Resultat: Vem skulle du rösta på i amerikanska valet?
Trump
67,56%
1179 röster
Clinton
15,70%
274 röster
Johnson
3,04%
53 röster
Stein
3,15%
55 röster
Annan
10,54%
184 röster
2016-06-29, 00:05
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av mrtowlie
Som sagt, jag var intresserad av Trumps detaljer kring hur massdeporteringen ska gå till, inte historiska exempel. Eller är du Trump som skriver anonymt på flashback?

Håller med dig om signalpolitik. Hela min inställning till Trump kan egentligen sammanfattas med detta: Problemen är äkta och ska tas på allvar, men dåren Trump är fel person att tackla dem.
Jaha, ok. Jag tycker inte, att det är kandidaters jobb, att ha en detaljerad plan. Inte ens president behöver det enligt mig. Jag tycker inte, att Saabs VD ska kunna bygga ett stridsplan, även om det inte skadade, om VD:n hade ingenjörs backgrund (typ som IT-företag, där sådana som Bill Gates och Mark Zuckerberg är/varit VD).

Presidentens främsta uppgift, enligt mig, är opinionsbildning, att kunna identifiera problem och kunna tvinga senat och kongress till att agera. Det är en förenkling, men-men... Och att inte vara PK är en stor plus där.

a) opinionsbildning. Check!
b) problemidentifiering. Check!
c) knulla senat och kongress. Återstår att se, men jag tycker, att det ser ut rätt så bra ut, då det hör ihop med opinionsbildning. Trump kommer att sätta en rejäl press på tröga senat/kongress. Hur? Jo, alla hatade nog Jeb! klanen, men ingen kunde [vågade] göra något åt jävlarna. Trump löste det snabbt och elegant genom att helt enkelt säga det alla vanliga amerikaner tycker

Citat:
Ursprungligen postat av Ondahamstern
Självpåstod miljardär, vi har fortfarande till min vetskap inte kunskap om hans riktiga värde.
Forbs och alla andra tidningar påstår det också.
I USA går det inte att ringa till skatteverket och kontrollera, så att det inte finns speciellt många "bevisade" miljardärer. Det vet du väl, men är nog rädd, att wilker stor din tråkigaste-Trump-är-fascist-rasist-nazist-trollet titel
2016-06-29, 00:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pazuzu80
Han har inte byggt jack shit, Fred Trump däremot var en i sanning skicklig affärsman som gick från att arbeta som snickare till fastighetsexploatering i större och större skala. Fred tjänade den första (och svåraste) miljonen. Han skapade den equity som investmentbolag lever på.

Han gick däremot inte i konkurs fyra gånger. Han hade aldrig negativt eget kapital i koncernbalansen och han behövde därför inte heller, till skillnad från sin finansiella olycka till son, söka ackord (bailout) hos sina borgenärer motsvarande en miljard USD.

Karln är en seriefigur, född med en guldfot i munnen.

/Pz

Inte för att det spelar nån roll, men Trump-familjen invandrade till USA relativt sent. Det var också Donalds farfar Friedrich Drumpf som anglifierade familjens namn. På den tiden fanns det inga historielösa gaspåsar till politiker som kallade tyska invandrare för mördare och våldtäktsmän.

HAha så jävla patetiskt avundsjuk, vad kan man förvänta sig av en PK-svenne dock? Trump har byggt upp ett extremt stort företag som är värderat över 4.5 miljarder dollar. Hur i helvete kan du vara så jävla avundsjuk? Vad har Trump gjort dig?

Har sett siffror på 4 konkurs av 250+ företag, är det dåligt tycker du??

Du är förfan patetisk....
2016-06-29, 00:08
Medlem
Ondahamsterns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lille.Stockholm
I USA går det inte att ringa till skatteverket och kontrollera, så att det inte finns speciellt många "bevisade" miljardärer.

