Citat:
Jaha, ok. Jag tycker inte, att det är kandidaters jobb, att ha en detaljerad plan. Inte ens president behöver det enligt mig. Jag tycker inte, att Saabs VD ska kunna bygga ett stridsplan, även om det inte skadade, om VD:n hade ingenjörs backgrund (typ som IT-företag, där sådana som Bill Gates och Mark Zuckerberg är/varit VD).Som sagt, jag var intresserad av Trumps detaljer kring hur massdeporteringen ska gå till, inte historiska exempel. Eller är du Trump som skriver anonymt på flashback?
Håller med dig om signalpolitik. Hela min inställning till Trump kan egentligen sammanfattas med detta: Problemen är äkta och ska tas på allvar, men dåren Trump är fel person att tackla dem.
Håller med dig om signalpolitik. Hela min inställning till Trump kan egentligen sammanfattas med detta: Problemen är äkta och ska tas på allvar, men dåren Trump är fel person att tackla dem.
Presidentens främsta uppgift, enligt mig, är opinionsbildning, att kunna identifiera problem och kunna tvinga senat och kongress till att agera. Det är en förenkling, men-men... Och att inte vara PK är en stor plus där.
a) opinionsbildning. Check!
b) problemidentifiering. Check!
c) knulla senat och kongress. Återstår att se, men jag tycker, att det ser ut rätt så bra ut, då det hör ihop med opinionsbildning. Trump kommer att sätta en rejäl press på tröga senat/kongress. Hur? Jo, alla hatade nog Jeb! klanen, men ingen kunde [vågade] göra något åt jävlarna. Trump löste det snabbt och elegant genom att helt enkelt säga det alla vanliga amerikaner tycker

Citat:
Forbs och alla andra tidningar påstår det också.I USA går det inte att ringa till skatteverket och kontrollera, så att det inte finns speciellt många "bevisade" miljardärer. Det vet du väl, men är nog rädd, att wilker stor din tråkigaste-Trump-är-fascist-rasist-nazist-trollet titel
Trey Gowdy Benghazi Report FULL Press Conference 6/28/16 - House Select Committee