sunniterrorister får blomma ut gör inte Iran godare.
Vilken är den senaste terrorattacken som kan kopplas till Iran? Beirut på 80-talet?

Iran stödjer grupper som bekämpar terror, som Hezbollah.
2016-07-15, 11:09
Medlem
Citat:
Tala för fan inte för mig. Projicera inte din egen okunnighet på mig.
Oj! ursäkta mig, glömde bort att du var smartast och kunnigast i tråden!

Citat:
Jag vet exakt varför han pratar om Iran. Det är för att det har varit de judiska folkmordiska jävla kräkens agenda i 20 år att få till ett krig mellan Iran och USA. Trots att de vet att Iran inte har något med sunniterrorn att göra så försöker de blanda ihop de korten för att skapa ytterligare krig.

Det är inte bra att Flynn, Gingrich och t.o.m. Trump själv har gått på det här. Risken att Trumps isolationism istället utvecklas till ett nytt storkrig där USA allierar sig med Saudiarabien och Israel mot Iran är inte försumbar. Snacket om Iran från alla i närheten av Trump är jävligt oroväckande.

Möjligt att du har rätt, men du ska inte vara så jävla säker, det finns något som kallas Narcissistisk personlighetsstörning, akta dig för det.

Poängen är att i värsta fall får vi byta Iran, som alldeles oavsett är ett pissland fullt av islamister, mot etablissemanget, massinvandring och allmänt PK-vansinne.
Men du väljer enbart att fokusera på det negativa och juderelaterade allena.
2016-07-15, 11:11
Medlem
Savoys avatar
Citat:
Trump påstår sig vilja minska USA:s engagemang i MÖ.

Han är emot Obamas Iran-avtal, som är den hittills största åtgärden mot ett eventuellt anfall på landet. Men han kanske svänger, liksom han svängde angående Irak-kriget.

Jag har ett visst hopp om att han kan förbättra relationen med Ryssland, men därutöver skulle jag verkligen hålla nere förväntningarna. Jag har märkt att du själv ofta är misstänksam mot Trumps avsikter/inflytande/förmåga och det är en sund inställning med tanke på vilka VP-kandidater som diskuterats, och då menar jag samtliga, inte bara Pence.

Nåja, när Hillary är alternativet får han gärna bli president för min del, oavsett vem som är VP. Kan inte fantisera ihop något värre än Hillary i nuläget.
2016-07-15, 11:12
Medlem
Citat:
Vilken är den senaste terrorattacken som kan kopplas till Iran? Beirut på 80-talet?

Iran stödjer grupper som bekämpar terror, som Hezbollah.

Hmm, nu hänvisar du till en annan terrorstämplad gruppering. Sen att Hezbolla, Assad o Ryssarna går hårt mot IS och andra rebeller i Syrien tycker jag också är bra, men det är en annan sak

...... dock är vi Off Topic nu så vi får tjöta om detta i annan tråd
Senast redigerad av CalleDussin 2016-07-15 kl. 11:15.
2016-07-15, 11:16
Medlem
baggebo1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CalleDussin
Hmm, nu hänvisar du till en annan terrorstämplad gruppering. Sen att Hezbolla, Assad o Ryssarna går hårt mot IS och andra rebeller i Syrien tycker jag också är bra, men det är en annan sak
Terrorstämplad organisation är inte samma sak som terrororganisation. ZOG har sett till att många grupper som inte är terrorister blir terrorstämplade om de bekämpar Israel. Hezbollah är en libanesisk motståndsrörelse, inte en terrorgrupp.
2016-07-15, 11:21
Medlem
baggebo1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Radiopsykologen
Oj! ursäkta mig, glömde bort att du var smartast och kunnigast i tråden!
Jag avskyr att människor som själva inte förstår något så ofta förutsätter att detsamma gäller andra. Inte mest för att såna som jag drabbas, utan för att ni vägrar se det större spelet. ("Öhhhh, de här pk-typerna, öööh, *dregel*, fan vad korkade de är alltså" - Nej - du är korkad som inte förstår att de flesta av de västerländska ledarna är smarta och onda, inte korkade.)
Citat:
Möjligt att du har rätt, men du ska inte vara så jävla säker, det finns något som kallas Narcissistisk personlighetsstörning, akta dig för det.

