Citat:
Ursprungligen postat av Amor
Jag ser honom närmast som en karikatyr av den intellektuelle pretantiösa folkpartisten. Dessa människor är ofta så upptagna av att göra karriär att de i huvudtaget inte vågar tänka en egen tanke. Deras åsikter är detsamma som det som gynnar deras karriär bäst. Oftast är de så där äckligt socialliberala och politiskt korrekta.
Sedär, det är väl inte alltid jag instämmer med dina analyser av tillvaron, men detta kunde jag inte skrivit bättre själv.
Nu när Ullenhag har förärats med en egen tråd citerar jag mig själv från den allmänna tråden om statsråden:
Citat:
Ursprungligen postat av Hårboll
Han är en obehaglig principlös människa som sätter makten framför allt. Skulle han mot förmodan ha en åsikt (som inte enbart gäller den egna karriären) så är det en smygkommunistisk åsikt.
Att han kallar sig liberal är ett hån mot liberalismen.
Ni är inte helt olika han och du.
Citat:
Ursprungligen postat av Hårboll
"Lismande" är onekligen en mycket träffande beskrivning av hr. Ullenhag.
Dessutom framstode det ju tydligt för alla som inte var både blinda och döva att han var drivande i den så kallade spionskandalen, men utan att blinka sålde ut Per Jodenius för att rädda sitt eget skinn.
Mycket obehaglig människa.
Killen är helt enkelt Vet Bästerbergs värdige arvtagare, och det skall inte tolkas som en komplimang...