2010-10-05, 21:12
Medlem
Så ja, va anser ni?
Citera
2010-10-05, 21:16
Medlem
Androass avatar
Socialliberal politiskt korrekt fjant snarare.
Citera
2010-10-05, 21:30
Medlem
Propagandadas avatar
Den kanske mjukaste pajasen i hela den nya regeringen. Jag menar, han har ju kritiserat Björklund för att föra "kravpolitik" . Tillsammans med Birgitta Ohlsson känns han som den FB:broiler som hukar djupast i Bästerbergs långa svarta skugga.
Citera
2010-10-05, 21:42
Medlem
Amors avatar
Jag ser honom närmast som en karikatyr av den intellektuelle pretantiösa folkpartisten. Dessa människor är ofta så upptagna av att göra karriär att de i huvudtaget inte vågar tänka en egen tanke. Deras åsikter är detsamma som det som gynnar deras karriär bäst. Oftast är de så där äckligt socialliberala och politiskt korrekta.
Citera
2010-10-05, 22:44
Medlem
Hårbolls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Amor
Jag ser honom närmast som en karikatyr av den intellektuelle pretantiösa folkpartisten. Dessa människor är ofta så upptagna av att göra karriär att de i huvudtaget inte vågar tänka en egen tanke. Deras åsikter är detsamma som det som gynnar deras karriär bäst. Oftast är de så där äckligt socialliberala och politiskt korrekta.
Sedär, det är väl inte alltid jag instämmer med dina analyser av tillvaron, men detta kunde jag inte skrivit bättre själv.

Nu när Ullenhag har förärats med en egen tråd citerar jag mig själv från den allmänna tråden om statsråden:
Citat:
Ursprungligen postat av Hårboll
Han är en obehaglig principlös människa som sätter makten framför allt. Skulle han mot förmodan ha en åsikt (som inte enbart gäller den egna karriären) så är det en smygkommunistisk åsikt.

Att han kallar sig liberal är ett hån mot liberalismen.

Ni är inte helt olika han och du.
Citat:
Ursprungligen postat av Hårboll
"Lismande" är onekligen en mycket träffande beskrivning av hr. Ullenhag.

Dessutom framstode det ju tydligt för alla som inte var både blinda och döva att han var drivande i den så kallade spionskandalen, men utan att blinka sålde ut Per Jodenius för att rädda sitt eget skinn.

Mycket obehaglig människa.

Killen är helt enkelt Vet Bästerbergs värdige arvtagare, och det skall inte tolkas som en komplimang...
Citera
2010-10-05, 22:46
Medlem
Halgadoms avatar
Han ger ett väldigt slemmigt och falskt intryck.
Citera
2010-10-05, 22:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Halgadom
Han ger ett väldigt slemmigt och falskt intryck.

Håller med. Inga politiska lik i gardoroben? Hörde att han bojkottade Björklunds hårda integrationspolitik. Man blir full i skratt; alltså hårda integrationspolitik. Han var inte inblandad i homosex/dataintrångskandalen förra valet?
Citera
2010-10-05, 22:55
Medlem
Hårbolls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fnysington
Han var inte inblandad i homosex/dataintrångskandalen förra valet?
Jodå, men han han gav Jodenius en judaskyss för att rädda sitt eget skinn.
Citera
2010-10-05, 23:13
Medlem
bombaccis avatar
Frågan är felaktigt ställd. Att vara mjuk är inte detsamma som att vara en pajas.

Det är en balansgång mellan "verklighet" och "mjukhet" som behövs, som Bengt Westerberg sa " det behövs både hjärta och hjärna i politiken".

Jag har också ifrågasatt betoningen på kravpolitiken inom t ex skolan hos FP ( gjorde det på ett möte med en riksdagskandidat t ex). Det är korrekt att ställa krav men vem som helst kan ställa krav, det svåra är att veta hur man ska hjälpa de man ställer krav på med.

Känner dock inte till ullenhags personiga åsikter så mycket men av vad folk skriver här så tycker jag inte det verkar så dåligt.

Sedan är det givetvis enklare att ha en mer enformig retorik då det är enklare att fånga upp en del av befolkningen med den och komma ut i massmedia än att föra ett längre resonemang.

FP har mycket bra och det mesta kan jag stödja men det är bra att kravpolitiken ifrågasätts även internt ibland.
Citera
2010-10-05, 23:14
Medlem
bombaccis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Amor

Det är väl precis tvärtom. De som vågar ifrågasätta status que inom sitt parti som vågar tänka fritt. Det är ju ganska enkelt att säga att allting är toppen som den högsta ledningen kommer med.
Citera
2010-10-05, 23:18
Medlem
Leif Ds avatar
Bengt Westerberg 2.0.

Räkna med rejäla problem framöver. +100000 pers in per år. Ingen plan finns för bostäder, jobb, utbildning, finansiering... Det kan bara sluta på ett sätt.

Tur för mig själv att jag hann ut ur landet i god tid.
Citera
2010-10-05, 23:19
Medlem
Arctic Monkeys avatar
Synd att Sabuni fick lämna ifrån sig integrationsportföljen till denne socialliberal.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in