Nej men han har väl blivit eller kanske fortfarande blir utvärderad av skattemyndigheterna och därmed kan visa upp sitt skattebesked precis som Romney gjorde 2012?

Eller är det en omöjlighet på något vänster? (och nej, att bli utvärderad förbjuder en inte från att visa upp någonting vilket Trump tidigare har påstått)
2016-06-29, 00:10
Medlem
Napoleon.Snowballs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wilker
Donald John Trump (born June 14, 1946

Donald var alltså i trettioårsåldern när han fick långa en miljon dollar.

Här är Trump 32 år gammal och med hjälp av sin pappa genomför han sitt första största projekt.

Donald negotiated a forty-year tax abatement for the hotel with the city in exchange for a share of the venture's profits. The deal helped reduce the risk of the project and provided an incentive for investors to participate.

Man undrar i sitt stilla sinne vad av detta som är kunskap som är bra att ha för statsfinanserna?

Det är ju helt genialt om han nu verkligen går in för att nyttja landets lagars möjligheter to pare debt.

Men just för att sköta finanserna????

http://omni.se/kreditinstitut-trump-skulle-skada-usa-s-ekonomi/a/QMV8W

Jag måste nog hålla med om det nedanför här. Att bygga en mur och försöka få ut några miljoner människor ur landet lär kosta massor och sen då vilja sänka skatterna också så har han ju effektivt kraschat ekonomin i så fall.

http://time.com/4375072/donald-trump-moodys-analytics-economy/

I ett av dina första citat påstås det att Trumps båda föräldrar var från Tyskland. Det är falskt. Modern var skotska, vilket är allmänt känt. Därmed undrar man hur det är med sanningshalten i det övriga.

https://www.scottishroots.com/people/donald.php

Tillägg: Jag ser nu att det citatet du bidrog med antagligen syftar på Trumps far. Då är det bara otydligt, inte felaktigt. Trumps pappa föddes ju i USA så han var framförallt amerikan, skulle jag anse.
Senast redigerad av Napoleon.Snowball 2016-06-29 kl. 00:22.
2016-06-29, 00:17
Bannlyst
Citat:
Nej men han har väl blivit eller kanske fortfarande blir utvärderad av skattemyndigheterna och därmed kan visa upp sitt skattebesked precis som Romney gjorde 2012?
Ja, han kan visa det. Han är kanske är mindre värd än han påstår, eller så finns det något negativt i hans deklarationer, vad vet jag. Men det inte det vi diskuterade?
Citat:
Eller är det en omöjlighet på något vänster? (och nej, att bli utvärderad förbjuder en inte från att visa upp någonting vilket Trump tidigare har påstått)
Källa på det Att Trump sade, att det var förbjudet.
Verkar som, att det är av dina ökända jag-byter-bara-ett-ort påhitt
2016-06-29, 00:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Napoleon.Snowball
I ett av dina första citat påstås det att Trumps båda föräldrar var från Tyskland. Det är falskt. Modern var skotska, vilket är allmänt känt. Därmed undrar man hur det är med sanningshalten i det övriga.

https://www.scottishroots.com/people/donald.php

Du missade att läsa de första orden där ser jag men det står klart och tydligt Frederick "Fred" och hans föräldrar kom från Tyskland. Så läs gärna igenom flera gånger så att de hänger med! Men kanske inte just det inlägget för det är nog på tok för långt. Lycka till!
2016-06-29, 00:24
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Pazuzu80
Han har inte byggt jack shit, Fred Trump däremot var en i sanning skicklig affärsman som gick från att arbeta som snickare till fastighetsexploatering i större och större skala. Fred tjänade den första (och svåraste) miljonen. Han skapade den equity som investmentbolag lever på.

Han gick däremot inte i konkurs fyra gånger. Han hade aldrig negativt eget kapital i koncernbalansen och han behövde därför inte heller, till skillnad från sin finansiella olycka till son, söka ackord (bailout) hos sina borgenärer motsvarande en miljard USD.

