2010-10-05, 22:42
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av IT-man
Ullenhag har tydligen i en radiointervju uttalat att han "aldrig träffat en asylsökande som vill få bidrag i stället för att jobba". Samma gamla visa som vanligt. Tror inte vi kommer få se nån förändring av politiken, han verkar vara lika PK som alla andra.

Från Merit Wagers blogg: http://meritwager.wordpress.com/2010/10/05/en-migga-ullenhag-kan-vakna-upp-redan-nu/

Har han ens träffat någon asylsökande?
Klart han aldrig träffat någon sådan om han aldrig träffat en asylsökande.
För övrigt brukar det råda språkförbistring med asylsökande så det är inte konstigt då om tolken gör en politiskt korrekt översättning ifall Mustafa uttalar sig om att han kommit för att leva på bidrag, eller jizya som Mustafa skulle kalla det, och tvinga svenskarna att bli en del av islam, till att översätta att han vill arbeta, göra rätt för sig och konvertera från islam.

Efter att ha läst tråden om Ullenhag i Politik - Inrikes så verkar Ullenhag vara en ny Bengt Westerberg:
https://www.flashback.org/t1317273

Och folk tror inte att det råder konspirationer, först globalist batikhäxan som är för fria gränser Cecilia Malmström (en kvinnlig Bengt Westerbeg) in som European Commissioner for Home Affairs och sedan Ullenhag en Bengt Westerberg att ansvara för intergratioooooon.

Jag tror nog det enda ni har att se fram emot är just väpnad kamp det här kan inte sluta bra (iofs det slutar bra om ni kommer till Jesus men det är nog mindre chans för det, fast ni har iofs överraskat förr).
Citera
2010-10-05, 22:43
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Urgrund
Bara jag som tror att det kommer bli en stor jävla katastrof med honom på den posten?

It's Bengt Westerberg all over again.
Citera
2010-10-05, 22:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Watchman
It's Bengt Westerberg all over again.

Ok, då är vi fucked på riktigt.

Vad jag har sett av honom så ger han inget intelligent uttryck och verkar närmast ganska hyper-PK?
Citera
2010-10-05, 22:50
Medlem
300s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Wikipedia
Ullenhag anses tillhöra den klassiskt socialliberala falangen inom folkpartiet, vilken brukar anses stå till vänster om den politiska linje som folkpartiet fört under Lars Leijonborgs tid som partiledare.

Ullenhag har utmärkt sig genom att vid flera tillfällen göra offentliga uttalanden om andra borgerliga partier som inte har uppskattats av dessa partier, som innehållit rekommendationer om vilken politik dessa partier bör respektive inte bör föra, och som av många ansetts skadliga för samarbetsklimatet mellan de borgerliga partierna. Strax efter det svenska riksdagsvalet 2002, då folkpartiet liberalerna gick fram och moderata samlingspartiet gick kraftigt bakåt, förordade han i en debattartikel i Dagens Nyheter att moderata samlingspartiet skulle läggas ner. Han menade att konflikten mellan konservativa och liberala krafter inom moderaterna var olösbar och att dessa ideologier i många avseenden är varandras motpoler, vilket skulle innebära att liberalkonservativ är en omöjlig politisk linje, och att moderaterna ej behövdes. Den lösning som Ullenhag förespråkade var att de konservativa inom moderaterna skulle slå sig samman med kristdemokraterna, och att de liberala moderaterna skulle gå över till folkpartiet.

Den 12 april 2007 debatterade Erik Ullenhag mot Sverigedemokraternas partiledare Jimmie Åkesson i TV8.

Wikipedia: http://sv.wikipedia.org/wiki/Erik_Ullenhag

Åkesson vs. Ullenhag (2007): http://www.youtube.com/watch?v=3nOeFD5nrGU

Citat:
Ursprungligen postat av UNT
Ullenhag: "Ska bli enormt spännande"

Det blir enormt spännande att verka för en ännu bättre integration i Sverige, säger Erik Ullenhag till UNT.
Så sent som på måndagen var den officiella inriktningen fortsatt riksdagsuppdrag, sedan Erik Ullenhag lämnat uppdraget som partisekreterare i Folkpartiet. I själva verket fick han frågan av statsminister Fredrik Reinfeldt för några dagar sedan och behövde sedan ett par dagar för att bestämma sig. Utnämningen kastade om planerna som kretsat kring en planerad flytt till Jerusalem, där hustrun nyligen fått arbete.

Erik Ullenhag vill avvakta med programförklaringar och löften men pekar ut bostadssegregationen som ett allvarligt bekymmer. Problematiken finns i de välkända storstadsområdena men också delvis i ett område som Gottsunda, anser han:
– Den som lyckas få jobb flyttar samtidigt ofta ifrån sitt gamla bostadsområde. Vi måste fundera över hur vi ska bryta den segregationen i boendet, säger han.

Artikel i UNT: http://www.unt.se/uppsala/ullenhag-ska-bli-enormt-spannande-1065446.aspx

Spännande?
Spännande är för mig och de jag känner en känsla som infinner sig när utgången av någonting är oviss.
Att vår integrationsminister ser sitt jobb som spännande, tycker inte jag är särskilt spännande, snarare skrämmande.

Är det ett problem att de invandrare som lyckats flyttar från sin ghetton?, eller är det så att du inte vill ha nya grannar?
Citera
2010-10-05, 23:07
Bannlyst
Citat:
Ok, då är vi fucked på riktigt.

Vad jag har sett av honom så ger han inget intelligent uttryck och verkar närmast ganska hyper-PK?