Poängen är att i värsta fall får vi byta Iran, som alldeles oavsett är ett pissland fullt av islamister, mot etablissemanget, massinvandring och allmänt PK-vansinne.
Men du väljer enbart att fokusera på det negativa och juderelaterade allena.
Det är ingen liten grej om de lyckas elda igång krig mot Iran också. Det är en stor fara om Trump-folket är så neocon-influerade.
2016-07-15, 11:26
Medlem
baggebo1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Savoy
Han är emot Obamas Iran-avtal, som är den hittills största åtgärden mot ett eventuellt anfall på landet. Men han kanske svänger, liksom han svängde angående Irak-kriget.

Jag har ett visst hopp om att han kan förbättra relationen med Ryssland, men därutöver skulle jag verkligen hålla nere förväntningarna. Jag har märkt att du själv ofta är misstänksam mot Trumps avsikter/inflytande/förmåga och det är en sund inställning med tanke på vilka VP-kandidater som diskuterats, och då menar jag samtliga, inte bara Pence.

Nåja, när Hillary är alternativet får han gärna bli president för min del, oavsett vem som är VP. Kan inte fantisera ihop något värre än Hillary i nuläget.
Det värsta är om Trumps goda intentioner - bekämpa islamismen - leds på villovägar. Jag anser att hans prat om att slå ut IS är bra. Hans prat om att hindra muslimer att komma in är bra. Men om det bara är retorik för att dra igång storkrig mot Iran så förstörs allt det positiva och han gör bara saken ännu värre istället. De neokonservativa vill just det. Har han egen tankeförmåga och kraft att stå emot?
2016-07-15, 11:59
Medlem
mrtowlies avatar
Citat:
Det värsta är om Trumps goda intentioner - bekämpa islamismen - leds på villovägar. Jag anser att hans prat om att slå ut IS är bra. Hans prat om att hindra muslimer att komma in är bra. Men om det bara är retorik för att dra igång storkrig mot Iran så förstörs allt det positiva och han gör bara saken ännu värre istället. De neokonservativa vill just det. Har han egen tankeförmåga och kraft att stå emot?

Trumps snack om hur han ska bekämpa islamismen känns som en kraftig eskalering av Bush´s "war on terror". Den gick ju inte så bra direkt.

Han kanske lyckas sluta gränserna och rensa ut alla jihadis från USA, men priset är väl att vi får se en enorm ökning av terrordåd i Europa som straff.

Jag finner det märkligt hur svenskar sitter här och hyllar trumps idéer om hur han ska minska gängkriminaliteten i USA och slänga ut muslimer. Bor ni i Texas eller? Utan för Trumps USA med dess elstängsel kommer en riktigt överjävlig situation skapas. Vi gynnas på intet sätt av Trumps retorik och strategier.
Senast redigerad av mrtowlie 2016-07-15 kl. 12:03.
2016-07-15, 12:02
Medlem
Savoys avatar
Citat:

Nej det tror jag inte han har, inte minst eftersom han själv som sagt är negativt inställd till Iran från början. Men jag tror sittande president hunnit göra det tillräckligt svårt att starta krig redan, plus att amerikanska befolkningen är oerhört trött på och misstänksam mot krig där ledare störtas utan att alternativ finns. Jag tror fan inte ens Hillary kommer kunna starta krig mot Iran...

Ingen överdrift att du klokt nog har sänkt förväntningarna - när jag följde tråden närmare för något halvår sedan hade du vissa förhoppningar om att han skulle bekämpa [censur] medan du nu hoppas på att han åtminstone inte ska anfalla Iran. Bara som ett konstaterande av hur cyniskt spelet är.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in