Karln är en seriefigur, född med en guldfot i munnen.

/Pz

Inte för att det spelar nån roll, men Trump-familjen invandrade till USA relativt sent. Det var också Donalds farfar Friedrich Drumpf som anglifierade familjens namn. På den tiden fanns det inga historielösa gaspåsar till politiker som kallade tyska invandrare för mördare och våldtäktsmän.
Jaha, så du säger, att Trump fick [lånade egentligen] den "svåraste miljonen" "gratis" och sedan har han gjort till miljarder?

Han behöver nog inte skapa ett nytt land själv, det första (och svåraste) har det amerikanska folket redan gjort genom sitt slit. Trump behöver bara göra det lättaste enligt dig — förvandla folktets miljoner till miljarder
2016-06-29, 00:25
Medlem
Napoleon.Snowballs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wilker
Du missade att läsa de första orden där ser jag men det står klart och tydligt Frederick "Fred" och hans föräldrar kom från Tyskland. Så läs gärna igenom flera gånger så att de hänger med! Men kanske inte just det inlägget för det är nog på tok för långt. Lycka till!

Som du ser har jag noterat det ovan. Men Fred kom dock inte från Tyskland (som du skriver nu); han föddes i USA. Vad det nu spelar för roll.
2016-06-29, 00:26
Medlem
Citat:
I

Tillägg: Jag ser nu att det citatet du bidrog med antagligen syftar på Trumps far. Då är det bara otydligt, inte felaktigt. Trumps pappa föddes ju i USA så han var framförallt amerikan, skulle jag anse.

Otydligt? Donald föddes 1946 har du missat det?

Citat:
Although both of Trump's parents were born in Germany, Trump told friends and acquaintances for decades after World War II that the family was of Swedish origin.

I mitt långa inlägg där står det att DT var 32 år när han fick fronta den stora affären som hans pappa hjälpt honom med.

Och vad menar du med att Trumps pappa föddes i USA?
2016-06-29, 00:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lille.Stockholm
Ja, han kan visa det. Han är kanske är mindre värd än han påstår, eller så finns det något negativt i hans deklarationer, vad vet jag. Men det inte det vi diskuterade?

Källa på det Att Trump sade, att det var förbjudet.
Verkar som, att det är av dina ökända jag-byter-bara-ett-ort påhitt

https://www.youtube.com/watch?v=0SJBOGbZpTY

Här finns lite om detta! Varsågod!
Senast redigerad av wilker 2016-06-29 kl. 00:53.
2016-06-29, 00:37
Medlem
AkeTheSnakes avatar
Trey Gowdy höll idag june 28 presskonferens om Benghazi-skandalen. Obama vägrar svara på frågor om denna händelse. Hillary Clinton är som alla med minsta lilla intelligens förstår, SKYLDIG SOM FAN! Donald Trump vinner med ett bösshåll på travspråk Trey Gowdy Benghazi Report FULL Press Conference 6/28/16 - House Select Committee https://www.youtube.com/watch?v=hFDObvRJ6Ls
2016-06-29, 00:44
Medlem
Citat:
Jag vet inte om denna text har refererats ovan.

I vart fall en välskriven beskrivning i Washington Post av Trump som en typiskt moderat republikan. Bland annat har han vägrat lova att aldrig höja några skatter, i motsats till många mer rättrogna och på många sätt mer extrema neokonservativa republikaner.

https://www.washingtonpost.com/news/monkey-cage/wp/2015/12/16/donald-trump-is-a-textbook-example-of-an-ideological-moderate/

Hur ska han finansiera att tvinga Mexico att betala för muren och för att deportera 11 miljoner människor?

Och hur börjar det funka för USA om vissa länders medborgare inte får komma in i landet för att det finns muslimer i landet?

Var ska han ta pengar ifrån tror du?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in