Tråden från Politik - Inrikes och 300s inlägg här ovan visar att Sverige troligtvis är kört.

Om han tror att han kan integrera muhammadaner så är han inte intelligent.
Vi får se vad han hittar på för dumheter, men förhoppningsvis blir det varken bu eller bä, men jag är närmast övertygad om att hela idiotin fortsätter, skeppet sjunker och dessa bygger sig små enklaver eller flyttar utomlands. Fast om han är hyper-pk så är han väl i princip Bengt Westerberg?
Citera
2010-10-05, 23:09
Medlem
Citat:
Tråden från Politik - Inrikes och 300s inlägg här ovan visar att Sverige troligtvis är kört.

Om han tror att han kan integrera muhammadaner så är han inte intelligent.
Vi får se vad han hittar på för dumheter, men förhoppningsvis blir det varken bu eller bä, men jag är närmast övertygad om att hela idiotin fortsätter, skeppet sjunker och dessa bygger sig små enklaver eller flyttar utomlands. Fast om han är hyper-pk så är han väl i princip Bengt Westerberg?

Kan ju kanske vara så att han till och med är värre än Vet Bästerberg?
Citera
2010-10-05, 23:15
Medlem
Leif Ds avatar
Jaha ja. Räkna med ytterligare en halv miljon slackers som skall dela på den gemensamma korven vid nästa val 2014. Kostanderna och dom sociala problemen kommer att skena med Ullenhag som integrationsminsiter. Kanske lika bra det, att välfärdssystemen klappar ihop snabbt och ordentligt istället för att dra ut på lidandet.
Citera
2010-10-05, 23:30
Bannlyst
Citat:
Kan ju kanske vara så att han till och med är värre än Vet Bästerberg?

Kolla Politik - Inrikes tråden, en av liberalerna där beskriver honom, det låter som om han skulle kunna vara värre än Bästerberg.
Citera
2010-10-06, 00:05
Medlem
Leif Ds avatar
Citat:
Kolla Politik - Inrikes tråden, en av liberalerna där beskriver honom, det låter som om han skulle kunna vara värre än Bästerberg.

Gentelmän; Osäkra era revolvrar!
Citera
2010-10-06, 00:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tarasquest
Han är infödd i partiet med modersmjölken och vet precis vad man ska säga för att klättra. Förmodligen blir det han som tar över efter Björklund. Tycker han ser rejält sammanbiten ut på bilder och lätt rosaskimrande, skulle tippa på att han kommer att drabbas av cancer...

Snarare fadersmjölken. Han är ju son till Jörgen Ullenhag

som

disputerade i ekonomisk historia vid Uppsala universitet där han senare tjänstgjorde som utbildningsledare och byråchef. Han har varit riksdagsledamot (fp) 1976-85, ordförande i SACO 1985-93 och senare chefredaktör på Upsala Nya Tidning. Han var sakkunnig i Utbildningsdepartementet 1976-82, ordförande i lärartjänstutredningen 1978-80 samt ledamot i styrelsen för Universitets- och högskoleämbetet 1985-90.
Citera
2010-10-06, 00:49
Medlem
300s avatar
Hur ställer sig en jämförelse mellan invandrare i Sverige och svenska (Svenska & i sverige invandrade) turister i länderna kring medelhavet?

I många inslag och repotage om "våra" turistländer har vi fått läsa om befolkningens frustration och besvikelse, för att utrycka det milt, över vårt beteende och uppträdande när vi gästar deras länder.
Jag förstår dem till fullo, då jag själv vid en resa betedde mig som ett svin (kan utryckas på flera sätt, jag valde svin), och vart tillsagd på ett sätt som inte kunde missförstås, d.v.s. stryptag med följdfrågan "What the fuck did you...?" (sakfrågan obetydlig).

Vad jag vet är att om jag hade stannat på hotellet där jag bodde längre än de 2 veckor vi gjorde, och mitt beteende hade fortsatt hade hotellchefens nästa stryptag inte gett mig chansen till att skriva detta. Det insåg jag redan dagen efter, ung & dum javisst, men hans handlande respekterar jag (bad dagen efter om ursäkt).

Det jag vill diskutera är följande, dessa turistorter är beroende av oss p.g.a. ekonomin och de behöver oss således för sin överlevnad.
Varför ställer inte vi samma krav på de som vill emigrera till vårt land?

Bidra med något för i helvete!
Visa lite tacksamhet för i helvete!
Bostad & mat mot ingenting, bortsett mot en örfil för ifrågasättandet!

SD kommer framstå som en lätt sommarbris om inte hela integrationspolitiken hamnar i balans med övriga närstående länder.

Edit: tangentbordstrassel...
Senast redigerad av 300 2010-10-06 kl. 00:56.
Citera
2010-10-06, 07:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 300
Bidra med något för i helvete!
Visa lite tacksamhet för i helvete!
Bostad & mat mot ingenting, bortsett mot en örfil för ifrågasättandet!

Men kom igen. De flesta utomeuropeiska invandrarna i Sverige har varit här i någon generation, blivit bespottade på sedan ankomst och i stort sett tvingats till alla dåligt betalda och slitsamma jobb som svenskar inte vill göra. Inte så konstigt att många inte känner så stor lust att integreras. Det är inte utan anledning att arbetslösheten för somalier i England är en bråkdel av vad den är i Sverige...

Tror snarare att samhället med dess nuvarande strukturer kräver invandrare för att fungera, kostnaderna de sägs stå för är mycket ett resultat av den socioekonomiska grupp som de befinner sig i.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in