2010-10-06, 12:19
Moderator
MondoBizarros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fina Gubben
Inte något vidare förslag, även om tanken är god. Jag skulle hellre vilja att man fick ett meddelande vid tillsägelse eller liknande istället för en notis om rapporterat inlägg då det alltid kan finnas någon som larvar sig med rapport-funktionen.

Påföljder vid missbruk av rapport-funktionen?
Eftersom jag ser att du inte har någon tillsägelse så kan jag avslöja att en tillsägelse SKA användaren informeras om, av det skälet att en tillsägelse helt enkelt är ett sätt att få folk in på rätt spår om de t ex enbart skriver +1, startar tramstrådar eller vad det nu handlar om.
Citera
2010-10-06, 14:52
Medlem
Fina Gubbens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MondoBizarro
Eftersom jag ser att du inte har någon tillsägelse så kan jag avslöja att en tillsägelse SKA användaren informeras om, av det skälet att en tillsägelse helt enkelt är ett sätt att få folk in på rätt spår om de t ex enbart skriver +1, startar tramstrådar eller vad det nu handlar om.
På så vis. Läste eller hade en diskussion med en mod om detta tidigare (minns inte riktigt men minns något) & det var att tillsägelser inte PMas till användarna. Det vill säga att dom endast skrivs i tråden.
Fint nyhet att höra att man ska bli informerad.

Citera
2010-10-06, 14:56
Bannlyst
Citat:
På så vis. Läste eller hade en diskussion med en mod om detta tidigare (minns inte riktigt men minns något) & det var att tillsägelser inte PMas till användarna. Det vill säga att dom endast skrivs i tråden.

Ja det är bäst så. Även om man är inne varje dag i en tråd sen 400 dagar kan man ju faktiskt vara borta den 401:a dagen och missa.

Men något rapport om egna inlägg som rapporteras känns onödigt. Antingen så är de ju bara ot och tas bort och inget mer med de, eller så är de allvarliga och då har man ju redan skrivit dem och då förmodar jag att man får en tillsägelse eller varning och då får man ju veta hur som haver.
Citera
2010-10-06, 15:04
Medlem
micaeles avatar
Citat:
Min erfarenhet är att tillsägelser antingen skrivs ut direkt i tråden det handlar om eller meddelas användaren per PM. Jag har några stycken och dessa har jag fått reda på antingen via PM från elak mod eller genom att mitt namn funnits i en punktlista i tråden det gällde.
Citera
2010-10-06, 15:14
Moderator
MondoBizarros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av micaele
Min erfarenhet är att tillsägelser antingen skrivs ut direkt i tråden det handlar om eller meddelas användaren per PM. Jag har några stycken och dessa har jag fått reda på antingen via PM från elak mod eller genom att mitt namn funnits i en punktlista i tråden det gällde.

Som komplement till mitt tidigare inlägg: ja, användaren ska informeras, men ibland kan det ske genom modsmess i tråden om det är många. Dock bör man bli informerad i pm, detta för att ingen ska kunna säga att de inte visste när de sen blir avstängda, för det är ju vanligtvis en viss sorts användare som har problem med detta...
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in